Sosyal CRM; geleneksel CRM araçlarının Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin vs. gibi sosyal medya platformlarıyla birleşmesiyle ortaya çıkıyor.
Başarılı olmak isteyen organizasyonlar için, 3 milyarı aşan aktif kullanıcı sayısıyla sosyal medya, satış ve pazarlama alanında büyük bir madeni içinde barındırıyor.
Günümüzde şirketler, rekabette öne geçebilmek için Sosyal CRM'le işbirliği yapmak zorunda.
Birçok şirket geleneksel CRM programlarıyla ve mevcut uygulamalarla müşterileri hakkında veri toplayıp söz konusu verileri işlemeye çalışıyor. Oysa sosyal medya platformları, istenilen bilgilerin en güncel versiyonuna sahip. Sosyal CRM'le müşteriye ait tüm güncel bilgiler toplanarak analiz edilebilir. Burada asıl önemli nokta ise bu bilgilerden yola çıkarak nasıl stratejiler geliştirileceğidir.
Sosyal medya platformlarının sunduğu potansiyeli tam olarak değerlendirmek isteyen işletmeler için Sosyal CRM, kilit bir rol oynuyor.
Sosyal medya, her sektör için büyük bir potansiyeli barındırıyor ve bu potansiyel, her geçen gün daha da büyüyor.
Müşteri ilişkileri Yönetimi'nin, sosyal platformlarda çalışan haline "Sosyal CRM" denilmektedir.
Sosyal CRM, kimi zaman sosyal medyayı dinleme, kimi zamanda sosyal medyada var olmak biçiminde karşımıza çıkmaktadır.
Dünyaca ünlü yazar Paul Greenberg, Sosyal CRM tanımını en iyi yapanlardan. Greenberg göre Sosyal CRM; Bir kurum felsefesi ve stratejisi olan sosyal CRM, teknoloji platformlarının, kurumsal kuralların, iş akışının, kurumsal süreçlerin ve sosyal özelliklerin desteği ile yapılan, müşteriyle katılımcının iletişim içine geçerek karşılıklı yarar sağlama çerçevesinde güven ve şeffaflığa dayalı bir ortamın sağlanmasıdır.
Günümüzde belki de en etkili kitle iletişim aracı sosyal medya. Hemen herkes en az bir sosyal medya platformunda aktif kullanıcı olarak yer alıyor.
Bu durum, özellikle satış ve pazarlama alanlarında faaliyet gösteren şirketlerin iştahını daha da kabartıyor. Sosyal CRM sayesinde müşteri profilleri hakkında bilgiler toplanıyor, analiz ediliyor, hedef kitle belirleniyor ve bu doğrultuda stratejiler geliştiriliyor.
Kompleks veri yönetimi sağlayan bir çok platform, sosyal medya da oluşturulan "Big Data"yı yönetmek için çözüm arayışındalar. Büyük Veri'nin yönetimiyle, müşterinin bir sonraki adımını tahmin ederek, bu doğrultuda kişiselleştirilmiş, en iyi müşteri deneyimine ulaşmayı hedefliyorlar.
Sosyal medya mecralarının çoğalmasıyla birlikte, işletmeler de çok kanallı pazarlama stratejilerini de geliştirmeye başladılar. Çok kanallı pazarlamada; her kanalda aktif olmak ve her seferinde ayrı pazarlama taktikleri uygulamak yerine hedef kitlenin, hangi kanalda olduğunu belirleyerek entegre çözümler sunmak gerekiyor.
"Uluslararası bir şirketin yaptığı araştırmaya göre Türkiye, sosyal medya ve internet kullanımında Avrupa birincisi. Her 10 kişiden 6'sı, günde en az bir saatini internette geçiriyor."
Tüketiciler, çoğu zaman, almak istedikleri ürün veya hizmet hakkında internetten araştırma yapıyor. Özellikle forum ve şikayet sitelerinden yapılan olumlu olumsuz eleştiriler, tüketicilerin alım kararını önemli ölçüde etkiliyor. Söz konusu internet sitelerinde CRM çalışması yapan firmalar, tüketiciyi tanıyarak, anlamak ve beklentilerini karşılamak konusunda daha başarılı oluyor. CRM programı sayesinde, tüketicilerin beklentilerini,sorunlarını ve şikayetlerini tespit eden firmalar; bu doğrultu da strateji geliştiriyor. Şirketle ilgili sorunları ve şikayetleri ise, kullanıcılar ile anlık olarak iletişime geçerek çözüme kavuşturuyorlar.
Böylece şirket çalışanları verimsiz ve gereksiz iş yükünden kurtulmuş oluyor. Ayrıca müşteri memnuniyeti artıyor, müşteri sorunlarının çözüm süreci kısalıyor ve maliyetler azalıyor.