CRM şirketlerin müşterileriyle etkileşimlerini yönetmek ve geliştirmek için kullandıkları strateji ve teknolojik araçlardır. CRM, müşterilerle güçlü ilişkiler kurmak ve işteki verimliliği artırmak için veri ve aksiyonların bir araya getirilmesidir. CRM kelimesi açılımı İngilizce Customer Relationship Management cümlesinin baş harflerinden oluşmuştur. Türkçe karşılığı Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak tanımlanmıştır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve satış sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür. CRM programı, kullanıcıların, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve diğer tüm operasyonel süreçlerinin yönetildiği bir otomasyondur.
İster global, ister yerel pazarda çalışın
125 ülkede yürütülen CRM uygulamalarımız ile büyük şirketler ve
Bulut sistemimizi kullanan KOBİ'ler en iyi ürün ve hizmeti alarak işini büyütüyor.
Global rakiplerimizin CRM ürünlerini yüzlerce kullanıcı ile kullanan şirketler, MYSOFT CRM'e geçmeye devam ediyor.
Satış süreçlerinizi sizin için planlayalım, satışlarınızı ve karlılığınızı arttıralım, tüm satış süreçlerinizin size özel bir CRM platformu ile yönetilmesini sağlayalım.
⟶Potansiyel ve mevcut müşterilerinize, CRM ile kolay ulaşmanızı sağlayalım, hedef müşteriler ile temasa geçmenin en etkin yolunu beraber oluşturalım.
Farklı kaynaklardan gelen müşteri taleplerinizi tek bir platformda toplayarak, gelen taleplerin hızlı ve sistematik bir şekilde sonuçlanması için en uygun CRM çözümünü sağlayalım.
⟶Verileriniz sağlıklı ve güvenilir bir şekilde saklanır ve kullanılırsa anlamlı olur. Raporlanmayan hiçbir veri şirket geçmişini göstermekten ileriye gitmez. Firmalar için asıl önemli olan, geçmiş verilerin ışığında geleceğe ışık tutacak raporlama sistemleridir. Mysoft CRM'in raporlama özelliği tam bu noktada devreye girer.
Dinamik raporlama sistemi ile firmanıza özel ve ihtiyacınıza yönelik raporlar oluşturursunuz. Raporlarınızı anlık olarak takip edersiniz. Raporlar ile uçtan uca firmanızın süreçlerini Mysoft CRM ile yönetir, analizlerinizi hızlı bir şekilde sonuçlandırırsınız.
Verilerinizin yönetimi, şirketinizin verimliliğini ve başarısını arttıran en önemli unsurlardan biridir. Müşteri ile ilk tanışmadan itibaren, süreçlerin tüm aşamalarını izlemek ve oluşan tüm bilgileri kaydetmek son derece kritiktir. Mysoft CRM ile bu verileri kayıt altına alarak, kurumsal hafızanızın oluşmasını sağlayabilirsiniz.
Sonuçta, müşteri ile aranızda geçen tüm aşamaları, işletmenizin çalışma yapısına göre tek çatı altında izleyebilirsiniz.
Oluşan satış fırsatlarını etkin bir şekilde yönetir, takip eder ve sonuçlandırırsınız.
Ekiplerinizin konumlarını anlık olarak harita üzerinden takip edebilir ve geri bildirimlerde bulunabilirsiniz. Ekiplerinizin ziyaretlerini verimli bir şekilde planlayabilir ve yönetebilirsiniz. Bu şekilde saha ekiplerinin performansını ve beraberinde satışlarınızı arttırırsınız.
Mysoft CRM'in konum bazlı yer belirleme sistemi ile adres bilgilerini girmiş olduğunuz tüm müşterileriniz hem Web'de hem de mobil uygulamalarda harita üzerinde görebilirsiniz. Yapılan entegrasyonlarla size özel raporlamaları harita üzerinde izleyebilirsiniz.
Sağlamış olduğu ekip içi iletişim araçları ile çalışanlarınız, birbirleri ile sürekli ve tek bir platform üzerinden iletişim kurabilirler. Aynı zamanda bildirim sistemi ile anlık olarak birbirlerinin tamamladığı görevler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Yönetici paneli sayesinde, çalışanlara görevleri atar sonuçlarını etkin raporlama sistemi ile takip edersiniz. Kolay kullanımı sayesinde görev planlama yönetimi sağlayarak iş süreçlerini optimize edersiniz.
CRM görev planlamaları ile çalışanlar takvime bağlı olarak kendi görevlerini tanımlayabildikleri gibi, farklı ekip ya da iş arkadaşlarına da takip ettikleri konular ile ilgili görev ataması yapabilirler. Yöneticiler ve çalışanlar tarafından görev dağılımları anbean kontrol ve takip edilir, görev açıldığında, kapandığında ya da tamamlanmadığında mobil cihazlarına gönderilen bildirimler ile eksiksiz bir takip olanağı sağlanır.
Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür.
CRM’in özellikle iş çevrelerinde bir gereklilik olmasının temel nedenlerinden biri, hızla küreselleşen dünyanın hızlı bir şekilde gelişmesi ile birlikte yükselen rekabet ortamının artmasıdır. Küreselleşme ile birlikte diğer ülkelerden gelen rakipler bol çeşitli ürünler sunarak rakip olmaya başlamış ve pazar hakimiyetini arttırmıştır. Buna karşı firmaların iki önemli mücadele aracı ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri kurumsal süreçlerde CRM’i doğru ve başarılı bir şekilde uygulamak diğeri ise teknolojiyi kullanarak, müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, verilerini kayıt altına almak, müşteriye anında cevap verebilmek, aynı zamanda üretim ve hizmet maliyetlerini düşürmektir.
Araştırmalar yeni müşteri kazanım maliyetlerinin, müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yapılan araştırmalarda mevcut cironunun büyük bir çoğunluğunun mevcut ve sadık müşteriler tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle CRM olgusu içerisinde mevcut müşteri yönetim maliyetleri çok daha düşüktür. Var olan müşteri ile ilişkiyi devam ettirmenin ve sadık müşteriler kazanımının önemini bu veriler ortaya koymaktadır.
Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.
Mysoft CRM, tüm iş ve satış süreçlerini yönetmenizi sağlayan güçlü bir araçtır. Mobil uygulamaları, kolay ve pratik kullanımı ile tüm ekibinizin rahatlıkla kullanacağı bir CRM programı için Mysoft CRM'i hemen şimdi kullanmaya başlayabilirsiniz.
Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.
CRM sistemleri aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.
CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve CRM sistemleri sayesinde verimlilik artıyor.
Öncelikle verilecek stratejik kararlar, planlamalar ve iş süreçleri müşteri beklentilerini karşılayacak vasıfları taşımalıdır.
CRM sistemleri sadece teknolojik bir uygulama değildir. O nedenle satış ekibinden müşteri hizmetlerine kadar tüm birimlerin davranış biçimlerini değiştirmesi için istikrar gerekir. CRM sistemlerini kullanmaya başlamada, en kritik nokta tüm şirket yapısının birinci günden itibaren sürece katılmasını sağlamaktır.
Şirket hafızasının oluşturulması, her departmanın kendisi için gerekli olan veriye erişme imkanının olması, departmanların kendi aralarında sağlıklı iletişimi, başarı için hassas noktalardır.
Hedef kitlenin isteklerine, beklentilerine göre kurumsal değişime gidilmelidir. Müşteri odaklı yapıya geçmek isteyen kurumlar, geçiş sürecini çok iyi planlamalı ve geçiş sürecinin tüm evrelerini öngörebilmelidir. Bu süreçteki atılacak her adım, CRM stratejisinin başarısında belirleyici rol oynayacaktır.
Çalışanların CRM programına en kısa zamanda uyum sağlamaları için gerekli eğitimleri almalarına imkan verilmelidir.
Müşteri Deneyimi "CUSTOMER EXPERİENCE" kelimesinin türkçe karşılığıdır.
Günümüzde, rekabette fark yaratmanın yolu müşteri deneyiminden Customer Experience (CX) geçiyor. Çok iyi kurgulanmış bir stratejiyle; yeni müşteriler kazandıran, müşteri sadakatini artıran ve piyasada varlığını devam ettirebilmeyi sağlayan mükemmel müşteri deneyimleri yaratabilirsiniz.
Müşteri ilişkileri ne kadar iyi yönetilirse şirketinizin başarısı da o doğrultuda olacaktır. Müşteri ilişkilerinin her kademesinde kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmak için bu ilişkiyi nasıl yönettiğiniz, büyük oranda CRM programınıza bağlıdır.
CRM sistemlerini kullanarak, pazarlama araçlarından en doğru şekilde yararlanabilirsiniz. Hem pazarlama hem de satış ekipleriniz, mevcut ve potansiyel müşterileri tam anlamıyla izleme ve analiz etme imkanına sahip olurlar. Böylelikle müşteri adaylarını, müşterilere dönüştürebilmek için çeşitli taktikler geliştirebilirsiniz.
CRM uygulamaları sayesinde, müşterilerinizle başarı hedefli ve güvene dayalı ilişkiler kurabilirsiniz. Müşterileriniz için kritik noktaları tespit edebilir ve CRM'de kayıt altına alabilirsiniz. Müşterilerinizin hassas konularını öğrendikten sonra doğru zamanda ihtiyaç duydukları ürünleri, müşteriye özel kampanyalar yaparak satış gerçekleştirebilirsiniz. Böylece hem müşterinin ihtiyacını karşılamış olursunuz hem de satışlarınızı artırabilirsiniz.
Şirketinizin başarısındaki en belirleyici unsur elbette yeni müşteriler kazanmaktır. Ancak yeni müşteriler bulmak için ürünlerinizde bazı indirimler veya promosyonlar yapmanız gerekebilir. Neyse ki mevcut müşterilerinize satış yaparak yeni müşteri kazanım maliyetlerini düşürebilirsiniz. CRM sayesinde müşteri portföyünüzdeki satış ve çapraz satış fırsatlarını görebilir, satışlarınızı artırabilirsiniz.
Doğru teknolojileri kullanmak, çalışanların iş yükünü azaltır ve müşteriye daha fazla zaman ayırmalarını sağlar. CRM sayesinde, manuel yapılan işlemler otomotik olarak gerçekleştiği için çalışanlar, müşterilere daha fazla zaman ayırabilir ve müşteri ilişkilerini güçlendirebilirsiniz.
Satış sonrası servis hizmeti, ürün kadar önemlidir. CRM'le servis ekibi müşterinin geçmişine anında erişebilir ve kişiselleştirilmiş çözümler sunabilir. Müşteriyle sağlıklı ilişkiler kurulabilir ve müşteri sadakati oluşturabilirsiniz.
Tüm verinin tek bir merkezden yönetilmesi, riskli müşterilerin izlenebilmesi, çeşitli raporlamalarla durum değerlendirmesinin yapılması sayesinde yeni fırsatlar sunarak, müşterilerinizi memnun müşterilere dönüştürebilirsiniz. Müşteri geçmişine bakarak, doğru zamanlamayla etkin kampanyalar hazırlayabilir, satın alımları artırabilirsiniz, Böylece müşterilerinizi rakip firmalara kaptırmazsınız.
CRM'in mobil telefon yada tabletlerde çalışan uygulamasına Mobil CRM denir. Ofiste olmadığınız zamanlarda tüm satış pazarlama ve müşteri hizmetlerinizin performansını takip etmek istediğiniz de ihtiyacınız olan tek şey Mobil CRM'dir İster bir müşteriyle toplantı öncesinde notlarınızı gözden geçirmek isteyin, ister sahada sipariş alan satış temsilcisi olun. Mobil CRM sayesinde, masaüstünden erişebileceğiniz tüm bilgiye istediğiniz her yerden kolaylıkla erişim sağlarsınız.
Mysoft CRM, Web tabanlı kullanımının yanı sıra, Android ve IOS mobil cihazlarda, tüm süreçlerin takip edilerek yönetilebileceği eşsiz bir mobil uygulama deneyimi sunmaktadır.
Ayrıca iş arkadaşlarınızdan biri sizinle de alakalı bir kayıt oluşturduğu zaman bildirim mesajları alırsınız. Şirket dışında olduğunuz zamanlarda da ekiple her an iletişim halinde olmak, veriminizi artıracaktır.
Müşteri datası şirketinizin temelini oluşturur. Çalışanların, topladıkları bilgiler bir havuzda birikir ve zaman içinde şirket hafızası oluşur. Gerek duyulduğunda bilginin erişilebilir olması iş süreçleri için kritik öneme sahiptir. Bulut tabanlı CRM sayesinde, ihtiyaç duyduğunuz tüm veriye her an erişim sağlayabilirsiniz. Şirket dışında da sanki ofisteymişsiniz gibi işlerinizi aksatmazsınız.
Mysoft CRM'in en güçlü yönlerinden biri olan Konum Takibi özelliği sayesinde; saha çalışanları, mobil cihazlar, IOS ve Android uygulamaları ile takip edilir. Bu sayede harita üzerinde saha yöneticinizin o an nerede olduğunu görebilirsiniz.
Ayrıca müşteriyle randevuya giderken mobil uygulamalar üzerinden müşteri adres bilgisini girerek, tahmini varış zamanını öğrenebilirsiniz. Ayrıca yöneticiler, saha ekiplerinin hangi saatte ve nerede olduklarını konum takibi sayesinde rahatlıkla öğrenebilirler.
Bulut CRM ile istediğiniz yerden, istediğiniz zamanda tüm bilgiye kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda son güncellemeleri anlık olarak takip edebileceğiniz yapısı sayesinde hem zamandan hem maliyetten tasarruf sağlarsınız.
Bulut CRM, hızlı ve kolay kurulum imkanı sağlar. On-Premise CRM, yani yerinde kurulum modeli, Bulut Tabanlı CRM'e göre daha pahalıdır. Bulut Tabanlı CRM sistemlerinin daha çok tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biride bir IT (bilgi teknolojisi) ekibine ihtiyaç duymadan, daha düşük bir bütçeyle kullanılabilmesidir.
On-Premise CRM'de, güncellemeler için bir IT ekibine ihtiyacınız vardır. Bulut CRM 'de ise güncellemeyi kolaylıkla yapabilirsiniz.
Bulut CRM'de verileriniz otomatik olarak yedeklenir. Bulut CRM, genellikle aylık olarak ücretlendirilir. On-Premise CRM'de ise tek seferlik bir satış fiyatı bulunur. (Anlaşmaya göre 3 yıllık, 4 yıllık vs.)
Mysoft Bulut CRM'de yıllık bakım ve destek hizmetleri için ayrıca bir ücret talep edilmez.
Önemli bir konu da, görünmeyen maliyetler. On-Premise sisteminde, donanım, enerji, soğutma, barındırma alanı ve personel maliyetlerini hesapladığınızda oldukça yüksek bir maliyet olarak karşınıza çıkabilir.
Bulut Tabanlı CRM'de ise tek bilmeniz gereken anlaştığınız aylık ücrettir.
CRM programı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir. CRM programı satış öncesi ve satış sonrası tüm müşteri ilişkilerini yönetebilen program demektir.
Yepyeni bir sektör olarak ortaya çıkmakta ve her geçen gün yeniliklerine yenilik katarak çığ gibi büyümekte olan CRM programları özellikle hizmet sektöründe müşteri odaklı çalışmakta olan büyük firmaların oldukça ilgisini çekmektedir. Bu nedenle üzerinde çalışılmakta olan bu sektörde CRM programı adı verilmekte olan programlar oluşturulmaktadır.
Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.
CRM, genel olarak Müşteri Yönetimi, Teklif Yönetimi, Sipariş Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, İK Yönetim vs. yazılımlarını kapsıyor olsa da özünde bir stratejiler bütünüdür.
Potansiyel müşterilerinizi kaybetmemek ve hızlı bir geri dönüş için Crm programı kullanmak faydanıza olacaktır.Yeni müşteriler edinmek için Mysoft CRM programına hemen geçiş yapabilirsiniz! Kullandığınız CRM sistemi ne kadar iyi olursa o kadar geri dönüş yüzdeniz artacaktır müşteri bazında. Bunları da göz önünde bulundurmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. CRM, customer relationship management olarak bilinen müşteri ilişkileri yönetimi ile doğru zamanda etkili kullanarak harika satış fırsatları yakalayabilirsiniz. Yeni müşteriler kazanmak artık sizin elinizde. Satış sürecinin dönüşüm olarak yansıması için ekibiniz ile birlikte hareket etmelisiniz.
CRM programından pazarlama, satış ve müşteri yönetiminde verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.
Etkili bir CRM programına sahip olmak yalnızca doğru teknolojiyi tercih etmekle olmuyor.
Satış profesyonelleri için ekiplerini yanlarında toplayabilecek net, aksiyon merkezli bir vizyona sahip olmak önemlidir. O nedenle pazar lideri olmaktan, sektördeki müşteri hizmetlerini tekrardan tanımlamaya kadar pek çok konuda, net, anlaşılır ve etkili bir vizyon oluşturun.
Hedefiniz, ürünlerinizin satışında, pazar lideri olmaksa, ürün özelliklerinde ve kalitesinde fark yaratın, fiyat konusunda rekabet edin ya da kusursuz satış sonrası servis sunun. Amaçlarınıza ulaşmak için taktiklerinizi adım adım planlamanız çok önemli.
Yeni bir CRM sistemini şirketinize adapte ederken eski iş süreçlerindeki verimsizlikleri bertaraf ederek bunun yerine yeni hedefler koyun. Aynı zamanda CRM sisteminin nasıl çalıştığını, şirketinize nasıl optimize edeceğinizi öğrenin.
CRM uygulamasının başarısızlıkla sonuçlanmaması için çalışan ve yöneticilerin birlikte değerlendirme yapmaları hassas bir noktadır.
CRM kullanmaya başlamadan eğitim planlaması yapın. Bütün çalışanlar, yeni CRM programını mümkün olan en kısa sürede gerekli eğitimleri alarak öğrenmeli ve bir an evvel kullanmaya başlamalı.
İyi bir CRM programının önemli özelliklerinden biri de zaman içinde gelişen teknolojik gelişmelerle bazı yenilikleri ve özellikleri entegre edebiliyor olması. Bu yüzden CRM programını almaya karar verdiğiniz ilk andan itibaren geleceği de planlamalısınız.
CRM programlarından tam anlamıyla verim alabilmenin en sağlıklı yolu, profesyonellerden danışmanlık hizmeti almaktan geçiyor. Danışmanlık hizmetinin vasıfları ve desteğe gereksinim duyduğunuz zamanlarda ulaşabileceğiniz uzman bir ekibin olması, CRM sistemlerine yapılan yatırımın geri dönüşü noktasında oldukça kıymetlidir.
CRM programı kullanmaya karar verdiniz. Öncelikle bilmeniz gereken en önemli konu, hangi durumlarda danışmanlık hizmeti alabileceğiniz ve danışmanlık hizmetinin size ne gibi avantajlar sağlayacağı
İlk defa CRM programı kullanacaksanız, işi uzmanından öğrenmenizde yarar var
İlk kez CRM uygulaması kullanacaksanız ve bazı tereddütleriniz varsa, işinin ehli kişilerden danışmanlık hizmeti alarak endişelerinizden kurtulabilirsiniz. Ayrıca CRM programını nasıl daha aktif şekilde kullanabileceğinizi öğrenebilir daha sonra tüm süreçlerinizi kendiniz yönetebilirsiniz.
Var olan CRM programınızı değiştirmek istiyorsanız, bu zorlu geçiş sürecini, CRM danışmanlık hizmeti alarak daha kolay hale getirebilirsiniz. Kısa zamanda başarılı bir CRM uygulamasına sahip olabilirsiniz.
IT ekibiniz yoksa CRM programı danışmanlık hizmeti almanızda fayda var
Şayet IT (Bilgi Teknolojisi) ekibiniz yoksa, size yol gösterecek, tüm sorunlarınızı çözecek, profesyonellerden oluşan uzman bir ekibe ihtiyacınız olabilir.
CRM danışmanlık hizmeti alabilmek için, departman oluşturmak yerine belirli bir dönem ya da ihtiyaç duyduğunuz zamanlarda, CRM danışmanlık hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.
Her geçen gün yeni bir teknolojik gelişme yaşanıyor ve rekabette geride kalmamak için gelişmelere ayak uydurmak gerekiyor. Böylesine hızlı gelişen ve değişen bir çağda entegrasyon oldukça önemli bir yer tutuyor. Kullandığınız CRM programının sağladığı entegrasyon imkanlarını daha verimli hale getirmek için CRM danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Örneğin; CRM sisteminizi, ERP, muhasebe, web siteleri, mail platformları, sosyal medya araçları vs. gibi bir çok uygulamayla entegrasyon yapabilirsiniz. Bu sayede iş yükünüz hafifler ve iş süreçleriniz hız kazanır.
İş süreçlerinize özel bir sistem kullanabilmek için danışmanlık hizmeti alabilirsiniz
Firmanızın iş süreçlerine uygun, sadece size özel bir sistem oluşturabilirsiniz. Bu süreci danışmanlık hizmeti alarak gerçekleştirebilir, size özel bir yol haritası hazırlayabilirsiniz.
Global bir firmanın CRM sistemini kullanıyorsanız genellikle danışmanlık desteğini İngilizce alırsınız. Fakat siz Türkçe destek almak istiyor olabilirsiniz. Mysoft'tan Türkçe CRM danışmanlık hizmeti alarak süreci daha hızlı öğrenerek sisteme daha kolay adapte olabilirsiniz.
Mysoft ile gerçekleştireceğiniz dijital dönüşüm yolculuğunuz boyunca her konuda danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.
CRM, her bir müşteri hakkındaki tüm verileri (müşteri bilgilerini, çalışanlarla yapılan görüşmeleri, teklifler, siparişler, satın aldığı ürünler, servis istekleri vs.) toplar, ilişkilendirir ve analiz eder. Uygulama, şirket çalışanlarının, bu bilgilere erişmesini ve her bağlantı noktasını anlamasını sağlayan bir arayüz sunar. Bu durum, güçlü bir müşteri ilişkileri yönetiminin zeminini oluşturur.
Müşteri datası; satış oranları, bölge segmentasyonu, ürün geliştirme, kampanya tasarımı, pazarlama çalışmaları, satış taktikleri geliştirme ve servis hizmetlerine bilgi temin etmek için toplanır. Tüm bunlar, yeni müşteriler elde etme, mevcut müşterileri elde tutma ve kazanç sağlama çabalarını optimize etmeye katkı sağlar.
Sonuç olarak CRM sistemleri, müşteri etkileşim süreçlerini daha pratik hale getirmenize, müşterilerle sağlam ilişkiler kurmanıza, müşteri bağlılığı oluşturmanıza, sonunda da verimliliği ve satışları artırmanıza katkı sağlar.
Geleneksel CRM programları çoğunlukla satış ekipleriyle ilişkilendirilir. Lakin günümüzde CRM uygulamaları işlevlerini genişleterek, hizmet fonksiyonlarıyla, pazarlama, satış, müşteri hizmetleri, ekip yönetimi vs. bütün iş süreçlerini kapsamaktadır.
CRM elde ettiği veriler ışığında, iş süreçlerini iyileştiren, sürekli gelişen bir süreçtir. CRM'le doğru müşteriye doğru ürünleri doğru zamanda ve doğru biçimde sunabilirsiniz. Müşteri hizmetleri, problemleri çok daha hızlı çözebilir. Ar-ge ekipleri de standartı yüksek ürünler ve hizmetler geliştirebilir.
Başarılı bir CRM programının temelinde müşterileriniz hakkında ne kadar bilgi sahibi olduğunuz ve bu verileri ne derece doğru kullandığınız yatar.
Günümüz küresel ekonomisinde işlerini dijitale taşımayan şirket yok denecek kadar az sayıda. Beklentilerin farklılığı ve bu konuda çok fazla alternatifin olması şirket sahiplerinin kafasını bir hayli karıştırmakta. CRM kullanan firmaların % 30'unun CRM uygulamalarından istedikleri sonucu elde edemedikleri bilinmekte.
Peki sizin ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verecek CRM uygulaması hangisi? Şirketinizin beklentilerini karşılayacak en uygun CRM'i ararken en çok yapılan hatalar neler?
Müşteri İlişkilerini, satış ve pazarlama süreçlerini en iyi şekilde yöneterek başarıyı Mysoft CRM ile yakalayın.
Mysoft CRM, kolay ve anlaşılır kullanıcı arayüzüyle tam kapsamlı bir CRM çözümüdür.
Mysoft CRM; Müşteri yönetimi, Fırsat yönetimi, Teklif yönetimi, Sipariş yönetimi, Görev ve İş takip yönetimi, Konum ve takip yönetimi, Sözleşme yönetimi, Anket ve form yönetimi, İK ve personel alım yönetimi, Döküman yönetimi, Demo numune ürün yönetimi, Özelleştirilebilir esnek yapı, Proje yönetimi, Dinamik raporlama, gibi şirket verimliliği artırmaya yardımcı birçok özelliğe sahiptir.
CRM programlarına olan talep her geçen gün katlanarak artıyor. Bu doğrultuda artan CRM programları seçenekleri içinden tercih yapmak da zorlaşıyor.
Daha önce CRM programı kullanmadıysanız bazı firmalar, özellikle CRM yazılımına yapılacak olan yatırımın geri dönüşü noktasında endişe duyabiliyor. Şayet ilk defa CRM sistemi kullanacaksanız, ücretsiz CRM yazılımı ile başlamayı düşünebilirsiniz. Ücretsiz CRM programı sayesinde firmanızın iş süreçlerine kattığı etkiyi müşahade etme imkanınız olur. Ayrıca eksikler varsa eksikleri tamamlama şansı yakalarsınız.
Kısa süreli ücretsizlikler verilebilir ama uzun süreli ücretisiz servis veren CRM uygulamalarına gerçekten çok dikkat etmek gerekiyor.
CRM yazılımı kullanıyorsanız ve mevcut sistemin firmanızın iş süreçleri için yeterli olmadığını düşünüyorsanız, ücretsiz CRM kullanmak iyi bir başlangıç noktası olabilir. Kısa süreli Ücretsiz CRM uygulamalarının, firmanıza sağlayacağı avantajları daha önceden görebilir, yatırım yaparken doğru kararlar alabilirsiniz.
Her firmanın kendine özgü iş süreçlerinden ötürü, zaman zaman hazır paket CRM sistemleri ile uyum sağlanamayabilir. Nadiren de olsa, başarısızlıkla sonuçlanan CRM sisteminin en önemli sebeplerinden birisi uyumsuzluk problemidir. Ücretsiz CRM kullanarak, yatırım yapmak istediğiniz CRM sisteminin firmanıza uyumluluğunu test edebilirsiniz.
CRM programının en çok tercih nedenlerinden biri kuşkusuz kolay kullanım özelliğidir. Bu nedenle belirli süre ile ücretsiz CRM kullanarak, kullanıcı deneyimini test edebilir, kolay kullanım arayüzü olan bir CRM yazılımını tercih edebilirsiniz. Dolayısıyla iş süreçleriniz de ki verimliliği artırabilirsiniz.
Teknoloji dünyasında geleneksel yöntemlerle başarıyı yakalamak mümkün değil. Sizde Mysoft CRM'i belirli süre ile ücretsiz denemeye başlayarak dijital dönüşüm yolculuğunuza çıkabilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak için için alanında uzman ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.
Sosyal CRM; geleneksel CRM araçlarının Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin vs. gibi sosyal medya platformlarıyla birleşmesiyle ortaya çıkıyor. Müşteri ilişkileri Yönetimi'nin, sosyal platformlarda çalışan haline Sosyal CRM denilmektedir.
Başarılı olmak isteyen organizasyonlar için, 3 milyarı aşan aktif kullanıcı sayısıyla sosyal medya, satış ve pazarlama alanında büyük bir madeni içinde barındırıyor.
Günümüzde şirketler, rekabette öne geçebilmek için Sosyal CRM'le işbirliği yapmak zorunda. Sosyal CRM sosyal medya platformlarında oluşan büyük veri ile tam bir yapay zeka uygulaması olarak önümüze çıkmış durumdadır.
Birçok şirket geleneksel CRM programlarıyla ve mevcut uygulamalarla müşterileri hakkında veri toplayıp söz konusu verileri işlemeye çalışıyor. Oysa sosyal medya platformları, istenilen bilgilerin en güncel versiyonuna sahip. Sosyal CRM'le müşteriye ait tüm güncel bilgiler toplanarak analiz edilebilir. Burada asıl önemli nokta ise bu bilgilerden yola çıkarak nasıl stratejiler geliştirileceğidir.
Sosyal medya platformlarının sunduğu potansiyeli tam olarak değerlendirmek isteyen işletmeler için Sosyal CRM, kilit bir rol oynuyor. Sosyal medya, her sektör için büyük bir potansiyeli barındırıyor ve bu potansiyel, her geçen gün daha da büyüyor.
Sosyal CRM, kimi zaman sosyal medyayı dinleme, kimi zamanda sosyal medyada var olmak biçiminde karşımıza çıkmaktadır.
Dünyaca ünlü yazar Paul Greenberg, Sosyal CRM tanımını en iyi yapanlardan. Greenberg göre Sosyal CRM; Bir kurum felsefesi ve stratejisi olan Sosyal CRM, teknoloji platformlarının, kurumsal kuralların, iş akışının, kurumsal süreçlerin ve sosyal özelliklerin desteği ile yapılan, müşteriyle katılımcının iletişim içine geçerek karşılıklı yarar sağlama çerçevesinde güven ve şeffaflığa dayalı bir ortamın sağlanmasıdır.
Günümüzde belki de en etkili kitle iletişim aracı sosyal medya. Hemen herkes en az bir sosyal medya platformunda aktif kullanıcı olarak yer alıyor.
"SODİGEM tarafından yayınlanan raporda; Türkiye'de bir kişinin, günde ortalama 2 saat 46 dakikasını sosyal medyada geçirdiği, belirtildi."
Bu durum, özellikle satış ve pazarlama alanlarında faaliyet gösteren şirketlerin iştahını daha da kabartıyor. Sosyal CRM sayesinde müşteri profilleri hakkında bilgiler toplanıyor, analiz ediliyor, hedef kitle belirleniyor ve bu doğrultuda stratejiler geliştiriliyor.
Kompleks veri yönetimi sağlayan bir çok platform, sosyal medya da oluşturulan "Big Data"yı yönetmek için çözüm arayışındalar. Büyük Veri'nin yönetimiyle, müşterinin bir sonraki adımını tahmin ederek, bu doğrultuda kişiselleştirilmiş, en iyi müşteri deneyimine ulaşmayı hedefliyorlar.
Sosyal medya mecralarının çoğalmasıyla birlikte, işletmeler de çok kanallı pazarlama stratejilerini de geliştirmeye başladılar. Çok kanallı pazarlamada; her kanalda aktif olmak ve her seferinde ayrı pazarlama taktikleri uygulamak yerine hedef kitlenin, hangi kanalda olduğunu belirleyerek entegre çözümler sunmak gerekiyor.
"Uluslararası bir şirketin yaptığı araştırmaya göre Türkiye, sosyal medya ve internet kullanımında Avrupa birincisi. Her 10 kişiden 6'sı, günde en az bir saatini internette geçiriyor."
Tüketiciler, çoğu zaman, almak istedikleri ürün veya hizmet hakkında internetten araştırma yapıyor. Özellikle forum ve şikayet sitelerinden yapılan olumlu olumsuz eleştiriler, tüketicilerin alım kararını önemli ölçüde etkiliyor. Söz konusu internet sitelerinde CRM çalışması yapan firmalar, tüketiciyi tanıyarak, anlamak ve beklentilerini karşılamak konusunda daha başarılı oluyor. CRM programı sayesinde, tüketicilerin beklentilerini,sorunlarını ve şikayetlerini tespit eden firmalar; bu doğrultu da strateji geliştiriyor. Şirketle ilgili sorunları ve şikayetleri ise, kullanıcılar ile anlık olarak iletişime geçerek çözüme kavuşturuyorlar.
Böylece şirket çalışanları verimsiz ve gereksiz iş yükünden kurtulmuş oluyor. Ayrıca müşteri memnuniyeti artıyor, müşteri sorunlarının çözüm süreci kısalıyor ve maliyetler azalıyor.
Firmanızda satış en önemli unsur ama satıştan ziyade planlamaya çok mu zaman harcıyorsunuz?
Mysoft CRM Programı ile satış sürecini potansiyel müşteri girişinden siparişin teslim edilmesine ve fatura süreçlerine kadar uçtan uca yönetirsiniz.
Otomatikleştirilen iş süreçleri ile etkin satış takibi yapar hiç bir teklifi unutmazsınız. Böylece size kalan zamanı daha çok müşteri iletişimi ve daha çok satış için kullanabilirsiniz.
Şirketlerin pazarlama, satış ve müşteri ilişkileri yönetimi sürecini takip edebildikleri yazılımlardır.
Müşteri yaşam boyu değerinin İngilizce karşılığı Customer Lifetime Value kısaca LTV olarak da bilinmektedir.
Müşteri memnuniyetini sağlayarak sadık müşterilere dönüştürmek, uzun vadeli başarının anahtarıdır.