CRM Yazılımı Nedir?

CRM yazılımı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

CRM yazılımı neden önemlidir?

Pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ve satışlarını artırmak isteyen şirketler için CRM yazılımları hayati öneme sahiptir. İyi bir CRM yazılımı; güçlü teknik altyapıyla beraber pazarlama, satış, servis yönetimlerinden oluşur.

CRM, genel olarak Müşteri Yönetimi, Teklif Yönetimi, Sipariş Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, İK Yönetim vs. yazılımlarını kapsıyor olsa da özünde bir stratejiler bütünüdür.

CRM yazılımının amacı nedir? 

  • Müşteri ilişkilerinin en sağlıklı biçimde yönetilmesi
  • Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterileri elde tutmak
  • Müşteri sadakati oluşturmak
  • Şirket içi ekip çalışmasını güçlendirmek ve iş verimliliğini artırmak
  • Pazarlama faaliyetlerinin organize edilmesi
  • Müşterilerin ve müşteri adaylarının segmentasyonlara ayrılması
  • Müşteri grupları için karlılık modelleri oluşturmak
  • Müşteri bilgileri için veritabanı oluşturmak ve verilerin anlık olarak güncellenmesi
  • Her bir müşteriye başka bir yaklaşımın benimsenmesi
  • Satış faaliyetlerinin planlanması ve yönetilmesi
  • Satış sürecinde fırsatların takibi ve yönlendirmesini planlamak için etkin bir mekanizma oluşturmak
  • Teklif hazırlamak ve takibini kolaylaştırmak
  • Her müşteriye özel, kişiselleştirilmiş teklifler sunulması
  • Satış ekibinin verimliliğini en üst seviyeye çıkarmak
  • İşletmeyle müşteri arasındaki bağlantı noktalarının izlenmesi
  • Düzenli olarak veri girişini sağlamak
  • Otomatik veri girişi ile iş süreçlerini hızlandırmak
  • Muhtemel sorunlara anında müdahale etme imkanı
  • Müşteri istek ve şikayetlerine hızlı cevap verebilmek için güçlü bir mekanizma oluşturmak
  • Ayrıntılı raporlama sistemiyle kullanıcıların performansını değerlendirmek
  • Verimliliği ve karlılığı artırmak.

CRM YAZILIMLARI NE FAYDA SAĞLAR?

Standart bir CRM yazılımı, müşteri adayları ile kurulan ilk kontaktan, satış sonrası hizmetlere kadar tüm satış süreçlerinin kolay takip edilebilmesi için birçok özellik barındırır.

Yöneticiler, CRM yazılımlarını, satış organizasyonunu yönetmek, satış performanslarını ölçümlemek ve iş süreçlerini geliştirmek için kullanır. Saha ekibi ise teklif ve sipariş hazırlamak, mevcut siparişleri takip etmek, tüm veriyi kayıt altına almak ve gerektiğinde bu bilgilere erişmek için kullanır.

Excel dosyaları, e-postalar veya elle yazılmış notlarda yer alan müşteri bilgileri yerine, tüm bilgiler CRM yazılımlarına kaydedilerek tüm verinin tek merkezde toplanmasını sağlar. Çalışanlar ihtiyaç duyduklarında tüm bilgiye kolaylıkla erişim sağlayabilir.

CRM yazılımı  kullanan bir şirketin müşterisi ofisi telefonla aradığı zaman, telefonu cevaplayan şirket çalışanı, müşteriyi tanımasa dahi, müşteri datasına kolaylıkla ulaşabilir ve hizmeti aksatmadan gerçekleştirebilir. Müşteriyle yaptığı görüşmeyi CRM aracılığıyla kayıt altına alır ve müşterinin herhangi bir talebi, şikayeti varsa ilgili birime anında iletebilir.

Mobil CRM ile işinizi Cep Telefonu yada Tabletlerle Yönetin

Satın alacağınız Crm yazılımının mutlaka Mobil desteği olmalıdır. Mobil CRM sayesinde iş süreçleri hız ve çeviklik kazanır. Konum Takibi özelliği ile satış ekipleri ve müşterileri harita üzerinden izlemenize olanak sağlar.

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar?

Mysoft'un Mobil ve web tabanlı CRM yazılımını Keşfedin

Bulut CRM Nedir?  

Bulut CRM'e web tabanlı crm yada online crm de denmektedir.

Bulut CRM Nasıl Çalışır? Avantajları Neler?

Web Tabanlı (Online) CRM Yazılımı Neden Önemlidir?

Crm yazılımında tutulan bilgilerinize 7/24 her yerden ulaşabilmeniz için mutlaka web tabanlı crm yazılımı kullanmanız önemlidir.

Web tabanlı Crm yazılımlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler?

  1. Crm yazılımının bilgilerinizi Türkiye içinde tutuluyor olmasıönemlidir. Türkiye içinde tutulmayan verilerin kullanılması durumunda bu süreçten haberiniz olmadığı gibi yasal takip de yapılması olanaksızdır.
  2. Crm yazılımları ile Türkiye sınırıları içinde tutulan verilerin ise güvenilir ve güçlü veri merkezlerinde tutulmasına dikkat edilmelidir.
  3. Yurt dışı menşeili bulut tabanlı crm yazılımlarının aylık yada yıllık kullanım ücretlerinin döviz bazlı olmaması önemlidir. Zira döviz kur artışları maliyetinizi artıracaktır. 

CRM Seçiminde Türçe CRM Neden Önemli?

Özellikle yurt dışı menşeili çok sayıda CRM uygulaması arayüzleri orjinal olarak Türkçe tasarlanmadığı için genellikle çeviri programları ile arayüzleri Türkçe'ye çevrilmiş durumdadır. Bu tip çevrimlerde çoğu zaman anlam bozukluğu olduğu için bu uygulamalarını arayüzleri genellikle daha kullanışsız olabilmektedir.

Ayrıca orjinal olarak Türkçe CRM arayüzü olmayan CRM yazılımları genellikle müşteri dataları da yurt dışında tutmaktadır. Bu da ayrıca bir bilgi güvenliği riski taşımaktadır.

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp