Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz. Stratejik pazarlama taktikleriyle kısa ve uzun vadede hangi adımları atacağınızı kurgulayabilir ve bu doğrultuda başarıyı yakalayabilirsiniz.
Sektörün ihtiyaçlarını bilmek, hedef kitleyi tanımak ve tüm dünyadaki müşteri eğilimlerini öğrenmek doğru strateji oluşturmanızı sağlar.
İster kendi sektörünüzden ister başka sektörlerden olsun piyasayı yakından takip edin. Özellikle kendi sektörünüzdeki rakip firmaları sıkı takibe alın.
İçinde bulunduğunuz durumun tespitini yapın, bugüne kadar uyguladığınız pazarlama taktiklerini, başarı oranlarını değerlendirin. Mevcut durum değerlendirmesi yaparken her birimden ayrıntılı rapor isteyin. Hangi pazarlama stratejilerinin size daha uygun olduğunu ve hangilerinin işe yarayıp yaramadığını belirleyin.
Planlamayla alakalı doğru hedefler belirleyin ve ölçülebilir verilere ulaşabilmek amacıyla her hedef için bir tarih belirleyin.
Müşteri itiyatları ve seçimleri her yeni ürün ve hizmetle yeniden biçimleniyor. Bu nedenle hedeflerinizle, hedef kitlenizin buluşması kritik öneme sahip. Stratejik pazarlama taktiklerini oluştururken, hedef kitlenizi daha ayrıntılı tanımanıza yarayacak araştırmaları yaparken, eski yıllardan farklı unsurlara odaklanın. Böylelikle geçen senelere ilaveten piyasayı etkileyen ögelerle alakalı verilere erişebilir ve planlamanızı o doğrultuda gerçekleştirebilirsiniz. Doğru hedef kitle üzerinde yapılan pazarlama çalışmaları marka kimliğinize önemli katkılar sağlar.
Tüm bu araştırmalardan sonra hedefleriniz doğrultusunda, hedef kitlenize uygun en etkili stratejiyi belirleyebilirsiniz. Marka bilinirliğini yükseltmek, satışları artırmak, veya yeni bir ürün pazara sürerek kazanç elde etmek gibi hedefler pazarlama stratejinizin temelini oluşturabilir.
Hangi departmana ne kadar bütçe ayırmanız gerekiyor, hangi taktikleri uygulayacaksınız, eldeki kaynaklar yeterli mi, sorularına cevap vermek bu aşamada önemli. Ayrıca süreçleri önceden kurgulayarak çözüm üretme konusunda çevik davranmalısınız.
Hedef kitlenizi ve hedef pazarınızı tespit ettikten sonra ürünlerinizin hangi mecralarda görünür olmasını istediğinize karar verin. İnternet mecralarından hangilerini kullanacaksınız, bilboardlar, dergiler, görsel veya yazılı basın, hangisinin sizin için etkili olduğuna karar vererek bu alanda etkili ürün gösterimi yapın.
Tüketicilere net ve yalın bir mesaj vermek son dönemde çok tercih edilen yöntemlerden biri. Ürün veya hizmeti öne çıkarmak için çok iddialı ve göz yoran görseller kullanmak yerine, sade bir anlatımla etkileyici görseller kullanmak daha etkili sonuçlar sağlıyor.
Ürün ya da hizmete sahip olmak müşterilerinize ne gibi avantajlar sağlayacak, diğer markalardan farklı müşteriye nasıl bir değer katacaksınız, odak noktanız farkınız olsun.
Son yıllarda en etkili pazarlama yöntemlerinden bir tanesi müşterilerinize ürünle ilgili deneyim yaşatmak. Örneğin; kısa bir süreliğine ücretsiz ürün deneyimi, farklılaştırılmış mağazalar, nitelikli bir müşteri hizmetleri ağı ya da kusursuz satış sonrası hizmeti gibi deneyimler markanıza değer katar.
Son olarak da şayet yeni bir ürün piyasaya sürecekseniz ve lansman yapmayı planlıyorsanız mutlaka müşterilerinize, merak uyandıran, ilgi çekici bir alan bırakmak daima işe yarayan stratejiler arasındadır.
Başarılı bir tasarım, hem iyi bir UI tasarımı hem de iyi bir UX tasarımı gerektirir.
Tekno güzellik uygulamaları AI ve AR teknolojileri ile yeni bir boyut kazandı.