Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir?

Müşteri Memnuniyetini Artırmanın 8 Yöntemi Nedir

Her ticari işletmenin en önemli stratejisi, müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Mevcut müşteriyi korumak ve müşteri sadakati oluşturmak sürdürülebilir büyümenin temel şartıdır. Yeni müşteriler kazanmak, mevcut müşteriyi elde tutmaktan beş kat daha pahalıdır. Bu yüzden sahip olunan müşterileri elde tutmak için stratejiler geliştirmek çok kritiktir.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ ARTIRMANIN 8 YÖNTEMİ

Güven verin

Tüm ticari girişimler için güven vermek kilit noktadır. Size güven duyan müşteri de memnun müşteridir.

Müşteri hizmetlerinde fark yaratın

Mevcut müşterilerin korunması için sorunlarını dinlemek ve önemsemek, taleplerine çözümler bulmak ve ihtiyaçlarını karşılamak gerekir. Müşteri hizmetleri departmanının müşteri odaklı bir yapıda olması önemlidir. Satışın her aşamasında müşteri ve müşteri adaylarının hızlı erişebildiği, tüm sorunlarına anlık olarak cevap bulabildiği bir yapıya sahip olmak gerekir.

Hızlı destek, samimi bir üslup, içten konuşma sesi ve müşteriye göre uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimlerle müşteri hizmetlerinde fark yaratın.

Her bir müşteriye uyarlanmış kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilmek CRM çözümleriyle mümkündür. CRM programları hakkında detaylı bilgi almak için Mysoft CRM ürün sitemizi ziyaret edebilirsiniz.

Canlı sohbet desteği

Müşterilerin pek çoğu satın almak istedikleri ürünle ilgili ön araştırma yapma eğilimindedir. Bu araştırmalar esnasında anlık olarak bilgiye ihtiyaç duyabilirler. Müşterilerin soru ve sorunlarına çözüm bulmak amacıyla 7/24 canlı sohbet desteği verilmesi, müşteri memnuniyetini artıran bir uygulamadır.

Chatbot yöntemi

Son dönemde oldukça yaygın kullanılan chatbot (sohbet robotları) bir takım standart sorulara anlık kurgulanmış cevaplar vermek üzere tasarlanan bir uygulamadır.
Chatbot kurguları, girişimlerin sektörüne ve türüne göre optimize edilebilmektedir. Müşterilere daha fazla bilgi sunabilmek için sohbet robotlarının kullanılması mühimdir. Chatbot metodu, telefonla müşteri desteği verilmesiyle desteklenmelidir.

İletişim formları

En önemli iletişim araçlarından biri de iletişim formlarıdır. Mevcut müşterilerin memnuniyet derecesini maksimize etmenin önemli bir parçası olan iletişim formları, dönüşümleri iyileştirmektedir.

Satış sürecinin her aşamasında olumsuz bir deneyim yaşayan müşterilerin deneyimlerini paylaşabileceği iletişim formları, ilgili tüm süreçlerle optimize edilmelidir. Hatta, iletişim formlarına mümkün olan en kısa zamanda telefonla veya yazılı olarak cevap verilmelidir.

Müşteri soru ve şikayetlerine nasıl cevap verilir konusunda detaylı bilgi için "Müşteri Şikayetlerine Nasıl Etkili Cevap Verilir?" yazımızı okuyabilirsiniz.

Sadakat programları

Müşterileri elde tutmanın en etkin yöntemlerinden biri de sadakat programlarıdır. Sadakat programlarında; puanlar, kupanlar, hediye çekleri, hediyeler, promosyonlar, teklifler ya da çeşitli fırsatlar sunulabilir. Tekrar alışveriş yapan müşteriler, tercihleri sebebiyle ödüllendirilir. Sadakat programları sayesinde müşteri kendisini, markanın bir parçası gibi hisseder ve marka elçisi gibi davranmaya başlar.

Müşteri yorumları

Müşteri memnuniyetinin veya memnuniyetsizliğinin göstergesi olan yorumlar özellikle e-Ticaret yapan firmalar için kritiktir.

Alışveriş yapanların büyük çoğunluğunun satın alma kararında müşteri yorumlarının payı büyüktür. Satın aldığı hizmetten ya da üründen memnun olan müşterinin deneyimlerini olumlu bir şekilde paylaşması, diğer müşterilerin satın alma eğilimlerini de pozitif yönde etkilemektedir.

Bu yüzden müşteri hizmetleri birimlerinin pozitif yorum alabilme odaklı çalışmaları gerekmektedir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi CRM programı kullanın

Küresel ekonomide varlık göstermek isteyen şirketler için müşteri ilişkileri son derece önemlidir. Her şirket sahibi müşterilerine ait bilgileri, siparişleri, talepleri, satışları tek bir kanaldan kolayca takip etmek ister. Müşterilerle her an iletişim halinde olmak, müşterilerin isteklerini ve davranışlarını analiz etmek ve müşterinin beklentilerini hızlı bir şekilde karşılamak büyük bir kazanç sağlar. İşletmelerin kendi iş süreçlerine, faaliyet alanlarına uygun bir CRM sistemini kullanmaları son derece önemlidir.

Sonuç olarak; müşteri, bir şirketin can damarıdır. Müşteri memnuniyetini sağlayarak sadık müşterilere dönüştürmek, uzun vadeli başarının anahtarıdır.

mysoft-crm

 

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp