En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

Satış süreçlerinin yönetimi için satış ekipleri birçok teknik, taktik ve stratejilere sahip.

Her konuda işinde uzman profesyonellerin değerli görüşlerine bir tık uzaklıktayız. Bilgiye ulaşmak elbette çok önemli ancak asıl önemli olan bilgiyi nasıl kullandığımız.

Teknoloji çağındayız, satış arttırma taktikleri konusunda sayısız stratejiler üretiliyor ve her bir stratejiye güvenilir kaynaklar vasıtasıyla ulaşabilmek mümkün.

Ancak yeni bir modellemeye, kalıcı olarak sahip olabilmenin en geçerli yollarından biri deneyimlemek. Deneyim, profesyonel satış uzmanı olmak ve yapılan satış görüşmelerindeki başarıyı garanti eden en etkili yöntemdir.

Prof. Dr. Robert Cialdini'ye göre;

"İnsanlar beğendikleri insanlardan satın alırlar.
İnsanlar kendilerine benzeyen kişileri beğenirler.
İnsanlar kendilerine ilgi gösteren kişileri beğenirler.
İnsanlar aynı gaye doğrultusunda olan kişileri beğenirler."

Prof. Dr. Robert Cialdini'nin tezinden yola çıkarak, tüketiciler sizi beğenirlerse, size inanır ve güvenirler. Aynı zamanda güvendikleri kişilerden ürün ve hizmet satın alırlar.

Satış Ekiplerinin Etkili Takip Aracı CRM Programıdır

İlk önce beklentilerinizi karşılayacak CRM yazılımı edinin.

Potansiyel müşterilerinizi tek bir veri tabanından yönetin ve doğru müşterilere odaklanın.

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Hedef müşteri sınıfında yer alanlar ile ürün veya hizmetlerinizi uyumlu hale getirin.

Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark yaratın. Sunum ve anlatım yeteneğinizi geliştirin.

Satış Yöntemi Nedir? Satış Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Pazar dinamiklerini ve rakiplerinizi inceleyin ve analiz edin.

Tüketicilere sattığınız ürün veya hizmeti aldıklarında, neler kazanacaklarını anlatın, bu etkili bir metotdur. Ancak satın almadığında neler kaybedebileceklerini anlatmanız çok daha etkili bir yöntemdir.

Pozitif olun, yapılan bir araştırmaya göre, garsonların, restauranta gelen konuklara gülümseyerek "günaydın" demesi bahşiş oranını yüzde 20'lere kadar artırmaktadır.

mysoft-crm

Satış Yönetiminde Hikayeleştirme Tekniğini Kullanın.

Bu teknikte görsel imgeler ve sesinizde ki tonlamalar, alıcının hafızasında yer edecek, sizi ve anlattıklarınızı hatırlama oranını artıracaktır. Bu sayede o an sizden ürünü veya hizmeti satın almasa bile daha sonra sizinle işbirliği yapma olasılığı artacaktır.

Satış esnasında konuşmak kadar dinlemek de çok önemlidir. Müşteriyi dinlerken; göz teması kurarak, can kulağıyla dinleyin ve bütün sorularına büyük bir nezaket içinde, sabırla cevap verin. Ayrıca dinlerken beden dilinizle, onayladığınızı ya da onaylamadığınızı belirten jest ve mimikler kullanın. Müşteri adayının endişelerini verdiğiniz cevaplarla giderin.

İletişimi güçlendiren en önemli unsurlardan bir tanesi de soru sormak. Müşterinin tüm beklentilerini tam olarak karşılayabilmek için doğru sorular sorarak, ihtiyacını anlayın ve iyi bir dinleyici olarak müşteriniz ile ne kadar ilgili olduğunuzu gösterin.

Satış Ekipleri Sosyal Medya Kullanımı

Yapılan araştırmalara göre, sosyal medyayı kullanan satış ekiplerinin daha fazla satış yaptığını ortaya çıktı.

Kullanıcı Arayüzü UI ve Kullanıcı Deneyimi UX Nedir? UI ve UX Farkları Nelerdir?

8.06.2022 11:06:14

Başarılı bir tasarım, hem iyi bir UI tasarımı hem de iyi bir UX tasarımı gerektirir.

Devamı

Techno Beauty, Tekno Güzellik Uygulamaları Nelerdir?

25.05.2022 12:15:04

Tekno güzellik uygulamaları AI ve AR teknolojileri ile yeni bir boyut kazandı.

Devamı

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp