Her konuda işinde uzman profesyonellerin değerli görüşlerine bir tık uzaklıktayız. Bilgiye ulaşmak elbette çok önemli ancak asıl önemli olan bilgiyi nasıl kullandığımız.
Teknoloji çağındayız, satış arttırma taktikleri konusunda sayısız stratejiler üretiliyor ve her bir stratejiye güvenilir kaynaklar vasıtasıyla ulaşabilmek mümkün.
Ancak yeni bir modellemeye, kalıcı olarak sahip olabilmenin en geçerli yollarından biri deneyimlemek. Deneyim, profesyonel satış uzmanı olmak ve yapılan satış görüşmelerindeki başarıyı garanti eden en etkili yöntemdir.
Prof. Dr. Robert Cialdini'ye göre;
"İnsanlar beğendikleri insanlardan satın alırlar.
İnsanlar kendilerine benzeyen kişileri beğenirler.
İnsanlar kendilerine ilgi gösteren kişileri beğenirler.
İnsanlar aynı gaye doğrultusunda olan kişileri beğenirler."
Prof. Dr. Robert Cialdini'nin tezinden yola çıkarak, tüketiciler sizi beğenirlerse, size inanır ve güvenirler. Aynı zamanda güvendikleri kişilerden ürün ve hizmet satın alırlar.
Potansiyel müşterilerinizi tek bir veri tabanından yönetin ve doğru müşterilere odaklanın.
Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Hedef müşteri sınıfında yer alanlar ile ürün veya hizmetlerinizi uyumlu hale getirin.
Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark yaratın. Sunum ve anlatım yeteneğinizi geliştirin.
Tüketicilere sattığınız ürün veya hizmeti aldıklarında, neler kazanacaklarını anlatın, bu etkili bir metotdur. Ancak satın almadığında neler kaybedebileceklerini anlatmanız çok daha etkili bir yöntemdir.
Pozitif olun, yapılan bir araştırmaya göre, garsonların, restauranta gelen konuklara gülümseyerek "günaydın" demesi bahşiş oranını yüzde 20'lere kadar artırmaktadır.
Bu teknikte görsel imgeler ve sesinizde ki tonlamalar, alıcının hafızasında yer edecek, sizi ve anlattıklarınızı hatırlama oranını artıracaktır. Bu sayede o an sizden ürünü veya hizmeti satın almasa bile daha sonra sizinle işbirliği yapma olasılığı artacaktır.
Satış esnasında konuşmak kadar dinlemek de çok önemlidir. Müşteriyi dinlerken; göz teması kurarak, can kulağıyla dinleyin ve bütün sorularına büyük bir nezaket içinde, sabırla cevap verin. Ayrıca dinlerken beden dilinizle, onayladığınızı ya da onaylamadığınızı belirten jest ve mimikler kullanın. Müşteri adayının endişelerini verdiğiniz cevaplarla giderin.
İletişimi güçlendiren en önemli unsurlardan bir tanesi de soru sormak. Müşterinin tüm beklentilerini tam olarak karşılayabilmek için doğru sorular sorarak, ihtiyacını anlayın ve iyi bir dinleyici olarak müşteriniz ile ne kadar ilgili olduğunuzu gösterin.
Yapılan araştırmalara göre, sosyal medyayı kullanan satış ekiplerinin daha fazla satış yaptığını ortaya çıktı.
Başarılı bir tasarım, hem iyi bir UI tasarımı hem de iyi bir UX tasarımı gerektirir.
Tekno güzellik uygulamaları AI ve AR teknolojileri ile yeni bir boyut kazandı.