2 milyara yakın internet sitesi ve arama motorlarındaki indeksli sayfa sayısı 130 trilyonu çoktan geçmiş durumda. Web siteleri, ziyaretçi sayılarını artırmak ve sitelerini arama motorlarında üst sıralara çıkarabilmek için adeta kıran kırana savaşıyor. 2020 yılında, dijital pazarlama da rekabet düzeyi çok yüksek bir ortam olacak gibi görünüyor.
Analitik ve dijital pazarlama yazılımı gibi uygulamaların gelişmesiyle, müşterilerin ihtiyaçlarını, beklentilerini anlamak artık çok daha kolay. Dijital pazarlama yöntemlerini, doğru şekilde kullanarak, mevcut ve potansiyel müşteriyi sınıflandırabilir, doğru müşteriye odaklanarak satışlarını artırabilirsiniz.
Dijital pazarlama; dijital teknolojileri kullanarak ürün veya hizmetlerin pazarlanmasıdır. Sosyal medya, e-posta, mobil uygulamalar, internet siteleri ve arama motorları gibi dijital platformlarda yapılan iletişim ve reklam çalışmalarıdır. Dijital pazarlama, içerik pazarlaması, e-posta pazarlaması, arama motoru optimizasyonu ve mobil pazarlama gibi bir dizi pazarlama faaliyetini kapsar.
Dijital pazarlamada birinci kural, kaliteli ve orjinal içerikler üretebilen tam donanımlı bir web sitesi. Yazılı veya görsel içeriklerin ilgi çekici olması ve merak uyandırması gerekir. İnternet siteniz ve sosyal medya platformlarınız için şayet benzersiz içerikler oluşturamıyorsanız, içerik oluşturacak profesyonel bir ekiple çalışmalısınız. Günümüzde güçlü bir içerik pazarlama planına ihtiyacınız olduğunu unutmayın.
İkinci kural çevirimiçi görünür olabilmek. Günümüz rekabet ortamında öne çıkmanın temel şartlarından biridir. Bu sebeple, sosyal medya ağlarında online varlığınızı oluşturmalısınız. Çok sayıda sosyal ağ bulunuyor. Yapmanız gereken hedef kitlenizin en çok hangi mecrayı kullandığını belirleyerek, çevrimiçi mevcudiyetinizi orada oluşturmalısınız.
Sosyal medyada, her kitleyi ayrıştırmak ve onlara hayata bakış açıları ile tam olarak örtüşecek, beklentilerini karşılayacak orjinal mesajlar sunmak çok etkili bir yöntemdir.
Dijital pazarlamada, fark yaratmak için web sitenizin tüm dijital platformlardan sağlıklı bir şekilde erişilebilir olması gerekir.
Kaliteli ve orijinal içerikler oluşturmanız yeterli değil. Bu içerikleri hedef kitleye her kanaldan ulaştırmanız gerekir. Bu yüzden, hem masaüstünden hem de mobil cihazlardan erişilebilir olmalısınız.
We Are Social ve Hootsuit 2019 Yıllık Dijital Değişim İstatistiklerine göre;
Mobil kullanıcı sayısı her yıl düzenli olarak artmaktadır. 2018 mobil kullanıcı istatistiklerine baktığımızda da mobil kullanıcı sayısının 5.1 milyar olduğu görülüyor. Bu oran dünya nüfusunun %67'sine denk geliyor.
Türkiye'de ise, yetişkin insanların %98'i cep telefonu kullanırken, bunların %77'si akıllı telefon kullanıyor.
Masaüstü bilgisayar veya laptop kullananların oranı %48 iken, tablet kullananların oranı %25. Giyilebilir teknoloji ürünleri kullananların oranı ise %9 olarak hesaplanmış.
Bu nedenle, web sitenizi ve içeriğinizi tüm ekran boyutlarında kullanıcılar için erişilebilir hale getirmek hayati önem arz etmektedir.
İçeriği tanıtmak çok önemlidir. İçeriğinizi hedef kitleye ulaştırmalısınız. Doğru kitle içeriğinizi kendi ağlarında paylaşacak ve size muhtemel müşteriler kazandıracaktır.
Dijital reklam çalışmalarında en yüksek dönüşümü sağlamak için hedef kitleleri doğru şekilde analiz etmek ve her alt kitle ile bu kişileri en çok motive edecek şekilde iletişim kurmak gerekir.
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) da dijital pazarlama söz konusu olduğunda çok önemli bir etmendir. SEO başarısı için doğru stratejiler geliştirmek gerekiyor. Site hızı, kolay kullanılabilirliği, bağlantı geliştirme ve ilgi çekmeyi arttırmak için kapsamlı çalışmalar yapılması gerekir.
Arama motorunda öne çıksanız bile kişilerin sizin sitenize tıklama oranı ve tıkladıktan sonra sitenizde kalıp kalmamaları gibi faktörler bu başarının kalıcılığını belirliyor. Bu nedenle ek bir çalışma olarak "Arama Sonuç Sayfasına Yönelik Çalışmalar" büyük önem taşıyor.
Google giderek çoğalan bir şekilde "arama sonuç" sayfasını öne çıkarılmış reklamlar, snippet ve video gibi unsurlarla geliştiriyor. Bundan dolayı, ekstra SEO çalışmaları yapmak gerekiyor.
Eğer bu alana yönelik yeterli insan kaynağınız yoksa bu konuda da farklı iş ortaklarından hizmet alabilirsiniz.
İşin başından itibaren planlama yaparken bir e-posta listesi hazırlamanız gerekir. Veri tabanınızdaki farklı segmentlerle işinizle alakalı gelişmeleri, yararlı bilgileri ve kampanyaları, onlar için faydalı olacak içerikleri müşterilerinizle e-posta yoluyla paylaşmalısınız.
E-bülten gönderim zamanı, sıklığı, görsel yapısı ve içerik değeri çok önemli. Burada hassas nokta ise e-posta gönderim adedini ayarında yapmalısınız. Aksi halde sempati toplamak yerine müşteri kaybedebilirsiniz.
Daha verimli sonuç alabilmek için e-posta gönderilerinizin raporlarını detaylı analiz ederek, sürekli optimizasyon yapmalısınız.
Bazen bir fotoğraf, binlerce kelimeye bedeldir. Anlatmak istenileni grafiklerle veya fotoğraflarla anlatmak daha avantajlı olabilir. Sosyal medyada görsel unsurların, yazıya oranla daha çok rağbet gördüğü bilinen bir gerçek. Beynimizin, resimleri, fotoğrafları, metinlerden daha hızlı bir şekilde algıladığını unutmayın.
Başarılı bir tasarım, hem iyi bir UI tasarımı hem de iyi bir UX tasarımı gerektirir.
Tekno güzellik uygulamaları AI ve AR teknolojileri ile yeni bir boyut kazandı.