e-Faturaya geçişin pahalı, kullanımının zor olduğu ya da geçiş şartlarının ağır olduğu yönünde pek çok yanış bilgi mevcut. e-Fatura kullanan veya e-Faturaya ilk kez geçecek olan mükellefler için e-Fatura hakkında doğru bilinen yanlışları derlerdik.
Yukarda saydığımız şartları taşımıyorsanız e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamasına gönüllü olarak geçiş yapabilirsiniz. Bu sayede fatura maliyetlerinizi düşürebilir ve iş süreçlerinizi hızlandırabilirsiniz.
Şahıs şirketleri de zorunlu veya gönüllü olarak e-Fatura kullanıcısı olabilirler. e-Fatura zorunluluğu kapsamında olup olmadığınızı öğrenmek için "https://www.mysoft.com.tr/e-fatura" sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
e-Fatura kullanıcısı olduktan sonra fatura bastırma, kargolama ve arşivleme maliyetlerinden kurtulursunuz. Üstelik faturalarınızı dakikalar içinde oluşturabilir ve müşterilerinize saniyeler içinde gönderebilirsiniz.
e-Fatura uygulamasına geçiş süreci bilindiğinin aksine oldukça kolay. Mysoft'la e-Fatura başvuru sürecinizi alanında uzman ekiplerimizle birlikte gerçekleştirebilirsiniz.
Mali Mühür temini ve GİB başvurunuzu tamamladıktan sonra istediğiniz yerden e-Fatura göndermeye ve almaya başlayabilirsiniz.
e-Fatura başvurunuzu Mysoft'un uzman ekipleriyle birlikte, oturduğunuz yerden gerçekleştirebilirsiniz. Ofisinizden çıkmanıza, vergi dairesi veya devlet dairelerine gitmenize gerek kalmadan tüm başvuru işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
e-Faturaya geçiş yapmak ve kullanmak çok kolay. Mysoft e-Fatura ile ister bilgisayarınızdan isterseniz cep telefonunuzdan dakikalar içinde e-Fatura düzenleyebilir, gelen faturalarınızı kontrol edebilirsiniz. Ayrıca günün 24 saati Mysoft'un uzman ekibinden destek alabilirsiniz.
e-Faturaya Gib Portal, Özel Entegratör ve Doğrudan Entegrasyon yöntemiyle geçiş yapabilirsiniz. Şayet Özel Entegratör yöntemiyle e-Faturaya geçiş yapmayı planlıyorsanız; aktivasyon ücreti, entegrasyon ücreti, Mali Mühür ücreti, anahtar ücreti, fatura başı ödeme gibi maliyetlerle karşı karşıya kalabilirsiniz.
e-Fatura'ya Mysoft'la geçin entegrasyon ve aktivasyon ücretlerine maruz kalmayın! Mysoft e-Fatura fiyatlarını incelemek için tıklayınız!
e-Fatura entegrasyon ücreti ödemek istemiyorum
Sektördeki ön muhasebe ya da muhasebe programlarının sağladıkları hizmetler kapsamında yüksek entegrasyon maliyetleri ile karşılaşabilirsiniz. Mysoft'ta e-Fatura ve e-Arşiv Fatura kullanmak için entegrasyon ücreti ödemezsiniz.
Mali Mühür Sertifikası (MÜS) ve Güvenlik Hizmetleri Sertifikası (GÜS) 3 yıllık olarak oluşturulmaktadır. Gelir İdaresi Başkanlığı'nca belirlenen Mali Mühür ücretleri hakkında detaylı bilgi almak için "Mali Mühür Ücreti Ne Kadar?" yazımızı okuyabilirsiniz.
Mali Mührü yalnızca e-Fatura aktivasyon işlemini yaparken kullanmanız gerekir. e-Fatura düzenlerken Mali Mühür kullanmanıza gerek yoktur.
Nihai kullanıcılara ve gerçek kişilere e-Arşiv Fatura oluşturabilir ve elektronik ortamda (e-Posta yoluyla) iletebilir veya yazıcınızdan çıktı alarak gönderebilirsiniz.
e-Fatura kullanıcısı olmayan müşterilerinize e-Arşiv Fatura düzenleyebilirsiniz. e-Arşiv Faturayı dilerseniz mail olarak dilerseniz de kağıt çıktısını alarak müşterinizi iletebilirsiniz.
Kağıt faturada olduğu gibi e-Faturada da değişiklik, iptal ve iade yapabilirsiniz.
Ticari e-Fatura, Temel e-Fatura ve e-Arşiv Faturanın iptal ve iade işlemleri için dikkat edilmesi gereken bazı konular var.
Ticari e-Fatura da iptal işlemini faturayı gönderen taraf gerçekleştiremez. Faturanın iptal edilebilmesi için alıcının 8 gün içerisinde faturayı reddetmesi gerekir. Bu durumda yeni bir fatura düzenlemeden reddedilen fatura üzerinde gerekli düzenlemeleri yapabilirsiniz. Reddedilen e-Fatura, sisteminizde iptal edilmiş olarak görünür.
Temel e-Fatura da ise faturaların iptal veya ret işlemleri GİB'in "e-Fatura İptal Portalı" aracılığı ile yapılmaktadır.
e-Arşiv Fatura da ise; 8 gün içerisinde faturayı kendiniz iptal ederek, yeni bir e-Arşiv Fatura oluşturabilirsiniz. Şayet 8 gün geçti ise fatura iptali yerine, Temel e-Fatura'da olduğu gibi alıcının iade faturası düzenlemesi gerekmektedir.
e-Fatura iptal ve iade işlemleri hakkında detaylı bilgi almak için "e-Fatura İptal Portalı Nedir? Temel Fatura Nasıl İptal Edilir?" ve "Temel Fatura İptal Edilir Mi?" yazılarımızı okuyabilirsiniz.
Müşteriniz e-Fatura mükellefiyse e-faturayı "Vergi Numarası" üzerinden iletebilirsiniz. Şayet alıcı e-Fatura kullanıcı değilse ve gerçek kişi ise e-Arşiv Fatura oluşturmanız gerekmektedir. e-Arşiv düzenlerken TCKN girme zorunluluğu yoktur. T.C. kimlik numarası yerine "11111111111" yazarak düzenleyebilirsiniz.
e-Fatura düzenleme tarihinin yanına düzenleme zamanını saat ve dakika olarak yazarsanız ve e-Faturanın kağıt çıktısının üzerine "İrsaliye yerine geçer" ibaresi eklerseniz e-Fatura, ile İrsaliye düzenlemiş olursunuz.
e-Fatura kullanıcısı olma zorunluluğunuz var ise e-Defter'e geçiş yapmanız gerekmektedir. Şayet e-Fatura'ya gönüllü geçiş yaptıysanız e-Defter kullanma zorunluluğunuz yoktur. e-Defter geçiş zorunluluğuyla ilgili detaylı bilgi almak için "https://www.mysoft.com.tr/e-defter" sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
e-Faturaya Mysoft ile geçiş yaparsanız bütün faturalarınız Mysoft hesabınızda otomatik olarak arşivlenir, hem de hiç bir ek ücret ödemezsiniz.