Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır? Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Dijital Pazarlama Nedir? Nasıl Yapılır? Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlama nedir?

Dijital pazarlama, bir içeriğin elektronik iletişim araçları üzerinden oluşturulması ve dağıtılmasıyla birlikte, bu içeriğin SEO, SEM, reklam, kısa mesaj, e-Posta vb. kanallar aracılığıyla tanıtılmasıdır. Kısaca teknolojik araçlarla tanıtım, reklam ve satış yapmaya dijital pazarlama denir. Çok kanallı pazarlama (omnichannel marketing) ve kanallar arası pazarlama olarak da bilinmektedir.
Dijital pazarlama, ölçeklenebilir bir pazarlama sistemine sahiptir ve doğru stratejiler uygulandığı zaman işletmelerin satış hedeflerine ulaşmasını sağlar.

Dijital pazarlama stratejileri nelerdir?

Dijital pazarlamada en temel starateji; müşteri ya da müşteri adayı ile tüm dijital kanallardan etkileşim kurmaktır. Müşterilere sosyal ağlardan, e-Postaya, bilgisayarlardan mobil cihazlara varıncaya kadar her an ve her yerden entegre bir deneyim sunmak önemlidir.
Dijital pazarlama stratejileri hakkında ayrıntılı bilgi almak için En Etkili Dijital Pazarlama Yöntemleri Nelerdir? yazımızı okuyabilirsiniz.

Dijital medya araçları nelerdir?

  • Kısa mesaj (sms ve mms)
  • e-Posta
  • Dijital reklamlar (banner, açılır pencere reklamları)
  • Sosyal medya mecraları (Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin, TikTok, Snapchat, vb.)
  • Uygulama içi anlık bildirimler
  • Video (YouTube, Netflix, vb.)
  • Ses (Spotify, Apple Music vb. )

Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamadan farkları nelerdir?

  • Dijital pazarlama ölçeklenebilir ve yapılan tüm çalışmaların verimliliği kolaylıkla analiz edilebilir.
  • Tanıtım ya da reklamın yararları analiz edildikten sonra maliyetin etkisi gözlemlenebilir.
  • Dijital pazarlamada yapılan reklam ve tanıtımlarda anlık olarak düzenleme yapılabilir.
  • Dijital pazarlama daha düşük bütçe gerektirir.
  • Düşük maliyet ile maksimum seviyede verim elde etmek mümkündür.
  • Dijital pazarlamada reklam ve tanıtımlar için belirli bir hedef kitle seçilerek daha geniş bir kitleye hitap edilebilir.
  • Çok farklı kanallardan tek bir amaca yönelik faaliyetler gerçekleştirilebilir.

Dijital pazarlama çeşitleri nelerdir? Dijital pazarlama yöntemleri nelerdir?

  • e-Posta ile pazarlama
  • Video pazarlama
  • Sosyal medyada pazarlama
  • Kısa mesajlar (sms ve mms)
  • İçerik pazarlama
  • SEO ve SEM
  • Web sitesi tasarımı ve pazarlama
  • Görüntülü reklamcılık
  • Satış ortaklı pazarlama
  • Reklamcılık

Dijital pazarlama hakkında ayrıntılı bilgi almak için Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir? yazımızı okuyabilirsiniz

Mysoft CRM ile satış ve pazarlama süreçlerinizi kolay yönetin!

Mysoft CRM'de satış ve müşteri yönetimi ekiplerinin yanı sıra pazarlama ekiplerinin de kullanabileceği birçok özellik bulunmaktadır. Potansiyel ve mevcut müşteriler ile temasa geçme konusunda yapılan pazarlama kampanyalarının planlamasını, toplu mail ve sms gönderimlerini, sosyal medya takibi ve paylaşımlarını Mysoft CRM ile çok kolay yönetebilirsiniz. Ayrıca kampanya maliyetlerini, geri dönüş oranlarını ve karlılıklarını ölçümleyebilirsiniz.
Satış ve pazarlama süreçlerinizi kolay ve hızlı şekilde yönetebileceğiniz Mysoft CRM'i kısa bir süre ile ücretsiz denemek için tıklayınız.

mysoft-crm

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp