Müşteri İlişkileri Yönetimi bir pazarlama stratejisidir. Şirketlerin müşteri seçimini, müşteri kazanmasını, müşteriyi koruma ve derinleştirme safhalarını etkilemektedir. CRM'in yani Müşteri İlişkileri Yönetiminin yapıtaşlarını ise insan, süreç ve teknoloji oluşturmaktadır.
Globaldeki gelişmelerle birlikte ülkemizde de CRM piyasası her geçen gün katlanarak büyümekte ve kritik bir öneme sahip olmaktadır. Çünkü artan rekabet koşulları, şirketler ve müşterileri arasında kurulan pozitif ilişkileri, üstünlük sağlayan önemli bir güç olarak ortaya çıkartmaktadır. Milenyumda sağlıklı ve uzun vadeli müşteri ilişkileri, şirketlerin en önemli rekabet aracı olmuştur ve olmaya devam edecektir.
"Günümüzde rekabet üstünlüğü sağlayabilmenin, pazar payını, randımanı ve kazancı arttırmanın yolu şirketlerin müşterileriyle yakın ilişkiler içinde olmaları ile mümkündür."
CRM çözümleri, şirketlerin maliyetlerini azaltan, karlılıklarını artıran, müşterilerini elde tutarak bağlılığı sağlamaya çalışan etkin bir stratejidir.
CRM uygulamaları, yeni müşteriler bulma oranını %4 artırmaktadır.
CRM programları, kaybedilen müşterilerin geri kazanılmasında %20 katkı sağlamaktadır.
CRM sistemlerinin en önemli amacı müşteriyi elde tutmak olduğuna göre müşteri bağlılığını artırmaya olan katkısı oldukça mühimdir. CRM çözümleri müşteri bağlılığı oluşturulmasında %20 katkı sağlamaktadır.
CRM yazılımları çapraz satış yapılmasına %3 katkı sağlamaktadır.
Pazarlama stratejileri öncelikle varolan müşteriyi elde tutmak, kaybedilen müşteriyi kazanmak ve yeni müşteriler elde etmek üzerine kurulduğundan CRM'in pazarlama açısından ne kadar kritik olduğu ortadadır.
İzlemek için tıklayınız: