Satış gücünüzü nasıl artırırsınız?
Profesyonel bir şekilde hazırlanmış ve her zaman güncellenen bir web siteniz olsun. Potansiyel müşterilerinizin satın alma kararı vermeden önce internet sitenizi ziyaret etme ihtimalini göz ardı etmeyin.
Müşteri adaylarınızın sorularına yanıt bulabilecekleri bir internet sitesi, hakkınızda olumlu izlenim bırakacaktır. Ayrıca web sitenizi ziyaret ederek form dolduran potansiyel müşterilerinizin bilgilerini CRM programınıza aktarmayı ihmal etmeyin.
- Gerek internet siteniz üzerinden, gerek mail veya telefonlarla etkileşim içinde olduğunuz mevcut müşterilerin ve müşteri adaylarının tüm verilerini kayıt altına alın. Gerçekleşen satışlar, müşteriye sunulan tekliflerinizin kabul edilme oranları, gerçekleştirilen satışlarınızın dönemsel rakamları, gibi pek çok datayı değerlendirerek satışlarınızı artırmak için taktikler geliştirebilirsiniz.
- Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle ilişkilerinizi kuvvetlendirmek için sosyal platformlardan faydalanabilirsiniz. Şirketinizin sosyal medya araçlarını sadece bilgilendirme amaçlı kullanmayın. Hedef kitlenizin dikkatini çekebilecek ilginç ve eğlenceli paylaşımlar yaparak müşteri adaylarıyla aranızda bir bağ oluşturabilirsiniz.
- Sosyal CRM'in gücünden faydalanın. Müşteri hizmetleri, satış, pazarlama, ürün geliştirme vb. bütün departmanlar, Sosyal CRM sayesinde yeni stratejiler geliştirilebilir.
- Bulut teknolojisini kullanarak, işletmenizin gereksinimlerine uygun nitelikte ve satış personelinin çok daha hızlı çalışmasını sağlayarak satış randımanınızı artırabilirsiniz.
Türkiye'de yapılan araştırmalara göre, bir kişi, günde 2 saat 46 dakikasını sosyal medyada geçiriyor.
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) programı kullanın
- Bulut CRM sistemi kullanarak müşteriler ve satışlarla ilgili tüm bilgiyi bir merkezde kayıt altına alabilirsiniz. İstediğiniz veriye tüm akıllı cihazlardan dilediğiniz yerden rahatça erişebilirsiniz. CRM programları müşteri ile kurulan ilk kontaktan itibaren, teklif hazırlamak, sipariş oluşturmak ve müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecini kusursuz yönetmenizi sağlar.
- Satış personelinin iletişim halinde olmasını sağlayın. Müşteri ve satış verilerinin tek kaynaktan yönetilmesi, ekibinizin; satış bağlantıları, gerçekleşen toplantılar, teklifler, siparişlerle ilgili anlık bilgi sahibi olmasını sağlar. CRM programları, saha ekibinin ortak akılla çalışmasını, beraberinde verimliliği artırır.
- CRM'in Görev Takibi"özelliği ile ekip içinde etkin görev dağılımı yapabilir, işlerle ilgili anlık bilgi sahibi olabilir ve gerekli aksiyonları alabilirsiniz.
- Çağrı merkezi, ön muhasebe, erp, sanal santral, e-posta pazarlaması vb. gibi teknoloji uygulamaları kullanıyorsanız, satış yönetimi için kullanacağınız sistemin entegrasyon özelliğinin olması iş süreçleriniz de verimlilik sağlayacaktır.