"Tüketicilerin sorunlarıyla ilgilenmek, en güçlü pazarlama stratejisidir."
Doğru planlanmış bir müşteri hizmeti, pazarlama stratejilerinin sonuçlarını direkt etkilemektedir.
ABD'de yapılan bir araştırmaya göre; firmalar satış sonrası hizmetlerden ortalama olarak gelirlerinin %24'ünü elde ediyor.
Müşteri kaybetmemek ve sadakati arttırmanın en etkili yollarından birisi satış sonrası hizmetlerin kalitesidir.
Müşteri herhangi bir problemle karşılaştığı zaman, hızlı ve çevik bir hizmet bekler. Bu süreçte müşteri hizmetlerinin göstereceği performans en sinirli müşteriyi dahi sadık bir elçiye dönüştürebilir. Müşteriye, doğru yaklaşımla, kalıcı çözüm sunabilmek ve mükemmel hizmet bakışıyla beklentisinin de ötesinde bir deneyim yaşatmak, müşteri sadakatini artırmanın önemli bir yoludur.
Başarılı müşteri hizmetleri, profesyonel bir ekiple mümkündür. İyi eğitim almış ve alanında iyi yeteneklerle çalışmak başarılı müşteri hizmetleri için büyük önem taşır.
Müşteri destek hatları 7/24 hizmet vermelidir. Zaman kısıtlaması olmadan istediği zamanda ve istediği mecradan beklediği desteği alabilmek, müşteri için oldukça önemlidir. Tüm iletişim kanallarında ulaşılabilir olmalısınız.
Müşterilerin istek ve şikayetlerine 24 saat içinde geri bildirim yapmayı kural haline getirin.
Satış sonrası müşteri hizmetlerinin önemli bir kısmı iletişimdir. Müşteri ile iletişimde nazik, saygılı ve doğru ses tonu ile konuşmak oldukça önemlidir.
Her müşterinin eğitim ve kültür seviyesinin birbirinden farklı olduğu düşünülürse, müşterinizin talebini ya da şikayetini doğru tespit edebilmek için pozitif bir dil kullanmak, satış sonrası hizmetin en önemli kuralıdır.
Otomatik hale gelen telefon görüşmeleri ve mail cevapları yerin insani özelliklerinizi ortaya koyarak iletişim kurun.
"Yapılan araştırmalara göre; kötü müşteri hizmeti yaşayan kişilerin %91'inin, bir daha o şirketten alışveriş yapmadıkları ortaya çıktı."
Haklı olsanız dahi müşterilerle asla tartışmayın. Sakin ve yatıştırıcı sözcükler kullanarak muhtemel çözüm önerilerini anlatın. Zira tartıştığınız müşteriyi sonsuza kadar kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksek.
Güven bütün ilişkilerin temelidir. Müşterilerinizin taleplerini itina ile dinleyin. Sorunlarına çözüm bulacağınıza dair size güven duymalarını sağlayın. Müşterinize güvende ve doğru adreste olduğunu hissettirmek, paha biçilemez bir müşteri hizmetleri yöntemidir.
Size iletilen bir sorunun çözümünü ertelemeyin. Başarılı bir müşteri hizmeti için özür dileyerek hızlı ve etkin bir şekilde çözüm üretin.