Satış personelinin güvensizliği, hatalı davranışları, sunumun yetersiz kalması, zamanlama hataları ve ekonomik nedenler satış kapamaya engeldir. Satış kapamanızın başarısızlıkla sonuçlanmasını istemiyorsanız aşağıda saydığımız bazı konulara dikat etmeniz gerekmektedir.
Bazı satış personelleri farklı sebeplerden ötürü satış kapama noktasına gelindiği zaman çekimser tavırlar sergiler. Yaşanan güvensizliğin asıl nedenleri şunlardır:
Sunum aşaması, satış personelinin ürün ya da hizmeti tanıttığı, özelliklerini ve müşteri adayına ne gibi avantajlar sağlayacağını anlattığı aşamadır. Başarılı bir sunumun 3 temel unsuru vardır. Bunlaran biri eksik olursa satış kapamanın başarısız olma ihtimali yüksektir.
Hiç şüphesiz satış için sunumun yapıldığı ortam, satış kapamada hayati öneme sahiptir. İster sahada, ister fiziksel mağazada ya da çevrimiçi olarak sunum yapılsın ortamın satış için elverişli olması önemlidir. Örneğin çevrimiçi yapılan sunumlarda görüntü veya ses kalitesinde sorunlar yaşanması halinde sunumun başarılı geçme şansı düşüktür.
Satış kapamada başarısız olmanın nedenlerinden biri de yanlış zamanlamadır. Kimi zaman satış personeli, müşteri adayı ürün ya da hizmeti tam olarak tanımadan, sağlayacağı avantajları anlayamadan acele bir şekilde satış kapamaya çalışır. Bazan da müşteri adayının zamanının olmaması ya da yeterli zamanının olmaması satış kapamanın olumsuz sonuçlanmasına neden olabilir.
Satış personelinin sunum ve satış kapama esnasında yaptığı hatalı davranışlar satış kapamanın olumsuz neticelenmesine neden olabilir. Satış personelinin dikkat etmesi gereken konular aşağıdaki gibidir:
Kimi zaman satış personeli satış kapama için yapılması gereken her şeyi yaptığı halde ekonomik nedenlerden ötürü satış kapama işlemi gerçekleşemez. Refah dönemlerinde satış kapama çok daha rahat bir şekilde gerçekleşirken ekonomik kriz dönemlerinde ise satış kapama daha zordur.
Mysoft CRM ile tüm satış sürecini takip ederek, ekip performansını ölçümlemek ve satış hedeflerini yönetmek çok kolay. Hangi satış personelinin hangi satışla ilgilendiğini, satış aşamasını, işin durumunu ve bir sonraki hamleyi görebilir ve ona göre aksiyon alabilirsiniz.
İzlemek için tıklayınız: