Satış hedeflerini belirlemenin birinci kuralı, doğru müşteri adaylarına odaklanmaktır. Satın alma olasılığı yüksek müşteri profilini tespit ederek enerjinizi ve zamanınızı doğru müşteriye ayırmalısınız.
Mevcut müşterilerinizden, yeni müşteri bulma konusunda yardım isteyin. Mevcut müşterilerinizin sizi potansiyel müşteri adaylarına önermelerini isteyin.
Yöneticinizin size belirlediği satış hedeflerinin ötesinde, kendinize kişisel hedefler belirleyin. Kişisel hedefleriniz, ne kadar yüksek olursa, satış yapma potansiyeliniz de bir o kadar artar. Başarılı satışlara imza atabilmek için, yeni yöntemler, yaratıcı fikirler bulmak, hem sizin gelişmenizi sağlar hem de işinizi daha keyifli hale getirir.
Satış sürecinin zaman aldığı durumlar için, aktivite hedefleriniz olsun. Müşteri ziyaret sayısı, telefon görüşmeleri, sunumlar vs. planlaması yapın.
Satış hedeflerinize ulaşmak için ihtiyacınız olan şeyleri belirleyin. Teknolojik destek veya eğitime mi ihtiyacınız var, isteklerinizi yöneticilerinizle paylaşmaktan ve destek almaktan çekinmeyin.
Satışları artırmanıza yardımcı olacak teknolojilerden faydalanın. Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak CRM programıkullanın. Müşteri yönetimi, teklif yönetimi, sipariş yönetimi gibi tüm işlemlerinizin takibini yapabileceğiniz birCRM sistemi kullanın. Mobil CRM sayesinde ister yolda, ister toplantı anında, ihtiyacınız olan tüm bilgilere anlık olarak erişebilir, dilerseniz, teklif hazırlayabilir, ya da sipariş oluşturabilirsiniz.
Yapılan araştırmalara göre, satış hedeflerini not ederek, belirli aralıklarla değerlendirme yapanlar daha başarılı oluyor. Belirlediğiniz hedeflerinizi not edin ve hedeflerinize ne kadar yaklaştığınızı ölçümleyerek takip edin.