Satış hedeflerini belirlemenin birinci kuralı, doğru müşteri adaylarına odaklanmaktır. Satın alma olasılığı yüksek müşteri profilini tespit ederek enerjinizi ve zamanınızı doğru müşteriye ayırmalısınız. CRM uygulamaları sayesinde müşteri aday havuzları oluşturusunuz. Crm pipe-line ile size en yakın müşteri olabilecek adaylara tüm faaliyetleri yoğunlaştırırsınız.
Mevcut müşterilerinizden, yeni müşteri bulma konusunda yardım isteyin. Mevcut müşterilerinizin sizi potansiyel müşteri adaylarına önermelerini isteyin. Crm programları ile mevcut müşterilerinizin çevresinde olan potansiyel müşterileri izleme imkanınız çok daha kolay olacaktır.
Kişisel hedefleriniz, ne kadar yüksek olursa, satış yapma potansiyeliniz de bir o kadar artar. Tüm satış ekiplerinin kişisel satış hedeflerini CRM programları ile takip ederek satış gücünüzü artırırsınız. Başarılı satışlara imza atabilmek için, yeni yöntemler, yaratıcı fikirler bulmak, hem sizin gelişmenizi sağlar hem de işinizi daha keyifli hale getirir.
Satış sürecinin zaman aldığı durumlar için, CRM sistemine aktivite hedefleri ekleyebilirsiniz. Müşteri ziyaret sayısı, telefon görüşmeleri, sunumlar gibi müşteri adayına yapılan tüm faaliyetleri raporlarsınız.
Müşteri yönetimi, teklif yönetimi, sipariş yönetimi gibi tüm işlemlerinizin takibini yapabileceğiniz bir CRM sistemini kullanın. Mobil CRM sayesinde ister yolda, ister toplantı anında, ihtiyacınız olan tüm bilgilere anlık olarak erişebilir, dilerseniz, teklif hazırlayabilir, ya da sipariş oluşturabilirsiniz.
Yapılan araştırmalara göre, satış hedeflerini not ederek, belirli aralıklarla değerlendirme yapanlar daha başarılı oluyor. Belirlediğiniz hedeflerinizi not edin ve hedeflerinize ne kadar yaklaştığınızı ölçümleyerek takip edin.
Yaklaşan toplantılarınızı CRM uygulamaları ile takip edebilir, satış görüşmeleriniz için görevler oluşturabilirsiniz. Ayrıca hatırlatmalar koyarak, CRM programınızın toplantı öncesi size haber vermesini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte toplantı öncesinde müşterinize de otomotik olarak hatırlatma mesajları gönderebilirsiniz.
Satış Fırsatlarını ilk anından itibaren tüm fırsat statüler ile CRM üzerinden takip ederek fırsatlarınızı kolay yönetirsiniz. Ekiplerinizin üzerlerindeki fırsat dağılımlarını, lokasyonlarını, durumlarını anlız izmeme imkanınız olur.
Görüşmeler olumlu geçti ve müşteri adayınızı ikna ettikten sonra teklif verme noktasına geldiniz. Teklif verirken özellikle çoklu ürünlerde yanlış yapmamanız gerekir. Kompleks fiyatlandırmalardan, anlaşılması güç hesaplamalardan olabildiğince kaçının. Hesaplamada yapacağınız bir hata size satışı kaybettirebilir. Atik olmanız rakiplerinizin önüne geçmek için çok önemli.
CRM yazılımıyla çok kolay ve hızlı bir şekilde etkileyici teklifler hazırlayabilirsiniz. Satış gerçekleştiği zaman teklifiniz, ilgili satışa bağlanır ve kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Müşteriyle toplantı sırasında bile bulut üzerinden Mobil Crm'i kullanarak teklif üzerinde değişiklikler yapabilir, gerek yöneticiniz gerekse müşterinizle anlık olarak paylaşabilirsiniz.
Teklif hazırlama, sipariş verme vs. gibi kompleks işlemleri mobil uygulamalardan çok kolay bir şekilde yapabilir, gerektiği zaman mobil bildirimler gönderip, alabilirsiniz. O nedenle tercih edeceğiniz CRM'in mobil kullanılabilirliğinden emin olun.
Her bir müşteriyle olan görüşmenin detaylarını, toplantı notlarını kayıt altına almayı disipline edinin. Bir sonraki görüşme öncesinde müşteriyle yapılan eski görüşmelerin notlarını gözden geçirin. Başarılı bir CRM sisteminin amacı, satış ekibinin becerilerini daha iyi kullanmalarını sağlamaktır.
Mysoft CRM, iş planını ve tüm satış süreçlerini yönetmenizi sağlayan güçlü bir araçtır. Mobil uygulamaları, kolay ve pratik kullanımı ile tüm ekibinizin rahatlıkla kullanacağı bir CRM programı için Mysoft CRM'ı deneyin.