Crm Ne İşe Yarar?
Çoğu kişi, CRM'i müşterileriniz hakkında bilgi toplamak için bir sistem olarak düşünür. Ancak, bu resmin sadece bir kısmıdır. CRM, müşterilerinize daha iyi destek ve servis sağlamak için ihtiyaç duyduğunuz veriyi toplamak için teknolojiyi kullanmayı içerir. Başka bir deyişle, CRM mevcut müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılamak ve yeni müşterilerinizi tanımlamak için size daha yüksek karlar sağlayabilecek bu bilgilerle ne yaptığınızla da ilgilidir.
CRM Programları Neden Kullanılmalı?
CRM kullanımının sağladığı ticari ve teknik avantajlar:
- Tutarlı ve koordine edilmiş müşteri etkileşimleri ve müşteriye temas edilen noktalarda görevleri yerine getirmek için farklı bölümlerin çelişen hedeflerini uzlaştırır ve optimize eder.
- Tüm kurucu şirketler ve sitelerdeki iş süreçlerini standartlaştırarak etkinliklerini arttırır.
- Küresel açıdan en iyi uygulamaları tanıma ve uygulama yeteneği kazandırır.Kuruluşun müşteri odaklı rekabet edebilirliğini karşılaştırmak için en iyi yolu sağlar.
- İşlev odaklı organizasyonu daha ekip tabanlı, süreç odaklı bir organizasyona doğru değiştirir.Böylece daha esnek, daha düz, sıkı bir şekilde entegre ve müşteriye duyarlı bir organizasyon oluşturur.
- Süreç yeniliği, süreç iyileştirme ve etkileşim kanalları da dahil olmak üzere süreç iyileştirme programları ve metodolojilerinin tüm çeşitlerini üstlenmek için elverişli bir ortam sağlar.
- Kalite geliştirme ve standardizasyon çalışmaları için verimli bir ortam sağlar.
- Sürece yöneliktir; bütçeleme, maliyetlendirme, verimlilik veya kalite açısından çalışmalarını uygulamak için uygun bir zemindir.
- İş gücü, zaman, malzeme ve bilgilerin yanı sıra yatırımları da izleyerek bir kuruma maksimum faydayı sağlayabilmek için en uygun yolun seçilmesini sağlar.
- Bir işletmenin, işlem süreçlerini önemli ölçüde ölçeklendirmesini ve hatta herhangi bir kesinti veya performans düşüşü olmadan tamamen farklı işletmelere girmesini sağlar.
- İşlemlerden doğrudan sorumlu olan kişiler tarafından gerçek zamanlı veri oluşturulmasını sağlar.
- Rutin konularda daha iyi ve daha hızlı kararlar almak için en son verileri ve durumu operasyonel seviyedeki kişilere yönlendirmeyi sağlar; Müşteri ile birebir muhatap olan personele yetki ve sahiplik verir. Böylece gerekli verilerin toplanması, hazırlanması, girilmesi, yanlışlıkların düzeltilmesi ve son durumun yedeklenmesi gibi önemli işlem sürelerinde kazanım sağlar.
- Kuruluşun verilerini tek bir kapsamlı veritabanına entegre eder.
- Analiz ve veri madenciliği için kurumsal veri ambarına yerleştirilebilecek çoklu kanallar ve bağlantı noktalarında doğru, güncel, tutarlı, eksiksiz, net verilerin kullanılabilirliğini sağlar.
- Bakım sistemlerinin maliyetini büyük ölçüde azaltır.
2022 EN İYİ CRM PROGRAMLARI NELERDİR?
- Bulut CRM sistemlerinin kurulumu ve yönetimi daha kolaydır.
- Mobil desteği olmayan programlar asla tercih edilmemelidir.
- Yurt dışı menşeili ürünlerin döziv cinsi bazında kullanıcı fiyatları da müşterilerin maliyetlerini artırmaktadır. Yurt dışı menşeili CRM uygulamalarında yerel uyumluluk sorunları yaşanabilmektedir. Bu da uygulamanın devreye alınması için daha fazla danışmanlık ihtiyacı doğurmaktadır.
- Piyasada ücretsiz crm programları reklamlarını reklamları sık görüyoruz. Bu konuda firmaların çok dikkatli olması gerekiyor. Zira Ücretsiz CRM yazılımlarına müşterilerin yükledikleri veriler bilgi güvenliği açığı oluşturabilmektedir.