KOBİ'lerin CRM yatırımlarının, 2020 yılında daha da artması bekleniyor.
Son yıllarda özellikle Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ), CRM çözümlerine ilgisi oldukça arttı.
Türkiye'deki tüm işletmelerin %99.8'i KOBİ'lerden oluşmakta ve bu işletmeler toplam istihdamın %72,7'sini sağlamaktadır. KOBİ'lerin yatırımdaki payı yüzde 58,3. Bu oranlar ülke ekonomisinde KOBİ'lerin yeri ve öneminin büyüklüğünü çarpıcı olarak göstermektedir.
Özellikle cirolarını artırmak isteyen KOBİ'ler için başarıya giden yol CRM'den geçiyor.
KOBİ'lerin büyüme sürecinde teknolojiyi kullanmaları arttıkça, başarıya ulaşma ve rekabette öne geçme olasılığı da o kadar artıyor.
CRM'in "KOBİ'lere sağlayacağı faydalar nelerdir?
- CRM uygulamaları sayesinde KOBİ'ler müşteriyi dinleyerek, anlayarak ve beklentilerine anında cevap vererek sadık müşteriler kazanabilirler. Müşteriyi dinlemek, anlamak, analiz etmek ve iletişim kurmak içinse firmaların mutlaka iyi bir CRM uygulamasına ihtiyacı vardır. Donanımlı bir CRM yazılımıyla çalışan müşteri hizmetleri, daha fazla müşteri ve kazanç demektir.
- CRM uygulamasıyla web siteleri, e-posta, telefon görüşmesi, sosyal medya veya mağaza gibi tüm kanallara tek bir platformdan ulaşabilirsiniz. Böylece bir işletme; üreteceği ürünleri, pazarlama stratejisini, satış hedeflerini, mevcut müşterilerini korumayı, yeni müşteriler edinmeyi, yeni kampanyalar hazırlamayı bu bilgiler üzerinden; güncel ve doğru verilerle hızlı bir şekilde yönetir.
- CRM uygulamaları ile tüm bilgiler müşterinin beklentisine uygun olarak sınıflandırıldığından, özellikle satış ve pazarlama ekibinin zamandan tasarruf etmesi sağlanır.
- CRM yazılımları ile müşterinin satın alma davranışları ayrıntılarıyla bilindiğinden, satış işlemi kolay ve hızlı şekilde gerçekleşir. Aynı zamanda CRM sayesinde yeni müşterilere ulaşarak, çapraz satış gerçekleştirilebilir.
- Ayrıca CRM uygulamaları üzerinden satış ekibinin performansı da takip edilebilir.
- Şirket verilerine erişimin kolaylaşması, üretkenliği artırır ve işbirliğini mümkün kılar. Ayrıca farklı bölgelerdeki personelin daha verimli çalışmasına da yardımcı olur. Bu sayede daha verimli olmaya ve işinizi büyütmeye, odaklanabilirsiniz.
- Müşterilerin alışveriş davranışlarını, olası ihtiyaçlarını, yönelim değişimini CRM ile anında öğrenmek mümkün. Bu yüzden CRM yazılımları özellikle şirketlerin enerjilerini doğru müşteriye doğru şekilde ve doğru zamanda harcamalarına imkan sağlar.
- CRM uygulamaları sayesinde istek ve şikayetlerin anında cevaplanıyor olması büyük önem taşımaktadır. CRM sayesinde, müşterinin bir sonraki sipariş tarihi belirleyip, müşteriniz size aramadan, siz müşterinize bir hatırlatma mesajı gönderebilirsiniz.
- Ayrıca, otomatik olarak, iş akışı kurallarını belirleyerek, satış ekibinin sürekli beslenmesine yardımcı olur, bu sayede ise potansiyel müşterilerle olan etkileşimler riske atılmaz.
- Tüm verilere istediğiniz yerden istediğiniz zamanda kolayca ulaşma imkanına sahip olursunuz.
- Özellikle Mobil CRM sistemi ile sahada olan ekipler, müşteri verisine anında ulaşabilirler
Bu sayede müşterinin taleplerini doğru anlayarak, hızlı ve etkin bir müşteri memnuniyetini yaratabilirler.
- KOBİ'ler müşteri verilerini doğru analiz ederek, uzun vadede daha yüksek memnuniyet ve sadakat sağlayabilirler.
- İyi bir CRM uygulamasıyla mevcut müşterilerin memnuniyetini artırarak sadık kalmalarını sağlamak aynı zamanda yeni müşteriler kazanmak mümkündür.
- KOBİ'ler, CRM sayesinde bütçe yönetimi başta olmak üzere daha büyük şirketlerle rekabet etme şansına sahip olurlar.
- Ayrıca donanımları barındırmak için gereken ofis alanından tasarruf edebilir. Yazılım güncellemeleri ve genel bakım için zamandan da tasarruf edilir.
Sonuç olarak; iyi bir CRM uygulaması, KOBİ'ler için daha az zaman ve daha çok kazanç demektir.
Hizmetler noktasında, müşterimiz olan ve olabilecek şirketlere entegre, kolay kullanımlı düşük maliyetli ve her yerden erişilebilir bir hizmet sunuyoruz. Ürün kampanyaları, ürün tanıtımları gibi müşteri ilişkileri, üretim ve satış-pazarlama departmanlarını buluşturan detaylı bir CRM yazılım hizmeti veriyoruz.
Bu yapı sayesinde müşteri odaklı CRM yazılımı şirketin, yapılması gerekenlerin analizine, aksiyon alınmasına ve yol haritası hazırlamasına destek veriyor. Müşteri ilişkileri yönetiminde şirkete katkıları daha da ölçülebilir ve yönetilebilir hale geliyor.
CRM pazarı sürekli yeni fikirlerle kendini güncelliyor, birçok hayali gerçeğe dönüştürmek için ekibimiz var gücüyle çalışıyor.