Sosyal medya mecralarının her geçen gün artmasıyla birlikte hayatımıza giren kavramlardan biri de 'Influencer' oldu. Influencer'ın kelime anlamı olarak karşılığı etkileyici, etkileyen kişidir. Sosyal medya platformlarını aktif kullanan ve her bir paylaşımı binlerce hatta milyonlarca insanı etkileyen kişiye Influencer denir.
Influencer olan kişiler, başkalarının satın alma kararını etkileme gücüne sahiptir ve Fenomen olarak da ifade edilirler.
Influencer kişiler, bilgi sahibi veya uzman oldukları konularda soyal medya platformlarında düzenli paylaşım yapar. Takipçilerinin ilgisini çekecek, yaratıcı, heyecan uyandıran ve güncel içerikler paylaşarak etkileşimi ve takipçi sayılarını artırmak için çalışırlar.
Influencer olabilmek için öncelikle bilgi sahibi olduğunuz ya da ilgi duyduğunuz alanı belirlemelisiniz. Sosyal medyada düzenli olarak yaratıcı, ilgi çekici, heyacan verici içerikler üretme konusunda yeteneğinizin olması da gerekir. Bununla birlikte hangi platformlarda paylaşım yapacaksınız onu belirlemelisiniz. Örneğin, video paylaşımlarınız çoğunlukta ise Youtube birincil sosyal medya hesabınız olmalıdır. Şayet moda, tasarım konularında paylaşım yapmayı planlıyorsanız Instagram sizin için idealdir.
Ayrıca sadık takipçi kitlesine sahip olmak için hedef kitlenizi çok iyi tanımanız ve onlarla ilgili analizler yapmanız gerekir. Tüm sosyal medya platformları analizler için gerekli araçları sağlamaktadır.
Unutulmamalıdır ki, sosyal medya tek taraflı olan bir şey değildir. Sosyal medyada etkileşim önemlidir. Beğeniler, yorumlar, paylaşımlar, takipçilerle her an etkileşimde olunması gerekir.
Binlerce hatta milyonlarca takipçi sayısına sahip olan Influencer kişiler doğrudan satış, satış ortaklığı, sponsorlu gönderiler ve markalarla işbirlikleri yaparak para kazanırlar.
Etkileyici kişi anlamına gelen Influencer kelimesi 'influınsır' şeklinde okunur.
Influencer Marketing veya Influencing Türkçe karşılığı Etkileyici Pazarlamasıdır. Instagram, Facebook, Twitter, Youtube, Tiktok vb. sosyal medya platformlarında tanınmış ya da alanında uzman olan kişilerle iş birliği yapılmasına denir. Influencer kişiler iş birliği yaptıkları firmaya ait ürünü veya hizmeti kullanarak görüş ve önerilerini fotoğraf veya video aracılığıyla takipçileriyle paylaşarak ürünün satın alınmasını teşvik eder.
Influencer kişiler potansiyel bir müşteri gibi alıcı rolünü üstlenir ve deneyimlerini takipçileriyle samimi bir uslupta paylaşır.
Influencer Marketing temel amacı müşteri ve müşteri adaylarının güvenini kazanmaktır. Müşteriler veya potalsiyel müşterilerin, takip ettikleri Influencer kişilerin tanıtımını yaptığı ürüne ilgi duyma olasılığı yüksektir. Influencerın yarattığı güven duygusu satışları da etkiler.
Ayrıca Influencing yönteminin müşteri adaylarını sadık müşterilere dönüştürme ihtimali de yüksektir. Bu nedenle Influencer kişilerin, paylaşımlarını içerik pazarlaması yöntemlerine göre yapmaları gerekir.
Sosyal medya pazarlaması hakkında ayrıntılı bilgi almak için Sosyal Medya Pazarlaması Nedir? En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları Hangileridir? yazımızı okuyabilirsniz.