Firmaların mevcut veya potansiyel müşterileriyle sosyal medya aracılığıyla etkileşim sağlamaları, web sitelerinin trafiğini, marka bilinirliğini ve satışları artırmaktadır.
Sosyal medya pazarlaması nedir?
Firmaların ürün ve hizmetlerini tanıtmak için sosyal medya ağlarını kullanmalarına sosyal medya pazarlaması denir. Müşteri adaylarına erişebilmek için kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yöntemde amaç müşteri veya müşteri adaylarıyla etkileşim sağlayarak yeni müşteriler elde etmek ve müşteri sadakatini sağlamaktır.
Sosyal medya pazarlamasında strateji; sosyal ağlarda, metin, fotoğraf ve video paylaşımları yaparak etkileşimleri artırmak ve sosyal medya reklamları yapmaktır.
Sosyal medya pazarlama sürecinin aşamaları nelerdir? Sosyal medya pazarlamacılığı
- Sosyal medya pazarlaması için öncelikle hedeflerinizi belirleyin.
- Kullanacağınız yöntem ve stratejileri de hedeflerinize göre tasarlayın.
- Faaliyet alanınıza göre hangi sosyal medya platformlarını kullanacağınıza karar verin.
- Sadık bir takipçi kitlesi oluşturmak için gerçek kullanıcıları hedefleyin.
- Sosyal medya içeriklerini rastgele değil bir planlama dahilinde hazırlayın ve paylaşın.
- Paylaşılan içeriklerin hedef kitleye hitap etmesi kritiktir.
- İlgisiz ve hatalı içerik paylaşımları markanın prestijine zarar verir. O nedenle paylaşımları titizlik içinde yapın.
- Paylaşımları ilgi çekici görseller ve videolarla destekleyin.
- Gerektiğinde paylaşımlara dış bağlantılar verin.
- Satış hedefleriniz doğrultusunda güncel içerikler paylaşın.
- Paylaşımları periyodik olarak yapın.
- Rakiplerinizin sosyal medya etkinliklerini takip edin.
Hangi sosyal medya daha çok kullanılıyor? Kaç kişi sosyal medya kullanıyor?
We Are Social, Temmuz 2022 küresel internet kullanım raporuna göre;
Dünya genelinde internet kullanıcıları Temmuz 2022'de 5,03 milyara ulaştı ve kullanıcılar günde 6 saat 49 dakika internette vakit geçiriyor. Sosyal medya kullanıcı sayısı ise Temmuz 2022'nin başında 4,70 milyara ulaştı.
Türkiye'de günlük internet kullanımı 7 saat 45 dakika. Türkiye'nin sosyal medyada harcadığı günlük süre 3 saat 3 dakika.
Web'de en çok ziyaret edilen adresler Google, Facebook ve YouTube
Dünyada en çok kullanılan sosyal medya platformları ve kullanıcı sayıları:
- Facebook kullanıcı sayısı 2 milyar 936 milyon
- Youtube kullanıcı sayısı 2 milyar 476 milyon
- WhatApp kullanıcı sayısı 2 milyar
- Instagram kullanıcı sayısı 1 milyar 440 milyon
- Twitter kullanıcı sayısı 486 milyon
Türkiye'de en çok kullanılan sosyal medya platformları ve kullanıcı sayıları:
- Youtube kullanıcı sayısı 57 milyon 700 bin. Türkiye Youtube kullanımında dünyada 12. sırada.
- Instagram kullanıcı sayısı 53 milyon 550 bin. Türkiye Instagram kullanımında dünyada 5. sırada.
- Facebook kullanıcı sayısı 34 milyon. Türkiye Facebook kullanımında dünyada 14. sırada.
- TikTok kullanıcı sayısı 30 milyon 826 bin. Türkiye TikTok kullanımında dünyada 9. sırada.
- Twitter kullanıcı sayısı 18 milyon. Türkiye Twitter kullanımında dünyada 7. sırada .
- Snapchat kullanıcı sayısı 15 milyon 400 bin. Türkiye Snapchat kullanımında dünyada 10. sırada.
- Linkedin kullanıcı sayısı 12 milyon. Türkiye Linkedin kullanımında dünyada 14. sırada
Sosyal medya pazarlamasının avantajları nelerdir?
- Marka bilinirliğini artırır.
- Web sitesi trafiğini artırır.
- Mevcut ve potansiyel müşterilerle etkileşimi artırır.
- Sadık takipçi kitlesi oluşturur.
- Marka kimliği oluşturmaya destek olur.
- İnternet sitesi ziyaretlerinin satışa dönüşme oranı oldukça yüksektir.
Kaç tane sosyal medya uygulaması var? Kaç çeşit sosyal medya var?
Çok sayıda sosyal medya platformu bulunmaktadır. Ancak en popüler sosyal medya uygulamalarının listesi aşağıdadır:
- Facebook
- Youtube
- WhatApp
- Instagram
- Twitter
- Linkedin
- TikTok
- SnapChat
- Pinterest
- Telegram
- Reddit
- QQ
- Club House
- Flickr
- Foursquare
- Tumblr
- Goodreads
- Periscope
- Tinder
- Swarm
- WeChat
- Kuaishou