Sadık müşteriler, değişen ve gelişen piyasa koşullarını yakından takip etmenizi ve çağın gerisinde kalmamak için gerekli olan tüm veriyi size sağlar. Aynı zamanda zor dönemlerde sadık müşteriler sayesinde ayakta kalırsınız. Sadık müşteriler kazanmanın diğer önemli avantajı ise yeni müşteri kazanmaya göre çok daha düşük maliyetli olmasıdır.
Yapılan bir araştırmaya göre, yeni müşteri kazanmanın maliyeti, mevcut müşteriyi elde tutmaktan 7 kat daha maliyetlidir.
Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 70'i alışveriş yaptığı markanın, onların kişisel bilgilerini ve alışveriş geçmişlerini bilmelerini istemektedir. Bu durum CRM Müşteri İlişkileri Yönetim Programlarını son derece önemli kılmaktadır.
CRM müşteri ilişkileri ekibinizin müşterilerinizle irtibata geçmek için gerekli olan tüm veriye sahip olmalarını, müşterilerin beklentilerini anlık olarak izlemelerini sağlar. Ayrıca, 360 derece tasarlanmış bir CRM yazılımı, müşterinin her bir etkileşiminden, optimum sonuçlar çıkarmaya, kişiselleştirilmiş görünümler sunmaya ve fırsatları değerlendirmeye yönlendirir.
Modern pazarlamada, ödül programları, promosyonlar ve kampanyalar müşteri sadakati oluşturmada çok iyi bir yöntemdir. Yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin %75'i müşteri sadakat programlarından faydalanıyor. Aynı zamanda %70'i müşteriyi ödüllendirmenin çok iyi bir seçenek olduğunu düşünüyor. Müşteri sadakati oluşturmada ödül programları, müşteri tabanlı tüm şirketler için oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.
Müşteri hizmetleri ile müşteri sadakati arasında doğrudan bir bağlantı vardır. Yapılan araştırmalara göre, tüketicilerin %95'inin müşteri hizmetlerinin, ürün veya hizmet seçimlerinde önemli bir payı olduğunu ortaya çıkmıştır. CRM sistemleriyle, müşterilerle ilgili geri bildirim almak ve değerlendirmek oldukça pratiktir.
Müşterilerinizle daima irtibatta kalın. Sosyal platformlardan, e-posta, sms, telefon, anketler vs. yoluyla geribildirim alın. Müşterilerin yaşadıkları deneyimi değerlendirmelerini isteyin, olumlu olumsuz tüm eleştirileri önemsediğinizi onlara gösterin ve sonuçları mutlaka eyleme dökün. Müşteriyle kurduğunuz her kontak, onları önemsediğinizi, görüşlerine değer verdiğinizi ve kendinizi yenilemeye istekli olduğunuzu gösterir.
Sadık müşteriler oluştururken, çalışanlarınızı sürece mutlaka dahil edin. Ekibin, "sadakat programını" tam olarak nasıl uygulanacağını anlamasını sağlayın. Böylece ekibiniz, hızlı ve ekili karar verme yetkinliği kanarak, sorunları anında çözebilecek. Ayrıca daha nitelikli bir müşteri deneyimi sunmalarına da yardımcı olacaktır.