İşletmeler özelikle (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetiminde hangi teknolojiyi kullanmaları gerektiği konularında yeterince bilgi sahibi değiller.
Kurumsal şirketler, güçlü (CRM) Müşteri İlişkileri Yönetimi adına, kişiselleştirme ve yazılımı benimseme konusunda epey yol kat etmiş durumda. Ancak küçük ve orta ölçekli bir çok firma, CRM programının kendilerine neler kazandıracağının henüz farkında bile değiller.
CRM yazılımı sayesinde müşterilerinizle ilgili tüm bilgileri muhafaza ederek çeşitli stratejiler geliştirebilirsiniz. Müşterilerin satın alma alışkanlıklarının analiz edilmesi, satış ve pazarlama ekipleri için yol göstericidir. CRM çözümü sayesinde; doğru hedef kitleye, doğru zamanda, doğru ürün ve hizmetle ulaşırsınız.
CRM sistemiyle doğru hedef kitleyi belirlemek; müşteri eğilimlerini doğru analiz etmek ve satış kanalını daima besleyerek, satışlarınızı artırabilirsiniz.
CRM sayesinde satış sonrası hizmetler için de anlık müşteri bilgilerine ulaşarak satışları kontrol eder ve aynı zamanda satış sonrası hizmette daha aktif rol oynayabilirsiniz.
CRM uygulamasıyla; müşteri ilişkileri takibi, teklif hazırlama, satış takibi, personel takibi, satış sonrası müşteri ilişkileri vb. işlemlerin takibini kolayca yapabilirsiniz.
Ayrıca iş akışı yönetimi, veri aktarımları, dinamik analiz ve gelişmiş raporlama gibi birçok adımda CRM sistemleri girişimcilere önemli kolaylıklar sağlar.
"Yapılan araştırmalara göre iyi bir CRM programının satışları yüzde 29 oranında artırdığını göstermiştir."
Son yıllarda CRM yazılımlarındaki çeşitliliğin artması, fiyat farklılıklarının olması, potansiyel müşterinin kafasını karıştırmaktadır. CRM programı seçerken dikkat edilecek en önemli konu, büyüme hedefiyle entegre şekilde düşünerek çok yönlü değerlendirmek gerekir.
Öncelikle nelere ihtiyacınız olduğunu ve nelere ihtiyacınız olmadığını belirlemeniz gerekir. Doğru bir yol haritası çizmeniz, yapacağınız yatırımın getirisini garanti altına almanızı sağlar.
Kullanım kolaylığı sağlayan, aynı zamanda işletmenin iş süreçlerine uyum sağlayabilecek kadar esnek yapıda olan bir CRM yazılımı tercih edin.
Mevcut ve potansiyel müşteriler, çalışanlar, projeler, görüşmeler, tarihler, alınan sonuçlar vb. detaylar kolayca takip edilir. Hatta kişiselleştirme özellikleri ile birlikte bu süreçleri tamamen size özgü bir hale getirebilirsiniz.
Günümüz iş hayatının en büyük problemlerinden biri firma çalışanlarının dönemsel olarak görev planlamalarının sağlıklı yapılamaması ve görevlerin gerektiği zamanda tamamlanmasının takip edilememesidir. Kullanıcılara otomatik görevler atayabilir ve iş akışınızın yönetimini başarılı bir şekilde sağlayabilirsiniz. Doğru bir "Görev ve İş Takip Yönetimi" ile başarı kaçınılmaz.
İşletmelerin en büyük değerlerinden biri verilerdir. Müşteri bilgileri, ziyaret kayıtları, verilen teklifler, gerçekleştirilen cirolar, satış adetleri. Tüm bilgiler ne derece sağlıklı saklanır ve gerektiğinde kullanılırsa o kadar anlamlı olur. Raporlanamayan bir verinin hiç bir anlamı yoktur.
İyi bir CRM programının en önemli avantajlarından biri raporlama sistemidir.
CRM programi istenilen tüm raporları hızlıca verebilmelidir. Basitçe kullanabileceğiniz fonksiyonlarla zengin raporlar alabilmelisiniz.
CRM yazılımlarında programlanabilir raporlama özelliği sayesinde, iş arkadaşlarınıza, yöneticinize veya CRM kullanıcısı olmayan kişilere günlük, haftalık, aylı ve yıllık raporları programlayarak, otomatik gönderebilirsiniz.
Bulut tabanlı CRM programı, altyapı, bakım ve kurulum masraflarını ortadan kaldırırken, internetin olduğu her yerden tüm verilere hızlıca ulaşabilirsiniz. Bulut CRM, kullanıcıların mobil ve masaüstünden ulaşabilmesine imkan tanır ve ilk defa kullanıldığında dahi, kolayca uyum sağlanabilir.
(API) programlanabilir arayüzlerle birbirine bağlanan uygulamalar ve sistemler konusunda uyum sağlayabilecek bir CRM seçmek önemlidir.
Toplu Mail gönderim özelliğiyle müşterilerinize toplu mailler gönderebilirsiniz. Ayrıca otomatik cevaplar oluşturabilir ve toplu maillerinizi programlayabilirsiniz.
Malesef bir çok firma yöneticisi bütün CRM'lerin aynı olduğunu düşünerek, durum tespit sürecini hızlıca atlar. Bunun nedeni tüm CRM'lerin aynı olduğunu varsaydıklarından ve kendi gereksinimlerini doğru anlamadıklarından.
Sizin için en doğru CRM uygulamasını seçmenize yardımcı olmak için iş gereksinimlerinizi net bir şekilde belirleyin. İhtiyacınız olan "olması gereken" ve "olmaması gereken" fonksiyonların tanımlanmış bir listesini oluşturun.
Satın alacağınız CRM programinın tüm bu beklentilerinizi karşıladığından emin olun.
Müşteri odaklı bir anlayış ile CRM uygulamasından faydalanarak zaman ve maliyetten büyük oranda tasarruf edebilirsiniz.
Seçeceğiniz CRM programinın farklı ihtiyaçlara cevap verebilecek özelleştirmeler sunan esnek bir yapıda olması gerekiyor. Aynı şekilde, işinizle birlikte büyüyecek ve değişim süreçlerine uyum sağlayacak bir CRM yazılımı kullanmak işletmeye çok büyük faydalar sağlayacaktır.
Sizler de günümüz rekabet ortamında rakiplerinizden geride kalmak istemiyorsanız, Mysoft CRM'i tercih edebilirsiniz.