CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), ister küçük ölçekli olun isterseniz orta veya büyük ölçekli bir firma olun sahip olabileceğiniz en değerli sistemdir. Global ekonomide varlığınızı sürdürebilmek ve rekabet avantajı sağlayabilmek için mutlaka tam donanımlı bir CRM sistemine sahip olmanız gerekmektedir.
Müşteri iletişim bilgilerinin yanı sıra, teklif sipariş dosyalarının, yapılan görüşmelerin, gerçekleşen satışların, tek bir noktadan yönetilmesi, hem işlerini kolaylaştıracak hem de müşterilerinize daha iyi bir hizmet sunmanıza imkan tanıyacaktır.
Müşteri ile ilk temastan itibaren, satış işleminin tamamlanmasına kadar olan tüm sürece hakim olursunuz. Olası bir sorunda anlık müdahale şansınız olur.
Hazır şablonlar sayesinde teklif hazırlamak gibi operasyonel işleri hafifletirsiniz. Satış ekibinin rutin yaptığı iş yükü azalır, zamandan kazanır ve müşteriye daha çok zaman ayırarak satışlardaki başarı oranını artırırsınız.
CRM sistemiyle, aktif satışlarınızda, satış ekibiniz içinde nasıl bir görev dağılımı yapmanız gerektiği, kimi hangi satışa atayacağınızı çok daha iyi koordine edersiniz.
CRM yazılımları sayesinde, satış, pazarlama ve diğer ekipler aynı müşteri veri havuzu üzerinden, kendilerine özelleştirilmiş ekranlarla gereksinimleri kadar bilgiyi görür, kendi iş süreçlerine göre yönetirler. Bu şekilde şirket içi uyum sağlanır ve şirket hafızası oluşturulmuş olur.
Her firmanın gayesi satışlarını maksimum seviyeye çıkarabilmektir. CRM sistemleri de tam olarak bu amacınıza hizmet etmek için geliştirilmiştir.
CRM sistemini tüm ekip olarak kullanmaya başladıktan kısa bir süre sonra iş verimliliğinizin ve satışlarınızın arttığına şahit olacaksınız.
Herhangi bir çalışan işten ayrıldığı zaman, çalışanın takip ettiği işlere ait bilgiler, satışlarla ilgili son gelişmeler kaybolma riskiyle karşı karşıyadır. Söz konusu bilgilere erişilememesi olumsuz sonuçlar doğurabilir.
Oysa crm uygulamasına kaydedilen tüm veriler kalıcıdır. İşe yeni başlayan biri bile mevcut verileri inceleyerek konuya anında hakim olabilir.
Saha ekibi, müşterilerle yapılan görüşme notlarını, satış işlerinin hangi aşamada olduğunu, müşteri talepleri gibi konuları ancak ofise geldikleri zaman kayıt altına alabilirlerdi.
Oysa Mobil Crm sayesinde satış temsilcisi daha müşteri ile görüşürken cep telefonundan teklif hazırlayabilir, anında müşteriye teklifi iletebilir ve bir çok işi yönetebilir. Online Crm'le zamandan tasarruf sağlarken, hız ve çeviklik kazandırır.
Crm programı entegrasyon özelliği sayesinde bir çok sisteme kolayca entegre edilebilir. CRM çözümleri, ERP, Muhasebe, İnternet Siteleri, Outlook, SMS ve Mail Platformları, gibi bir çok yazılımla entegre olur. Bu sayede iş yükünüz azalır ve verimlilik artar.