Toplantılara zamanında gidin, toplantıya geç kalmanız ya da gitmemeniz işi başlamadan kaybetmenize neden olabilir. Müşteriyle aranızdaki güven bağının ilk adımını atmış olursunuz. İş planınızı oluştururken, CRM programınızda, hatırlatmalı bir iş oluşturabilir, böylece randevularınızı kaçırma olasılığını ortadan kaldırabilirsiniz.
Teknoloji çağındayız ve internet sayesinde istediğimiz kişi ve şirketlerle ilgili bilgiye kolaylıkla sahip olabiliyoruz. Sizde yeni müşteri adayınız hakkında detaylı bilgi sahibi olabilir, toplantıya çok iyi hazırlanmış şekilde girerek, görüşmenin daha verimli geçmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca bu durum, müşterinizi önemsediğinizi gösterir ve olumlu etki bırakır.
Görüşme esnasında, kendinizi ve kurumunuzu anlatırken gerçekçi olun ve gerçek olmayan abartılı bilgilerden kesinlikle kaçının. Son derece kendinden emin, bir o kadar mütevazi bir şekilde konuşmalısınız.
Anlattığınız herşeyin müşterinin ihtiyacını çözmeye yönelik olması gerekir. Görüşme sırasında, mevcut bir müşteriniz için yaptığınız işleri örnek olarak gösterip, bu tarz bir çalışmanın onların da işine yarayacağından bahsedebilirsiniz. Gereksiz bilgilerle müşteriyi sıkmadan, nokta atışlar yaparak bilgilendirme yapmalısınız.
Müşteri adayının beklentilerini ve ihtiyaçlarını tam olarak anlayabilmek ve çözümler sunabilmek için toplantı öncesinde hazırladığınız soruları yöneltin.
Müşteri gereksinimini tanımlayın ve çözümler sunun
Müşteri adayınızın sorunlarını ve ihtiyaçlarını ayrıntılarıyla öğrenin. Gereksinimi net bir şekilde ortaya koyun ve yapıcı çözümler sunun.
Toplantı esnasında alınan kararları, görüşme notlarını CRM programı sayesinde kaydedebilir, gerekli bilgileri, diğer departmanlarla paylaşabilir, anlık bilgi alışverişinde bulunabilirsiniz.
Yaklaşan toplantılarınızı CRM sistemleriyle takip edebilir, satış görüşmeleriniz için görevler oluşturabilirsiniz. Ayrıca hatırlatmalar koyarak, CRM yazılımınızın toplantı öncesi size haber vermesini sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte toplantı öncesinde müşterinize de otomotik olarak hatırlatma mesajları gönderebilirsiniz.
Görüşmeler olumlu geçti ve müşteri adayınızı ikna ettikten sonra teklif verme noktasına geldiniz. Teklif verirken özellikle çoklu ürünlerde yanlış yapmamanız gerekir. Kompleks fiyatlandırmalardan, anlaşılması güç hesaplamalardan olabildiğince kaçının. Hesaplamada yapacağınız bir hata size satışı kaybettirebilir. Atik olmanız rakiplerinizin önüne geçmek için çok önemli.
CRM yazılımıyla çok kolay ve hızlı bir şekilde etkileyici teklifler hazırlayabilirsiniz. Satış gerçekleştiği zaman teklifiniz, ilgili satışa bağlanır ve kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Müşteriyle toplantı sırasında bile bulut üzerinden Mobil Crm'i kullanarak teklif üzerinde değişiklikler yapabilir, gerek yöneticiniz gerekse müşterinizle anlık olarak paylaşabilirsiniz.