Bilişim ve teknolojinin hüküm sürdüğü günümüz iş dünyasında her şey baş döndürücü bir hızla değişiyor ve gelişiyor. Bu değişime ayak uydurmak ve değişimin bir parçası olabilmek her firma için kritik öneme sahip.
Yaşanan bu değişim, özellikle KOBİ'ler ve orta ölçekli firmalar için fırsatları da beraberinde getiriyor. Dijital dönüşümü, kurumsal kültürlerinin bir parçası haline getiren firmalar, sektörde varlıklarını devam ettirmenin ve büyümenin önündeki engelleri de kaldırmış oluyorlar.
Dijital dönüşüme ayak aydurmak ve operasyonel verimliliği artırarak tüketicilere, daha hızlı ve daha düşük maliyetli hizmet sunabilmenin temel şartı e-Belge sistemlerine entegre olmak.
Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından hayata geçirilen e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Defter, e-Serbest Meslek Makbuzu (SMM), e-Müstahsil Makbuzu (e-MM), e-Bilet ve e-Dekont gibi dijital dönüşüm uygulamalarının tamamına e-Belge denir. e-Belge uygulamaları, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)'nın belirlediği standartlarda hazırlanarak GİB'e iletilir.
İş süreçlerinin tamamen elektronik ortama taşınmasını sağlayan e-Belge sistemleri, ticari hayatta bir çok kolaylıkları da beraberinde getiriyor.
Özellikle KOBİ'ler için her geçen gün artan rekabet ortamında kalıcı olabilmek, karlılık ve büyüme süreçlerinin daha istikrarlı hale gelmesi e-Belge sistemleriyle mümkündür.
e-Fatura sisteminden, Şahıs Şirketi, Limited Şirket veya Anonim Şirket olsun, tüm mükellefler yararlanabilir. e-Fatura sistemiyle faturalarınızı elektronik ortamda oluşturabilir, saklayabilir ve muhatabına iletebilirsiniz. İstediğiniz zaman e-Faturanızı kolaylıkla görüntüleyebilirsiniz.
GİB'in son tebliğinde 2018 veya 2019 hesap dönemleri brüt satış hasılatı 5 Milyon TL ve üzeri olan mükelleflere, 1 Temmuz 2020 tarihinde e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu getirildi. Ayrıca günlük operasyonel iş yükünden kurtularak faturalama sürecinde hız kazanmak isteyen firmalar, isteğe bağlı e-Fatura uygulamasına dahil olabilir.
e-Fatura sistemi, faturalama ve muhasebe süreçlerinizi hızlandırır ve zamandan tasarruf sağlar. Ayrıca operasyonel maliyetlerinizden tasarruf edersiniz. Hatta e-Fatura sistemini elektronik ortamda güvenli bir şekilde saklayabilir gerektiğinde hızlıca erişim sağlarsınız. İş yükünü azaltarak çalışan verimliğine katkı sağlayan e-Fatura sistemleriyle ayrıca kağıt kullanımını azaltarak doğaya katkı sağlamış olursunuz.
e-Arşiv Fatura sistemiyle, e-Fatura mükellefi olmayan müşterilerinize ve son tüketicilere fatura düzenleyebilir, elektronik ortamda iletebilir ve muhafaza edebilirsiniz. e-Arşiv Faturayla iş süreçleri hız ve kolaylık kazanırken maliyetleri de düşürürsünüz.
Ayrıca faturalarınız e-Arşiv uygulamasıyla 10 yıl boyunca saklanır, böylece kaybolma, yırtılma gibi sorunlarla karşılaşmazsınız. Dilerseniz e-Arşiv sayesinde, geriye dönük istediğiniz faturaya dilediğiniz zaman erişim sağlarsınız.
e-Fatura uygulamasına dahil olmak zorunda olan mükellefler, 1/1/2020 tarihine kadar e-Arşive Fatura sistemine geçmek zorunda.
Ayrıca e-Ticaret Aracı Hizmet Sağlayıcıları, İnternet Reklamcılığı Hizmet Aracıları ile İnternet Ortamında İlan Yayımlayan mükelleflere 1/1/2020 tarihine kadar geçmek zorunda.
e-Defter, Türk Ticaret ve Vergi Usul Kanunları kapsamında tutulması zorunlu yevmiye ve büyük defterlerin elektronik ortamda oluşturulmasıdır. e-Defter sistemiyle, "Yevmiye Defteri" ve "Defter-i Kebir"i elektronik ortamda oluşturabilir, saklayabilir ve GİB'e kolay ve hızlı bir biçimde iletebilirsiniz.
1 Ocak 2020 tarihinden sonra e-Defter sistemine geçmek zorundalar. Ayrıca Bilanço esasına göre defter tutan, gerçek ve tüzel kişiler e-Defter uygulamasından yararlanabilir.
e-Defter sistemiyle, operasyonel maliyetlerden tasarruf sağlarsınız. Defterlerinizi elektronik ortamda muhafaza ederek, hem güvenliğini sağlar hem de defterlerinize istediğiniz yerden erişim sağlarsınız. Ayrıca, e-Defter sistemiyle GİB'in standartlarına uyumlu ve değişen mevzuata göre güncellenen yapısı sayesinde, işlemlerinizi güvenle takip edersiniz.
Sevk İrsaliyesi'nin elektronik ortamda e-Belge olarak düzenlenebilmesi, alıcısına elektronik veya kağıt ortamında iletilmesi ile muhafaza ve ibraz edilebilmesidir. e-İrsaliye, kağıt irsaliye ile aynı hukuki ve ticari değerlere sahiptir.
e-İrsaliye sistemi, firmaların kağıt, kargolama ve arşivleme maliyetlerini ortadan kaldırır ve verimliliği artırır. Elektronik ortamda saklandığı için kaybolma riski ortadan kalkar.
e-İrsaliye ile alıcıya anlık iletilen bilgiler sayesinde kabul, red ve iade işlemlerinde hızlı mutabakat sağlanır. Her yerden kolay ve hızlı erişim sağlarsınız. e-İrsaliye, dijital ortamda 10 yıl boyunca güvenle saklanır. Dolayısıyla fiziksel ortamda saklama ihtiyacınız ortadan kalkar ve saklama alanından da tasarrufu sağlarsınız. Muhasebe sistemlerine entegre edilen e-İrsaliye ile tüm irsaliye süreçlerinizi tek bir yerden yönetebilirsiniz.
e-Belge sistemleri hakkında detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Tel: 0212 901 02 12
Müşteri Hizmetleri: 0850 600 06 61
info@mysoft.com.tr