Ticari elektronik iletilerin içeriği ile ilgili en önemli kural; iletinin, alıcıdan alınan onaya uygun olmasıdır. Aksi halde alıcının reddetme hakkı doğmaktadır.
Ticari elektronik ileti gönderim izni nasıl alınır?
Ticari elektronik ileti gönderim onayı 3 farklı şekilde alınabilir:
İLETİLERİN İÇERİĞİ NASIL OLMALIDIR?
- Ticari elektronik iletinin başlığında veya içeriğinde; tacirler için MERSİS numarasına ve ticaret unvanına, esnaflar için adı ve soyadı ile T.C. kimlik numarasına yer verilmelidir. Hizmet Sağlayıcı, bunlara ek olarak marka veya işletme adı gibi kendisini tanıtan diğer bilgilere de yer verebilir.
- Kısa mesaj gibi sınırlı alanlar kullanılarak gönderilen ticari elektronik iletinin içeriğinde; tacirler için MERSİS numarasına, esnaflar için ise adı ve soyadı ile T.C. kimlik numarasına yer verilir. Hizmet Sağlayıcı, ilaveten marka veya işletme adı gibi kendisini tanıtan diğer bilgilere de yer verebilir.
- Ticari elektronik iletide, elektronik iletişim aracının türüne bağlı olarak hizmet sağlayıcının telefon, faks, kısa mesaj numarası ve e-posta adresi gibi erişilebilir durumdaki iletişim bilgilerinden en az birine yer verilmelidir.
- Ticari elektronik iletinin niteliği, içeriğinden açık bir biçimde anlaşılamıyorsa tanıtım, kampanya ve bilgilendirme gibi niteliği belirleyici bir ibare eklenmelidir.
Söz konusu bu ibare; kısa mesaj yoluyla gönderilen iletilerde iletinin başlangıcında, elektronik posta yoluyla gönderilen iletilerde konu bölümünde, sesli aramalarda ise görüşmenin başlangıcında belirtilmelidir.
- Ticari elektronik iletide indirim ve hediye gibi promosyonlar ile promosyon amaçlı yarışma veya oyunlar olması halinde bu husus iletide açıkça belirtilmelidir.
- Promosyonların geçerlilik süresi ve alıcının bunlardan yararlanmak için yerine getirmek zorunda olduğu sorumluluklara ilişkin şartlar, açık ve şüpheye yer vermeyecek biçimde, bu hususlara özgülenmiş bir URL adresi veya müşteri hizmetleri numarası gibi kolay bir şekilde ulaşılabilecek yöntemlerle sunulmalıdır.