e-Fatura oluşturma senaryoları nedir?
- Temel e-Fatura
- Ticari e-Fatura
Temel Fatura nedir?
Temel e-Fatura senaryosunda; alıcı fatura üzerinde herhangi bir teknik sorun (zorunlu alan eksikliği, veri bozulması, imza geçersizliği vb) olmadığı müddetçe faturayı kabul etmek zorundadır. Alıcının Temel e-Faturayı reddetme seçeneği yoktur. Alıcı, fatura ile ilgili itirazını yalnızca harici yollarla gerçekleştirebilir.
Ticari Fatura nedir?
Ticari e-Fatura senaryosunda; Alıcı gelen faturayı "kabul", "ret" ya da "iade" etme hakkına sahiptir. Ticari e-Fatura alıcıya ulaştıktan sonra kabul edip etmeyeceğini bildirmesi gerekir.
TEMEL E-FATURA VE TİCARİ E-FATURA ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?
- Faturayı alıcıya Temel e-Fatura şeklinde gönderirseniz fatura alıcının onayı beklenmeksizin onaylanmış sayılır.
- Ticari e-Fatura göndermeniz durumunda, alıcının faturayı onaylaması, reddetmesi veya iptal etmesi gerekir.
- Temel e-Faturada, hata olması veya alıcının faturayı kabul etmemesi durumunda, iade faturası düzenleyerek veya muhasebe kayıtlarına almadan harici yollarla sistem dışından itiraz edilebilir.
- Ticari e-Faturada ise alıcı, faturayı aldığı anda, onay, red veya iptal edebilir. Ticari e-Fatura'yı 8 gün içinde onaylamanız ya da reddetmeniz gerekmektedir.
- Temel e-Fatura, daha çok hizmet faturalarında kullanılmaktadır.
- Ticari e-Fatura ise daha çok ticarette kullanılmaktadır.
- Temel ya da Ticari Fatura arasındaki farklılıklardan dolayı, herhangi bir işe başlamadan önce müşterinizle hangi faturayı kullanacağınız hakkında fikir birliğine varmanız gerekir.
- Şayet hangi fatura kullanılacağı konusunda bir anlaşma yapılmadıysa, reddetme özelliğinden dolayı Ticari e-Fatura kullanmak daha yararlı olacaktır.
- Son olarak Ticari e-Fatura, herhangi bir anlaşmazlık halinde, hukuki yollara başvurmanız durumunda, kanıt niteliği taşımaktadır.