Yüksek istihdam sağlayan ve çok fazla işçi çalıştıran işverenlerin, Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve Sosyal Güvenlik Merkezlerinde işlerini takip etmek ve kısa zamanda neticelendirmek için "SGK İşveren Temsilcisi" uygulaması başlatıldı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) vasıtasıyla başlatılan uygulama ile işverenlerin ve işyerlerinin başvurularını en kısa zamanda alarak problemleri hızlı ve nitelikli hizmet anlayışıyla sonuçlandırmak amaçlanmaktadır. Aynı zamanda iş süreçlerinin kısaltılması, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin minimum seviyeye indirilmesi hedeflenmektedir.
SGK İşveren Temsilcileri, Sosyal Güvenlik İl Müdürlükleri ve Sosyal Güvenlik Merkezlerindeki memur, şef ve yönetici pozisyonundaki personel arasından 1 asil ve 1 yedek olarak belirlenmektedir.
Belirlenen İşveren Temsilcileri ad, soyad, unvan, e-Posta adresi, işyeri telefon no ve görevlendirilen personelin asil veya yedek durumuna ait bilgiler kurumsal e-Posta adresi üzerinden ilgili işyeri işverenlerine bildirilmektedir.
İşveren Temsilcileri, çok sayıda işçi istihdam eden işverenlerin ve işyerlerinin başvurularını en kısa zamanda almak, takip etmek, problemleri hızlı ve nitelikli bir biçimde neticelendirmekle yükümlüdür. Aynı amanda işverenlerin başvuru ve taleplerine ilişkin işlemlerin zaman kaybı yaşanmadan sonuçlandırılmasını sağlamakla görevlidirler.
Uygulama 11 Mayıs 2022 itibarıyla İzmir ve Gaziantep Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerinde başlatıldı, sonuçlarına göre diğer il müdürlükleri de dahil edilecek.