Sanal POS Nedir, Sanal POS Nasıl Alınır?

Sanal POS Nedir, Sanal POS Nasıl Alınır?

Sanal POS nedir?

Sanal POS, internet sitelerinde kredi kartı veya banka kartı ile ödeme yapılmasına imkan tanıyan çevrimiçi ödeme sistemidir. Fiziksel alışverişlerde kredi kartı veya banka kartıyla alışveriş yapılmasını sağlayan POS (Point Of Sale / Ödeme Noktası) ödeme yönteminin internet için uyarlanmış hali Sanal POS veya VPOS (Virtual Point of Sale / Sanal Satış Noktası)'dur.

Bankalar veya aracı ödeme kuruluşları tarafından sağlanan Sanal POS servisi sayesinde müşteriler SSL ve 128 bit'lik şifrelemelerin yapıldığı güvenli sayfalar üzerinden ödeme gerçekleştirirler.

Ödeme esnasında kullanıcı kredi veya banka kartı bilgilerini online ödeme ekranına girer. Bilgiler Sanal POS'a ait bankaya veya ödeme kuruluşlarına iletilir ve işlem onayı alınır. Onay sonrasında alıcının banka hesabından çekilen tutar, satıcının banka hesabına aktarılır.

Sanal POS nasıl alınır?

Sanal POS almak için BDDK tarafından yetkilendirilen bankalara veya ödeme kuruluşlarına başvuru yapmanız gerekmektedir. Sanal POS başvurusunda aranan şartlar aşağıdaki gibidir.

 

  • SSL Sertifikası: Öncelikli olarak e-Ticaret veya internet sitesinin 128 bitlik SSL sertifikasına sahip olması gerekmektedir. SSL sertifikası internet üzerinden yapılan işlemlerde veri güvenliği için ön koşuldur.
  • Sözleşmeler: Sanal POS tanımlanacak internet sitesinde, üyelik sözleşmesi, satış sözleşmesi, mesafeli satış sözleşmeleri, iade ve iptal prosedürleri gibi sözleşme ve metinlerin bulunması zorunludur.
  • Belgeler: Başvuru sırasında kimlik belgesi, vergi levhası, imza sirküleri Ticari Sicil Gazetesi fotokopisi ve varsa ortaklık sözleşmesi ibraz edilmelidir.

Ayrıca Sanal POS'un kullanılacağı internet sitesindeki bağlantıların sağlıklı çalışıyor olması, sitede bulunan logo ve diğer markalarla ilgili hukuksal sorunların olmaması, lojistiğe dair bilgilerin anlaşılır biçimde yer alması ve ürünlerin yasalara uygunluğu gibi konuların da eksiksiz olarak tamamlanmış olması gerekmektedir.

Sanal POS başvurusu için zorunlu belgeler neler?

  • Ticari Sicil Gazetesi fotokopisi
  • Vergi levhası fotokopisi
  • T.C. Kimlik fotokopisi
  • İmza sirküleri
  • Ortaklık sözleşmesi (varsa)

Sanal POS'u yalnızca e-Ticaret firmaları mı kullanabilir?

Sanal POS genellikle internet üzerinden satışı olan firmalar tarafından kullanılsa da, offline satış yapan ve saha satışı olan firmalar da Sanal POS kullanabilirler.

Sanal Pos entegrasyonu nasıl sağlanır?

e-Ticaret sitesi üzerinden satış yapılabilmesi için Sanal POS alt yapısı gerekir. e-Ticaret sitelerinin ödeme altyapısı tüm bankaların Sanal POS entegrasyonuna sahip olmalıdır. Sanal POS entegre etmek için her banka ile tek tek sözleşme imzalanması gerekir.

Şayet e-Ticaret sitesinde e-Tahsilat alt yapısı varsa Sanal POS entegrasyonu e-Ticaret sitesindeki yetkili kişiler tarafından yapılabilir. İnternet sitesinin ödeme alt yapısından sorumlu ya da sitenin ödeme sistemini kuran kişiler, entegrasyonu gerçekleştirebilirler.

Sanal POS ücretleri ve komisyon oranları nedir?

Servis kullanım bedeli olarak ödeyeceğiniz Sanal POS ücretleri ve komisyon oranları, hizmet veren banka veya aracı kuruma göre farklılıklar gösterir. Bankalar verdikleri hizmetin karşılığı olarak döneme, işletmenin satış hacmine, cirosuna göre komisyon oranı ve hizmet bedeli belirler. Komisyon oranları genellikle %1 ile %11 arasında değişkenlik gösterir.

Sanal POS'un avantajları nelerdir?

  • İnternet bağlantısı olan her yerden 7 gün 24 saat tahsilat yapılabilir.
  • Gelişmiş güvenlik sistemleri sayesinde hızlı ve güvenli bir şekilde tahsilat yapılmasını sağlar.
  • Sanal POS'lar sipariş, işlem inceleme, satış istatistikleri vs. konularda ayrıntılı raporlama imkanı sağlar.

Sanal POS güvenli mi?

Sanal POS, sadece vergi mükellefi olan firmalar tarafından kullanılabilir. Sanal POS kullanmak isteyen e-Ticaret siteleri bazı güvenlik tedbirlerini almak zorundadır. Sayfaları güvenlik teknolojileriyle korunmayan internet sitelerine Sanal POS sağlanmaz ve entegrasyonu gerçekleştirilmez.

Nihai kullanıcıların alışveriş yaptıkları e-Ticaret sitelerinin SSL olduğuna dikkat etmeleri ve güvenmedikleri sitelerden alışveriş yapmamaları gerekir. Bu koşullarda Sanal POS kullanımın herhangi bir kredi kartı kullanımından daha fazla riski yoktur.

Sanal POS hizmeti veren bankalar hangileridir?

Sanal POS hizmeti tüm bankalar tarafından verilmektedir. En bilinen Sanal POS hizmeti veren bankalar şunlardır:

  • Garanti Bankası - Garanti Sanal POS
  • Akbank - Akpos
  • Finansbank - Finans WebPos
  • Yapı Kredi Bankası - POSNET
  • Ziraat Bankası - Ziraat Sanal POS
  • Vakıfbank - VPOS-724

Sanal POS hizmeti veren ödeme kuruluşları hangileridir?

Sanal POS hizmeti sağlayan ödeme kuruluşlarından bazıları şunlardır:

  • İyzico
  • PayTR
  • Paypal
  • HepsiPay
  • TürkPOS
  • PayNet
  • iPara
  • PayU

e-Arşiv Fatura ve e-SMM İptal, İhtar, İtiraz Bildirim Kılavuzu Yayımlandı

 4 Mayıs 2021 Salı

e-Arşiv Uygulamaları (e-Arşiv Fatura, e-SMM) İptal, İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzu yayımlandı.

Devamı

Gelir ve Kurum Geçici Beyannamelerinin Verilme ve Ödeme Süreleri Uzatıldı

 4 Mayıs 2021 Salı

Gelir ve Kurum Geçici Beyannamelerinin verilme ve ödeme süreleri 31 Mayıs 2021'e kadar uzatıldı.

Devamı

Esnaf ve Sanatkara Verilen Desteklerin Süresi 1 Ay Uzatıldı

 3 Mayıs 2021 Pazartesi

Esnaf ve sanatkarlar ile gerçek kişi tacirlere verilen desteklerin süresi 1 ay uzatıldı.

Devamı

KOSGEB 3 Yıl Geri Ödemesiz Kredi Başvuru Şartları Neler? KOSGEB Faizsiz Kredi Başvurusu Nasıl Yapılır?

 2 Mayıs 2021 Pazar

Mikro işletmeler 30 bin liraya kadar, küçük işletmeler ise 75 bin liraya kadar destekten faydalanabilecek.

Devamı

Vergi Muafiyeti Tebliği Yayımladı! Gelir Vergisi Genel Tebliği Seri No: 314

 30 Nisan 2021 Cuma

Evlerde ürettikleri malları, internet ve benzeri ortamlar üzerinden satanlara sağlanacak vergi muafiyeti şartları.

Devamı

İşten Çıkarma Yasağı Uzatıldı

 30 Nisan 2021 Cuma

İşten çıkarma yasağı 30 Haziran 2021 tarihine kadar uzatıldı.

Devamı

Düzeltme Beyannamesi Nedir? Düzeltme Beyannamesi Nasıl Verilir?

 30 Nisan 2021 Cuma

Beyanname düzeltme işlemini yasal süresini geçtikten sonra yapmanız halinde özel usulsüzlük cezası kesilir.

Devamı

SGK'ya e-Fatura Nasıl Kesilir? SGK e-Fatura İptali Nasıl Yapılır?

 30 Nisan 2021 Cuma

SGK'ya gönderilen e-Faturalar, SGK'ca kontrol edilerek, formata uygun olmayan faturalar kabul edilmemektedir.

Devamı

e-Belgelere İlişkin İptal, İtiraz, İhbar ve İhtarların GİB'e Bildirilmesi Zorunluluğu

 26 Nisan 2021 Pazartesi

e-Belgelere ilişkin iptal, itiraz, ihbar ve ihtarların elektronik ortamda GİB'e bildirilmesi 1 Mayıs 2021'den sonra zorunlu oldu

Devamı

Kısa Çalışma Ödeneği Nedir? Kimler Faydalanabilir?

 23 Nisan 2021 Cuma

Covid-19 ekonomik etkilerine karşı alınan önlemler kapsamında, Kısa çalışma ödeneği ve başvuru süresi uzatıldı!

Devamı