s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Ne Demek?

s-Ticaret nedir? Sosyal ticaret ne demek?

2005 yılından bu yana kullanılmaya başlanan sosyal ticaret kavramı, sosyal medyanın artan bir hızla gelişmesi, internet ve akıllı telefonların başlı başına bir teknoloji ekosistemi oluşturmasıyla büyük bir ivme kazandı.

Elektronik ticarette sosyal medyanın kullanılması anlamına gelen sosyal ticaret, kısaca s-Ticaret olarak da bilinmektedir.

Sosyal ağlar aracılığıyla yapılan veya yönlendirilen alışveriş olan s-Ticaret, e-Ticaretin uzantısı gibi görünse de küresel markaların sosyal medya platformları vasıtasıyla yeni satış kanalları oluşturmasıyla beraber elektronik ticaretten ayrılmıştır.

"s-Ticaret, reklam sektöründen lojistiğe, ödeme sistemlerinden kargo sistemlerine kadar pek çok alanda alışveriş pratiklerini etkiledi!"

KPMG Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre tüketicilerin;

  • %83'ü herhangi bir ürünü satın almadan evvel sosyal medyada inceleme yapıyor.
  • %16'sı sosyal platformlarda gördüğü ve beğendiği ürünlerde ''satın al'' butonu olmasını tercih nedeni sayıyor.
  • Bir ürünün sosyal medya platformlarında beğenilmesi, kullanıcıların %61'inin satın alma kararlarını pozitif yönde etkiliyor.
  • %46'sı ise satın alma kararı verirken sosyal medyada gördükleri ve bilgi sahibi olduklarını baz alıyor.

Günümüzde markalar, sosyal medya hesaplarını sadece reklam ve tanıtım için değil, satış yapmak maksadıyla da kullanmaya başladı. Özellikle küçük ölçekteki işletmelerin, herhangi bir web site ya da e-Ticaret ödeme altyapısı sistemine girmeden doğrudan sosyal medya hesaplarından ürünlerini teşhir ederek satış yapmaları, s-Ticaret alanındaki ilerlemenin göstergesidir.

"Araştırmalara göre Türkiye'de sosyal ticaret %71 oranıyla en çok Instagram kullanıcıları tarafından rağbet görüyor!"

s-Ticaret yapılan sosyal medya platformları hangileridir?

Sosyal ticaret her türlü sosyal medya platformunda yapılabilir. Günümüzde en çok kullanılan sosyal medya platformları aşağıdaki gibidir:

Facebook'ta s-Ticaret; Facebook Business modülü ile milyonlarca kişiye ulaşma olanağı sunuyor. Hangi alanda ürün ya da hizmet sağlarsanız sağlayın işletmenizi Facebook Business'e kolaylıkla taşıyabilirsiniz. Facebook Business sadece satış yapabilmeniz için olanaklar sunmakla kalmıyor, Business Manager Overview gibi özelliklerle de işletmenize ait dijital ortamdaki tüm verileri size sunarak pazarlama stratejileri geliştirmenize destek veriyor.

Instagram'da s-Ticaret; Dünyada en çok aktif kullanıcıyı barındıran sosyal medya platformlarından biri olan Instagram, son yıllarda adeta alışveriş portalı gibi kullanılmaya başlandı. Instagram kolay ve kullanışlı altyapısıyla oldukça rağbet görüyor.
Instagram'da satış yapan işletmeler, ürün ve hizmetlerini resmi hesaplarına entegre ederek, fiyat bilgisi, açıklamalar ve görsellerini web sitelerine yönlendiren bir linkle beraber kullanıcılarla paylaşıyor. Ayrıca story'lere tıklayarak doğrudan satış ekranına yönelmek gibi özellikler, Instagram'ı çevrimiçi alışverişte bir adım öne taşıyor.

Pinterest'te s-Ticaret; Pinterest, Instagram ve Facebook kadar kullanıcıya sahip olmasa da katalog ve pano oluşturma özellikleriyle kullanıcılara pratik alışveriş yapma imkanı sağlıyor.
Pinterest'in Catalogs özelliğiyle, ürün katalogları sisteme kolaylıkla yüklenebiliyor ve kataloglar site üzerinden satışa olanak veren pinlere dönüştürülüyor. Hatta Pinterest'in "alakalı ürünler" özelliği ile satışa sunulan ve benzer özelliklere sahip ürünleri görmek mümkün oluyor. Pinterest daha çok moda sektörüne yönelik alışverişler için kullanılıyor.

Shopify'de s-Ticaret; Shopify işletmenizi elektronik ortama taşıyabileceğiniz kullanımı kolay bir sosyal ticaret mecrası. Shopify sadece kendi platformu üzerinden değil Instagram, Facebook, Twitter vb. sosyal medya platformları aracılığıyla da satış yapma imkanı sağlıyor.

Influencer Marketing; s-Ticaret kapsamında sayabileceğimiz bir diğer alan ise Influencer Marketing. Influencer; Facebook, Instagram, Twitter, Youtube vb. sosyal medya platformlarında yüksek takipçi sayısına sahip kişilere denir. Influencer Marketing ise markaların tanınmış kişilere reklam vererek ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmak için yaptıkları çalışmalarıdır. Markalar ürünlerini tanıtabilmek veya belirli bir ürünü öne çıkartmak için Influencer'larla çalışmaktadırlar. Influencer Marketing ile gerçek kişilerle müşteri adayları üzerinde marka bilinirliği ve güvenilirliğini artırma hedeflenir.

onca-on-muhasebe1

mysoft-e-belge-kampanyalarımızı-simdi-inceleyin

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp