Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterileriyle etkileşimlerini yönetmek ve geliştirmek için kullandıkları strateji ve teknolojik araçlardır.
Müşteri yaşam döngüsü boyunca, müşterilerle olan ilişkileri geliştirmek, müşteri şikayetlerine olan hassasiyeti artırmak, müşteri davranış ve beklentilerindeki eğilimleri tespit ederek verimliliği en üst seviyeye çıkarmak CRM'in başlıca görevidir.
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)'in Amacı Nedir?
CRM'in amacı müşteri beklentilerine optimum düzeyde cevap vererek müşteri memnuniyetini maksimum seviyeye çıkarmaktır.
- Mevcut müşterilerle sürdürülebilir ilişki kurmak
- Müşteri istek ve şikayetlerine anlık olarak cevap vermek
- Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak
- Müşteriyi elde tutmak
- Müşteri sadakati oluşturmak
- Potansiyel müşterileri kazanmak
- Yeni müşteriler bulmak
- Müşteri değeri yaratmak
- Sadık müşterileri belirlemek
- Müşteri bilgileri için veritabanı oluşturmak
- İnternet vasıtasıyla müşteri tercihlerini takip ederek, belirlemek
- Müşteri grupları için karlılık modelleri oluşturmak
- Müşteri sorunlarının çözümü için etkili bir sistem oluşturmak
- Pazarlama ve satış süreçlerinin planlanması
- Satış ekibinin faaliyetlerinin koordine etmek
- Satış sürecinde fırsatların takibi ve yönlendirmesini planlamak için etkin bir mekanizma oluşturmak
- Verilerin düzenli yönetilmesini sağlamak
- Otomatik veri girişi ile iş süreçlerini hızlandırmak
- Şirket içi ekip çalışmasını güçlendirmek ve iş verimliliğini artırmak
- Teklif hazırlamak ve takibini kolaylaştırmak
- Saha ekibinin verimliliğini artırmak
- Ayrıntılı raporlama sistemiyle kullanıcıların performansını değerlendirmek
- Son olarak şirket verimliliğini ve karlılığı artırmak