Kişisel verilerinin işlenmesinde kişilik hakları ihlal edilen kişilerin tazminat hakları saklıdır. Veri sorumlusu tarafından başvurusu reddedilen ilgili kişi, Kişisel Verileri Koruma Kuruluna, adli veya idari yargı yoluna gidebilir.
KVKK şikayet süreci kademeli olarak yapılmaktadır. Kişilik hakları ihlal edilen kişilerin, taleplerini öncelikle veri sorumlusuna iletmeleri gerekmektedir. Veri sorumlusu tarafından başvurunun reddedilmesi, verilen cevabın yetersiz bulunması veya 30 gün içinde başvuruya cevap verilmemesi hallerinde veri sorumlusunun cevabı öğrenildiği tarihten itibaren 30 gün içinde başka bir ifadeyle veri sorumlusuna başvuru tarihinden itibaren 60 gün içinde Kişisel Verileri Koruma Kuruluna şikayette bulunulabilir. Yasal süreler haricinde yapılan şikayet başvuruları değerlendirmeye alınmaz.
Kişilik hakları ihlal edilen kişiler, taleplerini yazılı veya Kişisel Verileri Koruma Kurulunun belirleyeceği bir yöntemle veri sorumlusuna iletirler. Talebi alan veri sorumlusu, en geç otuz gün içinde talebi inceleyerek kabul eder ya da reddedebilir. Veri sorumlusunun ilgili kişiye gerekçesini açıklayarak bildirimde bulunması gerekir. Talebi kabul etmesi durumunda gereğini yerine getirir.
Veri sorumlusuna başvuru ücretsizdir. Fakat işlemin ayrı bir maliyet gerektirmesi durumunda Kurulun açıkladığı tarifeye göre ücret alınır. Şayet ilgili kişinin, yasanın uygulanmasıyla alakalı olarak talebinde veri sorumlusu hatalıysa alınan ücret kişiye iade edilir.
KVKK'nın internet sayfası olan www.kvkk.gov.tr adresinde "Anasayfa" da bulunan "Şikayet Modülü" ikonunu tıklayarak şikayet başvurusu bölümüne giriş yapabilirsiniz. Ayrıca e-Devlet sistemi üzerinden de doğrudan KVKK Şikayet Modülü'ne erişim sağlayabilirsiniz.
İlgili kişinin Kurula şikayette bulunmasında öngörülen süre, veri sorumlusunun cevabını öğrendiği tarihten itibaren 30 (otuz) gündür. Kurul ihlal iddiasını öğrendiği zaman herhangi bir şikayete bağlı olmadan da resen inceleme başlatabilir.
Profil
Kişi yalnızca kendi adına başvuru yapabilir. Ayrıca kullanıcı profilinin %100 tamamlanması gerekmektedir.
Profil güncelleme işlemi tamamlandıktan sonra şikayet başvurusu yapabilmek için sayfanın sol üst kısmında bulunan "Şikayetler" bölümüne girilerek "Yeni Şikayet Oluştur" şikayet oluşturabilirsiniz. Formda bulunan ve yanında "(*)" işareti olan bölümlerin doldurulması zorunludur.
Şikayetler bölümünden yaptığınız şikayet başvurularının hangi aşamada olduğunu "Durum" bölümünden öğrenebilirsiniz.
Kişisel verilerinin işlenmesinde kişilik hakları ihlal edilen kişilerin, tazminat hakları saklı tutulmuştur. Başvurusu reddedilen ilgili kişi, Kurula, adli veya idari yargı yoluna gidebilir.
KVKK ve ETK izinlerinizi kolayca yönetebilir, zaman damgalı olarak çift doğrulama yöntemiyle güvenle toplayıp saklayabilirsiniz.
Tüm izinler izine ait tüm bileşen metinlerle birlikte değişmezliği garanti alınmış ispat edilebilir dijital veri niteliğinde olup. ETK iyinleriniz ise İYS'ye doğrudan gönderilmektedir.