İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

İş Yerinde Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları Nelerdir?

Bir şirketin başarı seviyesini belirleyen en önemli unsur, insandır.

Başarı ya da başarısızlık, insan gücünü ne şekilde kullandığınızla ilgilidir. İnsanı verimli çalıştırmak ise onu en iyi şekilde motive etmekle mümkündür.

En değerli şey zamandır

Çalışanlar, bir günün en az 8 saatini iş yerinde geçiriyor, yani hayatlarının üçte birini. Yapılan işten zevk almak, çalışanlar arasındaki ilişkiyi ve verimliliği artırıyor.

Çalışan motivasyonunu artırma da en önemli etken "ücret" olarak bilinse de, şirket başarısına doğrudan katkıda bulunanlar için maddiyat tek başına yeterli olmayabilir. Şayet çalışan, yaptığı işten, manen ve sosyal olarak haz almıyorsa, bir zaman sonra ücret zammı veya prim gibi etkenler bu açığı kapatmaya yetmeyecektir.

"İş hayatının en zor yönlerinden biri, ekibinizdeki insanları nasıl motive edeceğinizdir."

Kariyer planlaması

Çalışanın en büyük motivasyon kaynaklarından biri, uzmanlaşmasına katkıda bulunacak, projelerin ve kariyer planlamalarının yapılmasıdır.

Güçlü iletişim

Yöneticilerle çalışanlar arasındaki anlaşmazlığın ya da yanlış anlaşılmaların en büyük nedeni, iletişimsizlik. İşte verimliliğin artması ve beklentilerin tam olarak karşılanması için, isteklerinizi açık ve net bir şekilde ifade edin. Verilen görevin mahiyeti, amacı, finansal hedefler ya da süreçle ilgili tüm detaylar.

Ekip çalışmalarında aktif rol oynayın

Zaman zaman ekip içinde, aktif iş sürecinde yer almak, yöneticinin, ekibin vaktini nelere harcadığını anlamasına, öncelikleri belirlemesine, taktiksel sorular sormasına ve gerektiğinde yeniden yönlendirme yapmasına hatta çalışanların genel performansını ve memnuniyeti değerlendirmesine yardımcı olur. Bu durum büyük şirketlerde içine kapanık, çalışanlar arasındaki iletişimi de güçlendirir.

Olumlu veya olumsuz geribildirimde bulunun

Verdiğiniz bir görevin, yerine getirilmesi veya yanlış getirilmesi gibi durumlarda, mutlaka geribildirimde bulunun. Geribildirimleriniz bir sonraki görev tanımında çalışanın yolunu aydınlatacaktır. Burada önemli nokta ise geribildirimin nasıl verildiğidir. En iyi geribildirim, uygulamaya konabilecek olandır.

Eğitim programlarıyla destek olun

Çalışanların kişisel ve mesleki yeteneklerini geliştirmeleri için eğitim imkanları sunmanız, çalışanların, kendini değerli hissetmesini sağlayacaktır. Aynı zamanda aldıkları eğitimle şirket performansı da artacaktır.

Çalışanlara saygı gösterin

Başarılı bir yöneticinin kilit özelliklerden biri de, ekibindeki çalışanlara, çalışanlarında birbirlerine gösterdiği saygı ve bu saygıyı ne derece yansıttığıdır. Saygı; gerçek değerin ve ilginin göstergesidir.

Çalışanlara zaman ayırın ve sorunlarına çözüm bulun

Çoğu yönetici çalışanlarının sorunlarından bihaberdir. Çalışanlarınızın verimini artırmak istiyorsanız onların, şikayetlerine kulak verin. Sorunlarını dinleyin ve en kısa zamanda çözmeye çalışın. Yöneticinin gözünde değerli olduğunu hisseden çalışanın verimi de da artacaktır.

Takdir edin, ödüllendirin

Takdir etmek ve ödüllendirmek motivasyon sağlamanın bel kemiği sayılabilir. Çalışanlar verilen bir işi başardıysa ya da verilenin de ötesinde bir başarı yakaladıysa, takdir edilmek onların en doğal hakkıdır.

Konforlu çalışma ortamı

Konforlu bir çalışma ortamı motivasyon arttırmada önemli bir etkendir. Günlerinin 3'te birini iş yerinde geçiren çalışanlar için temiz ve ferah çalışma ortamı sağlanmalıdır.

Şirket çalışanlarına sosyal aktiviteler düzenleyin

Sosyal aktiviteler, çalışanların sosyalleşmesini ve birbirleriyle bağlarının güçlenmesini sağlar. Bu sayede iş yerine duydukları aidiyet duygusu güçlenir.

İşi, iş yerinde bırakın

Son olarak da, iş yerinde herkes tek bir amaç doğrultusunda çalışıyor ancak iş hayatının dışında herkesin kendine özel bir hayatı, gayesi, planları ve istekleri var. Bu nedenle işi iş yerinde bırakmak, hem yönetici hem de çalışanlar için, bir sonraki günün performansını arttırmada önemli bir etkendir.

Deepfake Nedir? Nasıl Kullanılır? Deepfake Kullanmak Suç Mu?

 1 Mart 2024 Cuma

Dijital çağın tehlikesi olarak nitelendirilen deepfake, derin kurgu veya derin sahte anlamındadır.

Devamı

2024 Asgari Ücret Ne Kadar? Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 27 Aralık 2023 Çarşamba

Asgari ücret işçi, işveren ve hükümet temsilcilerinden oluşan Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleniyor.

Devamı

e-Faturada Karekod Zorunlu Mu? e-Arşiv Faturada Karekod Zorunluluğu Nedir?

 10 Eylül 2023 Pazar

e-Fatura, e-Arşiv Fatura vb. elektronik belgelerde "Karekod" bulunması zorunlu oldu.

Devamı

Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

 7 Temmuz 2023 Cuma

7 Temmuz 2023 tarihli resmi gazete ile Mal ve Hizmetlerde Uygulanacak KDV Oranları Arttırıldı

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 30 Mart 2023 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

GİB'den e-Defter, e-Arşiv Fatura Hakkında Duyuru!

 26 Mart 2023 Pazar

1 Temmuz tarihi itibariyle e-belge uygulamalarına dahil olan mükelleflerce, 30 Haziran 2020 tarihine ...

Devamı

Şahıs Şirketi Nedir? Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Açma Maliyeti 2024

 21 Mart 2023 Salı

e-Devlet üzerinden şahıs şirketi kuruluş işlemlerinizi online olarak gerçekleştirebilirsiniz.

Devamı

e-Fatura ve e-Arşiv Fatura Kullanım Rekoru Kırdı!

 17 Mart 2023 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından uygulamaya konan elektronik uygulamalar kullanım rekoru kırdı.

Devamı

e-İrsaliyede Karekod Zorunlu Mu? İnternetten Mal ve Hizmet Satışı Yapanlarda Karekod Zorunluluğu

 20 Şubat 2023 Pazartesi

e-İrsaliye Karekod zorunlu mu? İnternet üzerinden mal ve hizmet satışı yapanlar için e-İrsaliye Karekodu zorunluluğu nedir?

Devamı
WhatsApp