İnsan Kaynakları Yönetimi; kademesi ve pozisyonu farketmeksizin tüm çalışanların işe alınmasından emekli olmalarına kadar olan her aşamada etkin ve verimli çalışabilmeleri için yapılan faaliyetlerdir.
İnsan kaynağının aranıp bulunması, işe alınması, performansının değerlendirilmesi, yükseltilmesi, görev yerinin değiştirilmesi, iş ile arasındaki uyumsuzlukların ortadan kaldırılması, maddi ve maddi olmayan menfaat sağlanması, çalışma koşullarının iyileştirilmesi gibi pek çok faaliyetleri kapsamaktadır.
Kısaca İK Yönetimi veya HRM olarak da bilinmektedir.
Türkçe karşılığı İnsan Kaynakları Yönetimi olan HRM, İngilizce Human Resources Management kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
İnsan Kaynakları Yönetiminin amacı çalışanların yetkinliklerini rasyonel şekilde kullanarak işletmeye olan katkılarını maksimum seviyeye çıkarmaktır. Ayrıca çalışanların yaptıkları iş'te doyum sağlamalarına katkıda bulunmaktır.
İnsan kaynakları departmanının başlıca görevleri aşağıdaki gibidir:
İşletmelerin, insan kaynakları faaliyetlerini yönetmek için kullandıkları sistemdir. İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi; çalışan bilgilerinin yönetiminden bordro, işe alım, çalışan hakları, eğitim, yetenek yönetimi ve çalışan etkileşimine kadar olan sürecin yönetilmesini sağlar. HRM Sistemi, İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi (HRIS) olarak da bilinmektedir.
İnsan Kaynakları Yönetim programları, manuel olarak yapılan işleri otomatik hale getirerek, işletmelerin insan kaynakları sürecini düzenli, pratik ve hızlı bir şekilde yönetebilmelerini sağlar.
1990'lı yıllarda web tabanlı yazılımların ortaya çıkışı ile İnsan Kaynakları Yönetim programları yaygın şekilde kullanılmaya başlandı. İlk başlarda büyük ölçekli şirketler tarafından kullanılan HRM programları, günümüzde her ölçekten firmanın ihtiyaçlarına cevap vermektedir. Ayrıca her firmanın ihtiyaçlarına, hedeflerine ve bütçesine göre özelleştirilebilmektedir.
Son teknolojilere sahip İK Yönetim Programları ve bordrolama çözümleri CRM (Customer Relationship Management) gibi yazılımlarla entegrasyon sağlamaktadır.
Mysoft CRM ile farklı insan kaynakları platformları veya insan kaynakları internet siteleri ile entegre çalışacak sistemler geliştirilerek, ilan oluşturma ve adayların başvurularını alma süreçlerini yönetebilirsiniz. İK işe alım süreçleri için ilan verdiğiniz siteler ile web servisler aracılığı ile entegre olarak süreçlerinizi yönetebilirsiniz. Yapılan entegrasyon sonucunda işletmenin ilgili siteler ile olan anlaşması kapsamında otomatik ilan çıkılır ve ilana yapılan başvurular CRM aday havuzunda toplanır. Aynı zamanda CRM ile kendi İK Portalinizi oluşturabilirsiniz. Bu şekilde internet siteniz üzerinden web formlar ile eposta ya da sosyal medya üzerinden gelen adaylar kullanıcı kodu ve şifre ile sizin portalinize üye olurlar. İşletmenizdeki açık olan ilanları takip ederler. Sizin bilgi havuzunuz içerisinde CV'lerini oluşturarak ilanlara başvuru yapabilir ve süreçlerini takip edebilirler.