Telefon, çağrı merkezi, otomatik arama cihazı, akıllı ses kaydedici sistem, e-posta, kısa mesaj vs. gibi araçlar kullanılarak elektronik ortamda yapılan ve ticari maksatla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ileti gönderimi yapan gerçek veya tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.
Kısaca, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari elektronik ileti gönderen gerçek ve tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.
Hizmet Sağlayıcılar, Yönetmelik gereğince vatandaşlara sunulması zorunlu olan çağrı merkezi, kısa link ve kısa numara hizmetlerini, isterlerse İleti Yönetim Sistemi (İYS) üzerinden alabilirler.
Hizmet Sağlayıcılar, İYS haricinde aldıkları izin ve ret bildirimlerini, web arayüzü ya da teknik entegrasyonla İYS'ne göndermek zorundalar. İYS, kendisine gönderilen izinler için vatandaşlara bildirim gönderecektir. Vatandaşlar isterse bu onay bildirimleri üzerinden çıkış haklarını kullanabilirler.
Hizmet Sağlayıcılar, alıcılardan onaylarını İYS vasıtasıyla alabilir. Böylelikle alınan onaylar İYS'de saklanır ve ispat yükümlülüğü İYS'ye ait olur.
Alıcıların tüm onay ve ret hareketleri, her bir iletişim kanalı için ayrı ayrı kayıt altında tutulur. İYS'ne iletilen onay ve ret bildirimleri günlük olarak raporlanmaktadır.
Ticari İleti gönderen operatörler, alıcıların izni olup olmadığını İYS üzerinden sorgulayabilecekler.
1 Ocak 2021 tarihinden sonra Hizmet Sağlayıcılar, İYS üzerinde izni olmayan alıcılara, ticari elektronik ileti gönderemeyecek.