Elektronik Veri İbraz Sistemi ile e-Defter, e-Belge ve diğer belgeler, Vergi Müfettişine elektronik ortamda iletilmektedir.
Elektronik Veri İbraz Sistemi Nedir?
Elektronik defter ve elektronik belgeler ile elektronik ortamda tutulan diğer belgelerin; incelemeyi yürüten Vergi Müfettişine elektronik ortamda ibrazını sağlayan sistemdir. Yetkili Tanımlama ve Veri İbrazı olmak üzere iki ayrı sistemi barındırmaktadır. Uygulama 1 Aralık 2022 tarihinden itibaren kullanıma sunulmuştur.
e-VİZ Nedir?
Elektronik Veri İbraz Sistemi'dir.
e-İbraz Belgesi Nedir?
Veri İbraz Sistemine yüklenen verilerin, Vergi Müfettişine gönderilmesi için sistem tarafından üretilen ve e-İmza ile imzalanan belgedir.
Elektronik Veri İbraz Sistemi Ne İşe Yarar?
e-Viz sistemi; e-Defter, e-Belge ve diğer belgelerin elektronik ortamda ibrazını sağlayan ve ibraz belgesi üreten sistemdir.
- e-Defter, e-Belge ve elektronik ortamda oluşturulan diğer tüm dosyalar yüklenebilir.
- Yüklenen dosyalar için e-İbraz belgesi oluşturularak ibraz edilebilir.
- e-Defter ve belgeler, elektronik ortamda yasal süreler içinde 7/24 ibraz edilebilir.
- e-İmza kullanılarak oluşturulan belge ile ibraz işlemi yasal olarak belgelendirilebilir.
- Tek bir sistem üzerinden ibraz işlemleri yönetilebilir.
- İbraz sürecinin aşamaları takip edilebilir.
- Büyük boyutlu dosyaları ibraz edilebilir..
- Her dosya için dosya değişmezlik bilgisi (SHA256) oluşturduktan sonra ibraz etmek mümkündür.
Elektronik Veri İbraz Sistemi İçin Hangi Uygulamalar Gereklidir?
e-İbraz Belgesinin elektronik ortamda imzalanması için e-İmzanızın olması gerekir. Ayrıca ArkSigner uygulamasının bilgisayarınızda kurulu olması gerekmektedir.
e-Viz Yetkili Tanımlama Sistemi Nedir? Neler Yapılabilir?
e-Defter, e-Belge ve diğer elektronik belgeleri ibraza yetkili kişilerin tanımlandığı ve yetki belgelerinin yüklendiği sistemdir.
- İmza Sirküleri, İmza Beyannamesi, Vekâletname, Azilname belgeleri yüklenebilir.
- Belgelerde yer alan yetkili kişilere ait bilgiler tanımlanabilir.
- Azil belgesine istinaden azledilen yetkilinin ilgili VKN ilişkin sisteme girişi engellenebilir.
- Tüm işlemler Müfettişe iletilebilir.
e-VİZ Giriş
Yetkili tanımlama işlemlerini yapan ve sistemde durumları 'KYS Hesabı Oluşturuldu' olanlar erişim sağlayabilmektedir. e-VİZ sitemine giriş yapabilmek için:
- Öncelikle Yetkili Tanımlama Sisteminde yetkilerin tanımlanması gerekir.
- Tanımlanan yetkili durumunun 'KYS Hesabı Oluşturuldu' bilgisi olması gerekir.
- Yetkilinin e-Mail adresine gelen aktivasyon linkine tıklayarak şifre belirlemesi gerekir. (Daha önce sistemde kaydı olanlara TCKN için mail gönderilmez.) Bu işlemlerin ardından aşağıdaki bağlantılardan sisteme giriş yapabilirsiniz.
- https://eviz.hmb.gov.tr/
- https://giris.hmb.gov.tr/
- https://vdk.hmb.gov.tr/e-viz
ELEKTRONİK VERİ İBRAZ SİSTEMİ SIKÇA SORULAN SORULAR
Neden sisteme giriş yapamıyorum?
Yetkili Tanımlama Sistemi eviz-yts.hmb.gov.tr adresine giriş yapıyorsanız; VKN ve PIN Kodunuzu doğru girdiğinizden emin olun.
Veri İbraz Sistemi eviz.hmb.gov.tr adresine giriş yapıyorsanız; TCKN ve şifrenizi doğru girdiğinizden emin olun.
PIN Koduna nasıl alabilirim?
PIN kodu, Defter Belge İsteme Yazısının alt bölümünde bulunan 14 haneli e-VİZ giriş kodudur.
Yetkili Tanımlama Sisteminde yetkili kişileri nasıl tanımlarım?
Aşağıdaki adımları takip ederek yetkili kişileri tanımlayabilirsiniz.
- https://eviz-yts.hmb.gov.tr adresine gidin.
- VKN ve PIN kodu bilgilerini girin.
- İletişim Bilgileri ekranında bulunan bilgileri girdikten sonra "Kaydet" tıklayın.
- "Yetkili İşlemleri" seçeneğini tıklayın.
- İmza Sirküleri/Beyannamesi alanında gerekli bilgileri girin ve "İleri" tıklayın.
- Vekaletname İşlemleri alanında gerekli bilgileri girin ve "Müfettişe İlet" seçeneğini tıklayın.
Defter ve belgelerimi nasıl yükleyebilirim?
- https://eviz.hmb.gov.tr/ adresini gidin.
- TCKN ve şifre bilginizi girin.
- PIN kodunu girin.
- "Elektronik Veriler" i tıklayın.
- e-Defter, e-Belge ve diğer belge sekmelerine ibraz edeceğiniz dosyaları yükleyin.
İmzalama işlemini neden gerçekleştiremiyorum?
Bilgisayarınızda Arksigner uygulamasının kurulu olması gerekmektedir Uygulamayı kurduktan sonra imzalama işlemini yapabilirsiniz. Şayet hala işlem yapamıyorsanız e-İmzanızın yüklü olduğu cihaza ait yazılımı bilgisayarınıza yükleyin.
Müfettişe gönderdiğim belgelerin eksik ya da yanlış olduğunu fark ettim. Ne yapabilirim?
Gönderilmesi gerekli dosyalarda eksik ya da hata olduğunu düşünüyorsanız, ibraz sürecini yeniden başlatın.
e-VİZ Kullanıcı Klavuzu
e-VİZ Kullanıcı Kılavuzuna erişmek için tıklayınız.