Günümüzde online platformlar kişilerin davranışlarını da değiştirdi. Televizyonların yerini internette yayın yapan kanallar, radyoların yerini çeşitli müzik uygulamaları aldı. Gazeteler yerini haber sitelerine bırakırken reklam panoları da bilgisayar ve mobil cihaz ekranlarına taşındı. Artık mevcut müşteri ve müşteri adaylarına erişebilmenin ve ürünleri pazarlayabilmenin yolu, dijital pazarlamanın sahip olduğu kanalları kullanmaktan geçiyor.
e-Ticaret firmalarının satış hedeflerine ulaşmaları için, teknolojik cihazlar aracılığıyla yaptıkları tanıtım ve reklam çalışmalarına e-Ticarette dijital pazarlama denir. Ölçeklenebilir bir pazarlama sistemi olan dijital pazarlama, ürün ya da hizmeti tüketiciye ulaştırmak için müşteri ilişkilerinden satışa kadar pek çok disiplini içinde barındırır.
"Fiziksel dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6 kişi ile paylaşır. Dijital dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6.000 kişi ile paylaşır." Jeff Bezos
Site içi uygulamalar, sitenin tasarımı, düzenlemesi, yayınlama, arşivleme işlemleri vb. alanları kapsayan süreçtir. Web sitesinin içeriğinin en doğru şekilde yönetilmesi gerekir.
Ürün veya hizmetin pazarlanacağı hedef kitlenin belirlenmesi kritik bir konudur. Hedef kitle analizinde müşteri adaylarının satın alma davranışları, demografik bilgiler vb. veriler kullanılarak satın alma eğilimleri tespit edilir. Böylece ürün ya da hizmetinizle alakası olmayan kişilerle vakit kaybetmezsiniz.
Satışları ve kazancı maksimum seviyeye çıkarmak için fiyatlandırma politikasının piyasa koşullarına göre uygulanması gerekir.
e-Ticarette dijital pazarlama ve satış stratejileri kapsamında gelir getirecek ürünlerin dönemsel dağılıma uygun olarak kategorize edilmesi gerekir. Örneğin kırtasiye ürünleri satan bir firmanın okulun açılacağı dönemde okul ihtiyaçlarına yönelik ürünleri kategorize etmesi satışa olumlu katkı sağlayacaktır.
e-Ticaret sitesinin site içi ve site dışı SEO çalışmalarının yapılarak arama motorları için optimize edilmesidir. Arama Motoru Optimizasyonu için çeşitli uygulamalar vardır ancak en önemlisi özgün içerik çalışmasıdır.
e-Ticaret firmalarının mevcut müşterilerinden daha çok kazanç elde edebilmeleri ve müşteri bağlılığı oluşturabilmeleri için müşteri davranışlarını en iyi şekilde anlamaları ve eşsiz deneyimler sunmaları önemlidir.
e-Ticaret sitesini ziyaret eden ve satın alma işlemini yapan kişilerin toplam kişilere yüzdesel oranına, dönüşüm oranı denilmektedir. Dönüşüm oranı, e-Ticaret firmalarının başarı veya başarısızlık oranını gösteren önemli bir bilgidir.
"İşinizi ikiye katlamanın yolu trafiğinizi ikiye katlamak değil, etkileşim oranınızı ikiye katlamaktır." Jeff Eisenberg
Design thinking olarak da bilinen tüketiciyi anlamak, müşteri deneyiminin önemini bilmektir. e-Ticaret sitesini ziyaret eden tüketicinin vakit geçirme, sepete ürün ekleme, satın alma işlemini gerçekleştirme olasılığını artırmak için tüketiciyi anlama stratejileri geliştirmek gerekir.
Satış hedeflerine yönelik olarak hedef kitlenin ilgisini çekebilecek kampanyaların planlanarak uygulanması satışları artırmanın yanı sıra marka bilinirliğini de artıracaktır.
Search Engine Marketing olarak da bilinen Arama Motoru Pazarlaması; web sitelerinin yapılan aramalar sonucunda, Google, Yandex, Bing ve Yahoo gibi arama motorlarında üst sıralarda görünmesini sağlayan sponsorlu bir reklam çalışmasıdır. SEM 'tıklama başına ücretlendirme' veya 'gösterim başına ücretlendirme' şeklinde olabilir. SEM, ürünü veya web sitesini hedef kitleye ulaştırma olanağı sağlar.
Affiliate pazarlama olarak da bilinen satış ortaklı pazarlama, ürün, hizmet veya markanın reklamını yaparak gerçekleşen her satıştan komisyon alma biçiminde uygulanmaktadır. Satış ortaklı pazarlamada, bir ortak diğerinin ürün ve hizmetinin reklamını yaparak kazanç elde eder.
Ürün ya da hizmetin satışını yapabilmek için sosyal medya mecralarında içerik oluşturarak paylaşmak dijital pazarlamanın önemli bir basamağıdır.
İnternet sitelerinde farklı boyutlarda tasarlanan reklamlardır. Örneğin banner reklamlar, siteye görsel açıdan zenginlik katar ve satışlara pozitif etki yapar. Pop-up reklamlar ise açılır pencere şeklindedir ve ürünün ön plana çıkmasını sağlar.
Influencer marketing, Türkçe karşılığı "etkileyici pazarlama" anlamına gelmektedir. Sosyal medya kullanıcıları arasında yüksek takipçi sayısı olan Influencer kişilerin: ürünleri içeren fotoğraf ya da video içeriği hazırlayarak ürünle ilgili deneyimlerini takipçileriyle paylaşması satışı artıran önemli etmenlerden biridir.
Key Performance Indicators (KIP) olarak da bilinen anahtar performans göstergesi ile dijital pazarlamada kullandığınız yöntemlerin e-Ticaret çalışmalarınıza etkisini ölçebilirsiniz. Örneğin e-Posta pazarlamasında; gönderilen e-Posta sayısı, e-Postaların açılma ve tıklanma oranı, satışa dönüşüp dönüşmediği gibi durumları göstergelerden anlayabilirsiniz. Müşteri ilişkileri, satış, insan kaynakları vb. alanlar için kullanılan anahtar performans göstergesi sayesinde, koyduğunuz hedef doğrultusunda mevcut durumunuzu anlık olarak değerlendirebilirsiniz.
Mysoft CRM'de satış ve müşteri yönetimi ekiplerinin yanı sıra pazarlama ekiplerinin de kullanabileceği birçok özellik bulunmaktadır. Potansiyel ve mevcut müşteriler ile temasa geçme konusunda yapılan pazarlama kampanyalarının planlamasını, toplu mail ve sms gönderimlerini, sosyal medya takibi ve paylaşımlarını Mysoft CRM ile çok kolay yönetebilirsiniz. Ayrıca kampanya maliyetlerini, geri dönüş oranlarını ve karlılıklarını ölçümleyebilirsiniz.
Satış ve pazarlama süreçlerinizi kolay ve hızlı şekilde yönetebileceğiniz Mysoft CRM'i kısa bir süre ile ücretsiz denemek için tıklayınız.
İzlemek için tıklayınız: