Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Belge ve e-Defter zorunluluğu için öngörülen ciro sınırlarının 10 milyon TL'den 5 milyon TL'ye düşürüldüğünü açıklamasının ardından, e-dönüşüm piyasası oldukça hareketlendi.
Firmalara önemli ölçüde maliyet ve zaman tasarrufu sağlayan, iş süreçlerinde randımanı artıran e-Dönüşüm sistemine yeni başlayacak bir çok firma, nasıl bir yol izleyeceğini henüz bilmiyor.
Hangi sektörden olursanız olun, küçük veya büyük ölçekli birçok şirketin e-Dönüşüm süreçlerini hızlandırması ve yeni dönem için hazırlıklarını şimdiden tamamlaması gerekiyor.
Zorunlu e-Fatura mükellefi olmayan firmalar, gönüllü olarak e-Fatura sistemine geçebilir. e-Fatura sistemine geçen yükümlüler, gönderdikleri e-faturaları 10 yıl süreyle saklamak zorundalar. İsteğe bağlı e-Fatura sistemine geçiş yapan firmalar, herhangi bir yaptırım olmadan sistemden çıkabilirler.
e-Fatura mükellefi iseniz, e-Fatura belgesini 'hazırlama, gönderme ve fatura alma' işlemlerini, 3 farklı yöntemden birini seçerek yapabilirsiniz.
a- GİB e-Fatura portalı: GİB Portalı aracılığıyla, Ayda 500 faturaya kadar, e-Fatura kesen firmalar veya e-Fatura mükellefleri yararlanabilir.
b- Özel entegratör yöntemi: GİB mevzuatına uygun olarak altyapısını hazırlayan ve GİB'den onay almış kurumlar vasıtasıyla. Günümüzde, e-Fatura mükellefi olan firmaların %85'i özel entegratörlerden birisini seçerek çalışmaktadır.
e-Fatura uygulamasından yararlanan mükellefler hesaplarının açılmasını takip eden 7 günden sonra kayıtlı kullanıcılara e-Fatura göndermek ve almak zorundadırlar.
Ek olarak, e-Fatura düzenleme yetkisi bulunan mükelleflerin gerek kendi sistemlerinde gerekse e-Fatura Uygulamasında meydana gelebilecek arıza ve kesinti durumlarında fatura düzenleyebilmek için yeteri kadar basılı kağıt fatura bulundurmaları zorunludur.
e-Faturayı, sadece e-Fatura mükelleflerine gönderebilirsiniz. e-Fatura mükellefi olmayan alıcıya, eskisi gibi kağıt fatura düzenleyebilirsiniz.
GİB'in e-Fatura portalında yer alan listeyi kontrol edebilirsiniz.
e-Faturayı gönderdikten sonra değişiklik yapamazsınız. Ancak karşı tarafın e-Faturayı reddetmesi durumunda yeni bir e-Fatura düzenleyebilirsiniz.
e-Faturada, kağıt faturada olduğu gibi iptal ve iade işlemleri yapılabilir. Gönderdiğiniz e-faturanın iptal edilebilmesi için alıcının 7 gün içerisinde bu faturayı "reddetmesi" gerekiyor. 7 gün içerisinde reddedilmeyen e-faturalar onaylanmış sayılır.
e-Fatura mükellefleri, e-fatura portalı üzerinden faturalarını, "kabul" veya "ret" tuşuyla yönetebilirler. Gelen faturayı onaylayıp ya da iptal etme hakkına sahipler
Mükellefler, düzenledikleri ve aldıkları e-Faturaları, 10 yıl süreyle saklamak ve gerektiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler.
e-Fatura hazırlarken de iki farklı senaryo uygulayabilirsiniz:
İki fatura arasında, itiraz imkanı açısından farklılık vardır.
Ticari e-Faturayı alan kişi, bu faturayı red, kabul ya da iptal etme hakkına sahiptir. e-Fatura uygulaması üzerinden "Ret" veya "Kabul" cevabı gönderilmesine olanak tanır. Oysa, temel e-Faturayı, alıcının reddetme seçeneği yoktur. Sistem üzerinden değil harici yollarla reddedebilir.
e-Ticaret'te her gün yüzlerce fatura kesmek ve bu faturaları kargo ile göndermek zaman, işgücü ve maliyet kaybına neden olur. Oysa e-Fatura sayesinde çok hızlı biçimde faturalarınızı hazırlar, kargo masrafı ile uğraşmadan müşterilerinize gönderebilirsiniz. Böylece ödeme sürecinizi de hızlandırırsınız.
GİB tarafından yayımlanan tebliğe göre 2018 yılı ve ardından gelen dönemlerde cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan firmalar, hem e-fatura hem de e-arşiv sistemine geçmek zorunda.
Zorunluluk kapsamında olup e-Fatura uygulamasına belirtilen tarihte geçmeyen mükelleflere Vergi Usul Kanununun ceza hükümleri tatbik olunacaktır.
Mysoft olarak, müşterilerimizi dinleyerek onları başarıya götürecek ve en uygun çözümleri sunabilmek için var gücümüzle çalışmaktayız. Siz de vakit kaybetmeden Mysoft'un özel müşterileri arasında yerinizi alın.