Ticaret Bakanlığı’ndan İYS Entegratörlük Yetkisi Zorunluluğu Hakkında Açıklama

Ticaret Bakanlığı’ndan İYS Entegratörlük Yetkisi Zorunluluğu Hakkında Açıklama

Ticaret Bakanlığı, ticari elektronik ileti süreçlerini daha güvenli ve düzenli hale getirmek amacıyla yeni düzenlemeler getirdi. Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi (İYS) Entegratörleri Hakkında Tebliğ, 18 Eylül 2024 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu tebliğ ile entegratörlük hizmeti sunmak isteyen şirketler için belirli şartlar ve kurallar getirildi. Konuyla ilgili Ticaret Bakanlığı basın Açıklaması yaptı. Bu kapsamda;

Entegratörlük Yetkisi Almak Zorunlu Oldu!

Ticari elektronik iletilerin onay ve ret işlemlerinin İYS üzerinden yürütülmesi veya İYS’ye kaydedilmesi hizmetini sunmak isteyen şirketler, artık Ticaret Bakanlığı’ndan entegratörlük yetkisi almak zorunda. Bakanlıktan Entegratörlük yetkisi almayan işletmelerin, hizmet sağlayıcıya İYS hizmeti vermesi yasaklandı.

Entegratörlük Yetkisi İçin Aranan Şartlar Nelerdir?

Entegratörlük yetkisi almak isteyen şirketlerin sağlaması gereken koşullar:

  • Şirket Türü: Anonim veya limited şirket olmalıdır.
  • Sermaye Şartı: En az 1 milyon TL ödenmiş sermaye bulunmalıdır.
  • Şirket Payları: Anonim şirketlerde payların tamamı nama yazılı olmalıdır.
  • Kadro: Ağ, veri tabanı, sistem, kalite sistemleri ve yazılım geliştirme uzmanlarından oluşan en az beş uzman personel istihdam edilmelidir.
  • Belge ve Sertifikalar: ISO 22301, ISO/IEC 27001, ISO/IEC 27701 belgelerine sahip olunmalıdır.
  • Teknik Altyapı: 7/24 kesintisiz hizmet sağlayabilecek yedekli sistemler ve Türkiye sınırları içinde veri tabanına sahip olunmalıdır.
  • Şirket Yöneticileri: Şirket ortağı ve yöneticilerinin; Tebliğ’de belirtilen suçlardan dolayı hüküm giymemiş olması,
  • Şirket Ticari Kayıtları: Ticari defter ve kayıtlarını düzenli ve izlenebilir şekilde tutuyor olması,

Yetki Başvuru Süreci

Gerekli koşulları sağlayan şirketler, başvurularını Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) aracılığıyla gerçekleştirecek. TOBB, başvuruları ön incelemeden geçirerek Ticaret Bakanlığı’na iletecek. İnceleme sonunda şartları sağlayan şirketlere yetki verilecektir.

Halihazırda İş Ortaklığı Hizmeti Veren Şirketler İçin Geçiş Sürecir

Mevcut İş Ortağı olarak hizmet veren şirketler, tebliğe uyum sağlamak için 31 Mart 2025 tarihine kadar gerekli belgelerle başvuruda bulunmalıdır. Bu tarihe kadar yetki almayan şirketler, ticari elektronik ileti işlemleri gerçekleştiremeyecektir.

Entegratörlük Yetkisinin İptali ve Yaptırımlar

Tebliğ hükümlerine aykırı hareket eden veya şartları kaybeden entegratörlerin yetkileri, eksikliklerin giderilmemesi durumunda iptal edilecektir. Ancak iptal edilen şirketler, iptal tarihinden itibaren 30 gün boyunca mevcut işlemlerini tamamlayabilecektir.

Ticaret Bakanlığının basın açıklamasına ulaşmak ve ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

18 Eylül 2024 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanan Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi Entegratörleri Hakkındaki Tebliğe ulaşmak için tıklayınız.

Tükiye'nin İLK Ticari Elektronik İleti Yönetim Sistemi Entegratörü Mysoft ile KVKK ve ETK izinlerinizi kusursuz yönetin!

Portal Giriş
whatsapp icon WhatsApp