Bugünlerde işin acı gerçeği, müşterilerinizin muhtemelen parmaklarının ucunda yüzlerce, belki de binlerce seçeneğe sahip olmalarıdır. Gürültünün her gün daha da yükseldiği bir dünyada ayakta durmak, hiç kolay olmayacak bir iştir.
İyi haber şu ki, umutsuz değil.
En önemli şey güven. Güven, herhangi bir ilişkinin temelidir. Temel düzeyde, bunu müşterilerinizle yaratabileceğiniz birçok farklı yol vardır. İşte dört büyük adım.
Müşteri yorumları oldukça ilginç bir konsepttir. Herkes satın alma kararlarında çok büyük bir rol oynayan bir işletme, ürün veya hizmet hakkında geri bildirim bırakabilir.
Müşterileri etkilemek için parlayan yorumlardan veya hızlı yıldız derecelendirmelerinden daha fazlasını gerektirir. Çoğu kişi, cüzdanlarını çıkarmadan önce filtrelenmemiş ve tarafsız bir fikir edinmek için incelemelere bakar.
Sonuçta, tek bir gözden geçirme, güven kazanmada yalnızca bir-yıldız derecesine ve bir veya iki cümleye sahip olan bir grup incelemeden çok daha etkili olacaktır.
Bununla gözden geçirme formlarınızı, müşterilerin beğenilerini, beğenmediklerini, genel bakışını vb. Ölçecek şekilde oluşturmaya özen gösterin.
Sorulara cevap vermemek müşteri güvenini (ve gelirini) öldürür. 24 saat müşteri hizmetleri seçeneğinizin bulunmaması sizi dezavantajlı hale getiriyor.
Tüketicilerin çoğu, bir müşteri hizmetleri sorusu olduğunda hemen bir cevap beklemektedir.
Öncelikle ve en önemlisi, alıcı sabrının her zaman düşük olduğunu kabul etmeniz gerekir. Tüketiciler sorunların kendi şartlarında derhan ve tamamen çözülmesini bekliyor.
Bunu akılda tutarak, şirketin web sitesinde canlı bir sohbet özelliği eklemek bugünlerde neredeyse şart. Canlı sohbet, müşterileri zorlu asansör müziklerini dinlerken beklemeye zorlamaktan daha iyidir. Bu özelliği kurduğunuzda, yakışıklı hale getirmek için elinizden geleni yapın. Müşteri hizmetleri temsilcisinin bir adını ve resmini ekleyin.
Birçok işletme de sohbetleri tercih ediyor. Amaç, sık sorulan soruları sahaya koymak ve günün her saati sorunları anında çözmeye yardımcı olmaktır.
"Müşterinizi tanıyın" binlerce yıldır standart iş tavsiyesi olmuştur.
Ancak, her işletmenin tam olarak kavramadığı bir kavramdır. Sade ve basit, güçlü bir güven derecesi oluşturmak, acı noktalarını kişisel düzeyde anlama yeteneğinize bağlıdır. Bu, iyi işletmeleri ve iyi işletmeleri ayıran şeydir.
Müşteri ağrıları noktalarınızın azotlu detaylarına ulaşmak titiz bir süreç olmak zorunda değildir. Bunu yapmak için ortak bir yöntem var: "5 Neden analizi".
Temel olarak, bu, temel nedene ulaşana kadar bir dizi ilgili soruyu varsayımsal bir müşteriye sormanın etkili bir yoludur. Örneğin, proje yönetimi yazılımı sattığınızı varsayalım. Müşterinin genel sorunu, işlerin daha verimli bir şekilde yapılması gerekiyor.
Kalıcı bir sorgulama hattı kullanarak, insanların sizin ürününüze veya hizmetinize neden ihtiyaç duyduklarına dair derinlemesine nedenlere ulaşabilirsiniz. Bu cevaplara sahip olduğunuzda, bunları çözme şekliniz benzersiz satış teklifinizdir. Bu, pazarlama ve müşteri başarı mesajlaşmanızın odak noktası olabilir.
Müşterilerinizin günlük ağrı noktalarını ne kadar iyi anlarsanız, size güvenmeleri o kadar fazla eğilimli olacaktır.
İddialı sözler vermek hemen hemen her zaman yüksek bir riskdir, Her seferinde cesurca iddiada bulunmak avantajlı olabilir, ancak, bunların çoğunun yerine getirilmemesi (ya da GERÇEKTEN kötü halde getirilmesi), tüketici güven düzeylerinde ciddi, onarılamayacak hasara yol açabilir.