CRM - Müşteri İlişkileri Yönetimi

CRM Nedir?

CRM şirketlerin müşterileriyle etkileşimlerini yönetmek ve geliştirmek için kullandıkları strateji ve teknolojik araçlardır. CRM, müşterilerle güçlü ilişkiler kurmak ve işteki verimliliği artırmak için veri ve aksiyonların bir araya getirilmesidir. CRM kelimesi açılımı İngilizce Customer Relationship Management cümlesinin baş harflerinden oluşmuştur. Türkçe karşılığı Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak tanımlanmıştır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve satış sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür. CRM programı, kullanıcıların, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve diğer tüm operasyonel süreçlerinin yönetildiği bir otomasyondur.

Mysoft CRM Ürün Sitemiz       www.mysoftcrm.com

İster global, ister yerel pazarda çalışın

MYSOFT CRM ile FARKLI EKİPLER, TEK PLATFORM, UYUMLU ETKİLEŞİM

125 ülkede yürütülen CRM uygulamalarımız ile büyük şirketler ve

Bulut sistemimizi kullanan KOBİ'ler en iyi ürün ve hizmeti alarak işini büyütüyor. 

 

Global rakiplerimizin CRM ürünlerini yüzlerce kullanıcı ile kullanan şirketler, MYSOFT CRM'e geçmeye devam ediyor. 

Satış Yönetimi

Satış süreçlerinizi sizin için planlayalım, satışlarınızı ve karlılığınızı arttıralım, tüm satış süreçlerinizin size özel bir CRM platformu ile yönetilmesini sağlayalım.

Pazarlama Yönetimi

Potansiyel ve mevcut müşterilerinize, CRM ile kolay ulaşmanızı sağlayalım, hedef müşteriler ile temasa geçmenin en etkin yolunu beraber oluşturalım.

Talep ve Şikayet Yönetimi

Farklı kaynaklardan gelen müşteri taleplerinizi tek bir platformda toplayarak, gelen taleplerin hızlı ve sistematik bir şekilde sonuçlanması için en uygun CRM çözümünü sağlayalım.

Mysoft-CRM-Kurumsal-HafızaCRM ile İşleri Düzenli Takip Edin

  • Daha iyi organize olun, zamanı verimli kullanın, müşterilerinizi memnun edin.
  • Tüm müşteri aktivitelerinizi ve iletişimini tek yerden güncelleyin ve yönetin.
  • Gelen ve giden e-postalara boğulmadan müşteri adayları ve müşterileri kolayca izleyin. e-postaları kişiselleştirin ve hızlıca gönderin.
  • Yeni müşteri adaylarına otomatik mail gönderen ilk akışı belirleyin. Şablon olarak kullanabileceğiniz mailler belirleyin zaman kazanın.
  • Akıllı arayüz formaları ile formları düzenleyin ve ihtiyaca uygun (isim-ünvan, telefon, adres,doğum günü, iletişim bilgileri, her türlü resim, dosya, sözleşme,teklif vs...) bilgileri toplayın.
  • Tüm aktivite ve görüşme kayıtlarını, e-postları ve diğer işleri takip edin.
  • Müşteri adaylarını kazanmak için gereken her şeyi Mobil CRM ile cep telefonunuzdan görün.
  • Daha fazla müşteri adayı bulun ve satışa çevirin.
  • Önemli aktivite ve işleri yıldızlayarak ayırabilin.
  • Müşteri ve müşteri adaylarının işletmenizle çalışmasını kolaylaştırın.

Mysoft-CRM-Mobil-Raporlar2CRM Sistemi ile Daha Fazla Müşteri Kazanın

  • Müşteri adaylarının satış aşamalarını otomatik olarak tetikleyen görevler oluşturun.
  • Satış sürecinizin hiçbir adımını kaçırmayın.
  • Satış ekiplerinizin satışları daha iyi fiyatlarla sözleşmeye çevirmesine yardımcı olun.
  • Müşteri adaylarının teklif taleplerini hızlıca ve detaylı karşılayın.
  • Hızlıca teklif şablonu oluşturun, teklif şablonlarını özelleştirin, gerektiğinde kullanabilmek için kaydedin.
  • Kabul edilebilecek fiyat ve tekliflerinizi belirleyerek süreci yönetmenizi kolaylaştırın.
  • Müşterinin sizi seçmesini kolaylaştırın, daha fazla teklif kazanın.
  • CRM üzerinden kolayca hatırlatıcılar, randevular, görev, aktivite ve teklifler gönderin.

Günlük İşleri CRM Programı ile  Otomatikleştirin

  • Satış ve pazarlama aktivitelerini otomatikleştirin.
  • Potansiyel müşterileri elle takip etmek, e-posta vs gibi işlere daha fazla zaman harcamak yerine daha az zaman harcayın.
  • Pazarlama ve satış veri girişlerinizi otomatikleştirin.
  • Hazır e-postalar ile müşteri adaylarına düzenli e-postalar gönderin. Bir sonraki adımı yöntebilmek için süreci özelleştirin.
  • Müşteri adaylarını, satış sürecinde düzenli olarak bir sonraki adımlara taşıyın.
  • Standart görev ve kontrol listeleri ile ekibinizin sürekli ve tutarlı hizmet vermesini sağlayın.
  • Öngörülen bir işlemi otomatikleştirin.

Performans-ÖlçümüSüreçlerinizi CRM Programı ile Dinamik ve Anlık Raporlayın

Verileriniz sağlıklı ve güvenilir bir şekilde saklanır ve kullanılırsa anlamlı olur. Raporlanmayan hiçbir veri şirket geçmişini göstermekten ileriye gitmez. Firmalar için asıl önemli olan, geçmiş verilerin ışığında geleceğe ışık tutacak raporlama sistemleridir. Mysoft CRM'in raporlama özelliği tam bu noktada devreye girer.

Dinamik raporlama sistemi ile firmanıza özel ve ihtiyacınıza yönelik raporlar oluşturursunuz. Raporlarınızı anlık olarak takip edersiniz. Raporlar ile uçtan uca firmanızın süreçlerini Mysoft CRM ile yönetir, analizlerinizi hızlı bir şekilde sonuçlandırırsınız.

CRM yazılımları ile kurumsal hafıza oluşturun

Verilerinizin yönetimi, şirketinizin verimliliğini ve başarısını arttıran en önemli unsurlardan biridir. Müşteri ile ilk tanışmadan itibaren, süreçlerin tüm aşamalarını izlemek ve oluşan tüm bilgileri kaydetmek son derece kritiktir. Mysoft CRM ile bu verileri kayıt altına alarak, kurumsal hafızanızın oluşmasını sağlayabilirsiniz.

Sonuçta, müşteri ile aranızda geçen tüm aşamaları, işletmenizin çalışma yapısına göre tek çatı altında izleyebilirsiniz.

Oluşan satış fırsatlarını etkin bir şekilde yönetir, takip eder ve sonuçlandırırsınız.

Mysoft-CRM-Mobil-takipHarita Raporları ile Saha Ekiplerinin Verimliliklerini En Üst Seviyeye Çıkartın.

Ekiplerinizin konumlarını anlık olarak harita üzerinden takip edebilir ve geri bildirimlerde bulunabilirsiniz. Ekiplerinizin ziyaretlerini verimli bir şekilde planlayabilir ve yönetebilirsiniz. Bu şekilde saha ekiplerinin performansını ve beraberinde satışlarınızı arttırırsınız.

Mysoft CRM'in konum bazlı yer belirleme sistemi ile adres bilgilerini girmiş olduğunuz tüm müşterileriniz hem Web'de hem de mobil uygulamalarda harita üzerinde görebilirsiniz. Yapılan entegrasyonlarla size özel raporlamaları harita üzerinde izleyebilirsiniz.

Ekiplerin İletişimini CRM ile Kolaylaştırın.

Sağlamış olduğu ekip içi iletişim araçları ile çalışanlarınız, birbirleri ile sürekli ve tek bir platform üzerinden iletişim kurabilirler. Aynı zamanda bildirim sistemi ile anlık olarak birbirlerinin tamamladığı görevler hakkında bilgi sahibi olurlar.

  • Tek bir platform üzerinden, hem web arayüzünden hem mobilden kesintisiz ve sınırsız iletişim sağlanır.
  • Bir kişiye ya da oluşturmuş olduğunuz gruplar ile birden çok kişiye anlık mesaj gönderebilirsiniz.
  • Mesaj geldiğinde mobil cihazlarda anında ekranınıza bildirim düşer ve hiçbir mesajı kaçırmazsınız.
  • Yapılan tüm yazışmalar CRM sisteminizde kayıtlı olacağı için daha sonra tekrar inceleme ya da görüntüleme şansınız olur.
  • Ana ekrandaki bildirimler ile çalışanlar yapılan kişi bazlı tüm aktiviteleri takip edebilirler.
  • Yapılan aktiviteler ile ilgili yorum yapabilir, beğenilerini iletebilirler.

Proje-ve-Süreç-YönetimiEtkin Planlama için CRM kullanın 

Yönetici paneli sayesinde, çalışanlara görevleri atar sonuçlarını etkin raporlama sistemi ile takip edersiniz. Kolay kullanımı sayesinde görev planlama yönetimi sağlayarak iş süreçlerini optimize edersiniz.

CRM görev planlamaları ile çalışanlar takvime bağlı olarak kendi görevlerini tanımlayabildikleri gibi, farklı ekip ya da iş arkadaşlarına da takip ettikleri konular ile ilgili görev ataması yapabilirler. Yöneticiler ve çalışanlar tarafından görev dağılımları anbean kontrol ve takip edilir, görev açıldığında, kapandığında ya da tamamlanmadığında mobil cihazlarına gönderilen bildirimler ile eksiksiz bir takip olanağı sağlanır.

 

CRM'in Açılımı Nedir?

Müşteri İlişkileri Yönetimi kurum ile müşteri arasında kurulan ilişkinin başladığı andan itibaren satış öncesi ve sonrası tüm aşamaları kapsayan bir süreçler bütünüdür.

CRM’in özellikle iş çevrelerinde bir gereklilik olmasının temel nedenlerinden biri, hızla küreselleşen dünyanın hızlı bir şekilde gelişmesi ile birlikte yükselen rekabet ortamının artmasıdır. Küreselleşme ile birlikte diğer ülkelerden gelen rakipler bol çeşitli ürünler sunarak rakip olmaya başlamış ve pazar hakimiyetini arttırmıştır. Buna karşı firmaların iki önemli mücadele aracı ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri kurumsal süreçlerde CRM’i doğru ve başarılı bir şekilde uygulamak diğeri ise teknolojiyi kullanarak, müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz etmek, verilerini kayıt altına almak, müşteriye anında cevap verebilmek, aynı zamanda üretim ve hizmet maliyetlerini düşürmektir.

Araştırmalar yeni müşteri kazanım maliyetlerinin, müşteriyi elde tutma maliyetinden 5 kat daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yapılan araştırmalarda mevcut cironunun büyük bir çoğunluğunun mevcut ve sadık müşteriler tarafından yapıldığı tespit edilmiştir. Bu nedenle CRM olgusu içerisinde mevcut müşteri yönetim maliyetleri çok daha düşüktür. Var olan müşteri ile ilişkiyi devam ettirmenin ve sadık müşteriler kazanımının önemini bu veriler ortaya koymaktadır.

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)'in Amacı Nedir?

  • Müşteri ilişkilerinin en sağlıklı biçimde yönetilmesi
  • Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterileri elde tutmak
  • Müşteri sadakati oluşturmak
  • Şirket içi ekip çalışmasını güçlendirmek ve iş verimliliğini artırmak
  • Pazarlama faaliyetlerinin organize edilmesi
  • Müşterilerin ve müşteri adaylarının segmentasyonlara ayrılması
  • Müşteri grupları için karlılık modelleri oluşturmak
  • Müşteri bilgileri için veritabanı oluşturmak ve verilerin anlık olarak güncellenmesi
  • Her bir müşteriye başka bir yaklaşımın benimsenmesi
  • Satış faaliyetlerinin planlanması ve yönetilmesi
  • Satış sürecinde fırsatların takibi ve yönlendirmesini planlamak için etkin bir mekanizma oluşturmak
  • Teklif hazırlamak ve takibini kolaylaştırmak
  • Her müşteriye özel, kişiselleştirilmiş teklifler sunulması
  • Satış ekibinin verimliliğini en üst seviyeye çıkarmak
  • İşletmeyle müşteri arasındaki bağlantı noktalarının izlenmesi
  • Düzenli olarak veri girişini sağlamak
  • Otomatik veri girişi ile iş süreçlerini hızlandırmak
  • Muhtemel sorunlara anında müdahale etme imkanı
  • Müşteri istek ve şikayetlerine hızlı cevap verebilmek için güçlü bir mekanizma oluşturmak
  • Ayrıntılı raporlama sistemiyle kullanıcıların performansını değerlendirmek
  • Verimliliği ve karlılığı artırmak.

Mysoft CRM, tüm iş ve satış süreçlerini yönetmenizi sağlayan güçlü bir araçtır. Mobil uygulamaları, kolay ve pratik kullanımı ile tüm ekibinizin rahatlıkla kullanacağı bir CRM programı için Mysoft CRM'i hemen şimdi kullanmaya başlayabilirsiniz.

CRM Sistemi Nedir?

Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.

CRM sistemleri aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.

CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve CRM sistemleri sayesinde verimlilik artıyor.

Etkili CRM Stratejisi Oluşturmak Neden Önemlidir?

Öncelikle verilecek stratejik kararlar, planlamalar ve iş süreçleri müşteri beklentilerini karşılayacak vasıfları taşımalıdır.

CRM sistemleri sadece teknolojik bir uygulama değildir. O nedenle satış ekibinden müşteri hizmetlerine kadar tüm birimlerin davranış biçimlerini değiştirmesi için istikrar gerekir. CRM sistemlerini kullanmaya başlamada, en kritik nokta tüm şirket yapısının birinci günden itibaren sürece katılmasını sağlamaktır.

CRM sistemlerini tüm çalışanları kapsaması gerekir

Şirket hafızasının oluşturulması, her departmanın kendisi için gerekli olan veriye erişme imkanının olması, departmanların kendi aralarında sağlıklı iletişimi, başarı için hassas noktalardır.

Hedef kitlenin isteklerine, beklentilerine göre kurumsal değişime gidilmelidir. Müşteri odaklı yapıya geçmek isteyen kurumlar, geçiş sürecini çok iyi planlamalı ve geçiş sürecinin tüm evrelerini öngörebilmelidir. Bu süreçteki atılacak her adım, CRM stratejisinin başarısında belirleyici rol oynayacaktır.

CRM sistemlerine adaptasyonu sağlamak için eğitim şart

Çalışanların CRM programına en kısa zamanda uyum sağlamaları için gerekli eğitimleri almalarına imkan verilmelidir. 

Müşteri Deneyimi Customer Experience (CX)  Nedir?

Müşteri Deneyimi "CUSTOMER EXPERİENCE" kelimesinin türkçe karşılığıdır.

Günümüzde, rekabette fark yaratmanın yolu müşteri deneyiminden Customer Experience (CX) geçiyor. Çok iyi kurgulanmış bir stratejiyle; yeni müşteriler kazandıran, müşteri sadakatini artıran ve piyasada varlığını devam ettirebilmeyi sağlayan mükemmel müşteri deneyimleri yaratabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri ne kadar iyi yönetilirse şirketinizin başarısı da o doğrultuda olacaktır. Müşteri ilişkilerinin her kademesinde kusursuz bir müşteri deneyimi yaratmak için bu ilişkiyi nasıl yönettiğiniz, büyük oranda CRM programınıza bağlıdır. 

CRM Sistemi İle Başarıya Nasıl Ulaşabilirim?

Doğru hedef kitleye odaklanabilirsiniz

CRM sistemlerini kullanarak, pazarlama araçlarından en doğru şekilde yararlanabilirsiniz. Hem pazarlama hem de satış ekipleriniz, mevcut ve potansiyel müşterileri tam anlamıyla izleme ve analiz etme imkanına sahip olurlar. Böylelikle müşteri adaylarını, müşterilere dönüştürebilmek için çeşitli taktikler geliştirebilirsiniz.

Başarı hedefli ve güvene dayalı ilişkiler kurabilirsiniz

CRM uygulamaları sayesinde, müşterilerinizle başarı hedefli ve güvene dayalı ilişkiler kurabilirsiniz. Müşterileriniz için kritik noktaları tespit edebilir ve CRM'de kayıt altına alabilirsiniz. Müşterilerinizin hassas konularını öğrendikten sonra doğru zamanda ihtiyaç duydukları ürünleri, müşteriye özel kampanyalar yaparak satış gerçekleştirebilirsiniz. Böylece hem müşterinin ihtiyacını karşılamış olursunuz hem de satışlarınızı artırabilirsiniz.

Yeni müşteriler için indirimler veya promosyonlar yapabilirsiniz

Şirketinizin başarısındaki en belirleyici unsur elbette yeni müşteriler kazanmaktır. Ancak yeni müşteriler bulmak için ürünlerinizde bazı indirimler veya promosyonlar yapmanız gerekebilir. Neyse ki mevcut müşterilerinize satış yaparak yeni müşteri kazanım maliyetlerini düşürebilirsiniz. CRM sayesinde müşteri portföyünüzdeki satış ve çapraz satış fırsatlarını görebilir, satışlarınızı artırabilirsiniz.

CRM'le çalışan verimliliğini maksimum seviyeye çıkarın

Doğru teknolojileri kullanmak, çalışanların iş yükünü azaltır ve müşteriye daha fazla zaman ayırmalarını sağlar. CRM sayesinde, manuel yapılan işlemler otomotik olarak gerçekleştiği için çalışanlar, müşterilere daha fazla zaman ayırabilir ve müşteri ilişkilerini güçlendirebilirsiniz.

CRM'le kişiselleştirilmiş ve hızlı müşteri hizmetleri sunabilirsiniz

Satış sonrası servis hizmeti, ürün kadar önemlidir. CRM'le servis ekibi müşterinin geçmişine anında erişebilir ve kişiselleştirilmiş çözümler sunabilir. Müşteriyle sağlıklı ilişkiler kurulabilir ve müşteri sadakati oluşturabilirsiniz.

Mevcut müşterilerinizi rakip firmalara kaptırmayın

Tüm verinin tek bir merkezden yönetilmesi, riskli müşterilerin izlenebilmesi, çeşitli raporlamalarla durum değerlendirmesinin yapılması sayesinde yeni fırsatlar sunarak, müşterilerinizi memnun müşterilere dönüştürebilirsiniz. Müşteri geçmişine bakarak, doğru zamanlamayla etkin kampanyalar hazırlayabilir, satın alımları artırabilirsiniz, Böylece müşterilerinizi rakip firmalara kaptırmazsınız.

Mobil CRM Nedir?

CRM'in mobil telefon yada tabletlerde çalışan uygulamasına Mobil CRM denir.   Ofiste olmadığınız zamanlarda tüm satış pazarlama ve müşteri hizmetlerinizin performansını takip etmek istediğiniz de ihtiyacınız olan tek şey Mobil CRM'dir İster bir müşteriyle toplantı öncesinde notlarınızı gözden geçirmek isteyin, ister sahada sipariş alan satış temsilcisi olun. Mobil CRM sayesinde, masaüstünden erişebileceğiniz tüm bilgiye istediğiniz her yerden kolaylıkla erişim sağlarsınız.

Mobil CRM'in Sağladığı Avantajlar

  • Mobil uygulama ile Mysoft CRM'e istediğiniz her yerden ve istediğiniz zaman ulaşabilirsiniz. Bu şekilde tüm ilgili firma bilgileriniz sürekli yanınızda olur.
  • Kullanılan kişisel bilgisayara bağımlılıktan sizi kurtarır. Mysoft CRM uygıulaması bulunan akıllı bir cihaz ile cari kaydı yapmaktan teklif hazırlayarak ilgili kişilerle paylaşmaya, yeni rapor yapısı oluşturmaktan iş arkadaşlarınıza görev atamaya kadar bir çok işlemi mobil olarak sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
  • Mobil cihazlara gönderilen bildirimler ile şirket içerisinde yapılan hiçbir aktiviteyi ve görevlendirmeyi kaçırmazsınız.

Mysoft CRM, Web tabanlı kullanımının yanı sıra, Android ve IOS mobil cihazlarda, tüm süreçlerin takip edilerek yönetilebileceği eşsiz bir mobil uygulama deneyimi sunmaktadır. 

Mobil CRM'in Satış Ekibinin Başarısına Etkisi Nedir?

  • Satış ekibi, zamanlarının çoğunu sahada müşterilerle görüşerek geçiriyor. Bulut üzerinden Mobil özelliği olan bir CRM kullanmak, şirket dışında da tüm veriye kolayca ulaşmanıza olanak sağlıyor.
  • Şirkette yapılması gereken işleri seyir halindeyken de halledebilirsiniz. Online CRM'le hazır şablonları kullanarak, teklif hazırlayabilir, dilerseniz sipariş oluşturabilirsiniz. Böylece zamandan kazanır, müşterilerinize daha çok zaman ayırabilir ve satış sürecini hızlandırabilirsiniz.
  • Herhangi bir teklif kabul edildiği zaman şirkette ilgili departmana anlık olarak bildirimde bulunabilir ve ivedilikle sipariş hazırlıklarına başlanmasını sağlayabilirsiniz.
  • Gerekli belgeleri bulmak için dosyalar veya e-postalar arasında kaybolmak yerine mobil cihazınızdan online CRM kullanarak dilediğiniz tüm bilgilere saniyeler içinde erişebilirsiniz.
  • Müşterinizle toplantıya başlamadan önce görüşme yapacağınız şirket ve müşteri geçmişine bakarak, eski toplantı notlarına, satış bilgilerine, borç ve alacak bilgilerine hızlıca göz atabilirsiniz.
  • CRM'le iş planı oluşturabilirsiniz ve her nerede olursanız olun iş planlarınızla ilgili Mobil CRM sayesinde hatırlatma mesajları alabilirsiniz.

Ayrıca iş arkadaşlarınızdan biri sizinle de alakalı bir kayıt oluşturduğu zaman bildirim mesajları alırsınız. Şirket dışında olduğunuz zamanlarda da ekiple her an iletişim halinde olmak, veriminizi artıracaktır.

  • Online CRM, ihtiyaç duyduğunuz her an en kritik bilgiye erişebilmenizi sağlar. Örneğin son anda ortaya çıkan bir müşteri ziyaretine gitmek zorundasınız. Ya da hakkında çok bilgi sahibi olmadığınız müşterinizle toplantı yapmak zorundasınız. İşte tam da böyle zamanlarda imdadınıza mobil CRM yetişir. Mobil CRM uygulamasına girerek, müşteriyle ilgili tüm bilgilere anında ulaşabilirsiniz.

Mobil CRM ile neler yapabilirsiniz?

Müşteri datası şirketinizin temelini oluşturur. Çalışanların, topladıkları bilgiler bir havuzda birikir ve zaman içinde şirket hafızası oluşur. Gerek duyulduğunda bilginin erişilebilir olması iş süreçleri için kritik öneme sahiptir. Bulut tabanlı CRM sayesinde, ihtiyaç duyduğunuz tüm veriye her an erişim sağlayabilirsiniz. Şirket dışında da sanki ofisteymişsiniz gibi işlerinizi aksatmazsınız.

  • Mobil CRM'le teklifler, siparişler oluşturun; Mobil CRM'le istediğiniz her yerden, hazır şablonları kullanarak teklif ve siparişleri dakikalar içinde oluşturabilirsiniz.
  • Mobil CRM'le satış sürecinizi hızlandırın; Şirkette yapmanız gereken işleri, müşteriyle görüşmeye giderken yolda da rahatlıkla yapabilirsiniz. Böylece zamandan kazanır ve müşterinize daha çok vakit ayırabilirsiniz.
  • Görev Takibi ile işleri takip edin; Mobil hatırlatma ve bildirimlerle ekibe görevler atayabilir ve iş takibini ister webten isterseniz Mobil CRM ile kolaylıkla yapabilirsiniz.
  • Görev planlamaları ile çalışanlar, takvime bağlı olarak kendi görevlerini tanımlayabildikleri gibi iş arkadaşlarına da takip ettikleri konular ile görev ataması yapabilirler. Görev ataması bir kişiye yapıldığı gibi birden çok kişiye veya bir ekibe de yapılabilir. Görev tanımlamasına, işin sonlandırılması gereken tarih de eklenebilir. Böylece zamanında sonuçlandırılmayan görevler, bildirimlerle ilgili kişilere iletilir. Ayrıca yöneticiler tarafından görev dağılımları an ve an kontrol edilebilir, görev açıldığında ve kapandığında mobil cihazlarına gönderilen bildirimlerle kusursuz bir takip olanağı sağlanır.
  • Mobil CRM'le bildirimler alın; Mobil CRM'le size atanan görevler, iletilen notlar ya da yeni siparişlerle ilgili anlık bildirimler alırsınız.
  • Ekip içi iletişim güçlenir; CRM programı üzerinden ekip arkadaşlarınızın hangi konular üzerinde çalıştığını görebilir, gerektiğinde görüş ve önerilerinizle destek verebilirsiniz. Şirket içi iletişimin artması ile ortak bilinç oluşur ve bu durum motivasyonu dolayısıyla verimi artırır.
  • CRM'in Konum Takibi özelliğiyle saha ekibini ve müşteri adresini haritadan takip edin; Şirketler, saha ekiplerini ve şirket araçlarını takip etmek için bir çok yöntem kullanmaktadır. Takip edilebilir yapıyla, saha ekiplerinin yönetimi kolaylaşır ve öte yandan da yeni fırsatların oluşturulmasına imkan sağlar.

Mysoft CRM'in en güçlü yönlerinden biri olan Konum Takibi özelliği sayesinde; saha çalışanları, mobil cihazlar, IOS ve Android uygulamaları ile takip edilir. Bu sayede harita üzerinde saha yöneticinizin o an nerede olduğunu görebilirsiniz.

Ayrıca müşteriyle randevuya giderken mobil uygulamalar üzerinden müşteri adres bilgisini girerek, tahmini varış zamanını öğrenebilirsiniz. Ayrıca yöneticiler, saha ekiplerinin hangi saatte ve nerede olduklarını konum takibi sayesinde rahatlıkla öğrenebilirler.

Bulut CRM'in Avantajları Neler?

Bulut CRM ile istediğiniz yerden, istediğiniz zamanda tüm bilgiye kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda son güncellemeleri anlık olarak takip edebileceğiniz yapısı sayesinde hem zamandan hem maliyetten tasarruf sağlarsınız.

Bulut CRM'de kurulum nasıl olur?

Bulut CRM, hızlı ve kolay kurulum imkanı sağlar. On-Premise CRM, yani yerinde kurulum modeli, Bulut Tabanlı CRM'e göre daha pahalıdır. Bulut Tabanlı CRM sistemlerinin daha çok tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biride bir IT (bilgi teknolojisi) ekibine ihtiyaç duymadan, daha düşük bir bütçeyle kullanılabilmesidir.

On-Premise CRM'de, güncellemeler için bir IT ekibine ihtiyacınız vardır. Bulut CRM 'de ise güncellemeyi kolaylıkla yapabilirsiniz.

Bulut CRM'de yedekleme nasıl olur?

Bulut CRM'de verileriniz otomatik olarak yedeklenir. Bulut CRM, genellikle aylık olarak ücretlendirilir. On-Premise CRM'de ise tek seferlik bir satış fiyatı bulunur. (Anlaşmaya göre 3 yıllık, 4 yıllık vs.)

Mysoft Bulut CRM'de yıllık bakım ve destek hizmetleri için ayrıca bir ücret talep edilmez.

Önemli bir konu da, görünmeyen maliyetler. On-Premise sisteminde, donanım, enerji, soğutma, barındırma alanı ve personel maliyetlerini hesapladığınızda oldukça yüksek bir maliyet olarak karşınıza çıkabilir.

Bulut Tabanlı CRM'de ise tek bilmeniz gereken anlaştığınız aylık ücrettir.

CRM Programı Nedir?

CRM programı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir. CRM programı satış öncesi ve satış sonrası tüm müşteri ilişkilerini yönetebilen program demektir.

  • CRM programı, kullanıcıların, pazarlama, satış, müşteri ilişkileri ve diğer tüm operasyonel süreçlerinin yönetildiği bir otomasyondur.
  • İyi bir CRM programı, müşteri ile kurulan ilk kontaktan, teklif hazırlamaya, siparişin teslim edilmesine hatta sipariş tesliminden sonra müşteri hizmetlerine kadar tüm satış sürecinin eksiksiz yönetilmesini sağlar.
  • CRM programı; güçlü teknik altyapıyla beraber pazarlama, satış, müşteri ve servis yönetimlerinden oluşur.
  • CRM programı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Yepyeni bir sektör olarak ortaya çıkmakta ve her geçen gün yeniliklerine yenilik katarak çığ gibi büyümekte olan CRM programları özellikle hizmet sektöründe müşteri odaklı çalışmakta olan büyük firmaların oldukça ilgisini çekmektedir. Bu nedenle üzerinde çalışılmakta olan bu sektörde CRM programı  adı verilmekte olan programlar oluşturulmaktadır.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

CRM, genel olarak Müşteri Yönetimi, Teklif Yönetimi, Sipariş Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, İK Yönetim vs. yazılımlarını kapsıyor olsa da özünde bir stratejiler bütünüdür.  

CRM Programı Müşteri Memnuniyetinine Etkisi Nedir?

Potansiyel müşterilerinizi kaybetmemek ve hızlı bir geri dönüş için Crm programı kullanmak faydanıza olacaktır.Yeni müşteriler edinmek için Mysoft CRM programına hemen geçiş yapabilirsiniz! Kullandığınız CRM sistemi ne kadar iyi olursa o kadar geri dönüş yüzdeniz artacaktır müşteri bazında. Bunları da göz önünde bulundurmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. CRM, customer relationship management olarak bilinen müşteri ilişkileri yönetimi ile doğru zamanda etkili kullanarak harika satış fırsatları yakalayabilirsiniz. Yeni müşteriler kazanmak artık sizin elinizde. Satış sürecinin dönüşüm olarak yansıması için ekibiniz ile birlikte hareket etmelisiniz.

CRM programından pazarlama, satış ve müşteri yönetiminde verim alabilmek için bir dizi strateji oluşturmanız gerekiyor.

Etkili bir CRM programına sahip olmak yalnızca doğru teknolojiyi tercih etmekle olmuyor.

Satış profesyonelleri için ekiplerini yanlarında toplayabilecek net, aksiyon merkezli bir vizyona sahip olmak önemlidir. O nedenle pazar lideri olmaktan, sektördeki müşteri hizmetlerini tekrardan tanımlamaya kadar pek çok konuda, net, anlaşılır ve etkili bir vizyon oluşturun.

Hedefiniz, ürünlerinizin satışında, pazar lideri olmaksa, ürün özelliklerinde ve kalitesinde fark yaratın, fiyat konusunda rekabet edin ya da kusursuz satış sonrası servis sunun. Amaçlarınıza ulaşmak için taktiklerinizi adım adım planlamanız çok önemli.

Yeni bir CRM sistemini şirketinize adapte ederken eski iş süreçlerindeki verimsizlikleri bertaraf ederek bunun yerine yeni hedefler koyun. Aynı zamanda CRM sisteminin nasıl çalıştığını, şirketinize nasıl optimize edeceğinizi öğrenin.

CRM uygulamasının başarısızlıkla sonuçlanmaması için çalışan ve yöneticilerin birlikte değerlendirme yapmaları hassas bir noktadır.

CRM kullanmaya başlamadan eğitim planlaması yapın. Bütün çalışanlar, yeni CRM programını mümkün olan en kısa sürede gerekli eğitimleri alarak öğrenmeli ve bir an evvel kullanmaya başlamalı.

İyi bir CRM programının önemli özelliklerinden biri de zaman içinde gelişen teknolojik gelişmelerle bazı yenilikleri ve özellikleri entegre edebiliyor olması. Bu yüzden CRM programını almaya karar verdiğiniz ilk andan itibaren geleceği de planlamalısınız.

CRM PROGRAMLARINDA DANIŞMANLIK HİZMETİ ALMAK GEREKLİ Mİ?

CRM programlarından tam anlamıyla verim alabilmenin en sağlıklı yolu, profesyonellerden danışmanlık hizmeti almaktan geçiyor. Danışmanlık hizmetinin vasıfları ve desteğe gereksinim duyduğunuz zamanlarda ulaşabileceğiniz uzman bir ekibin olması, CRM sistemlerine yapılan yatırımın geri dönüşü noktasında oldukça kıymetlidir.

CRM programı kullanmaya karar verdiniz. Öncelikle bilmeniz gereken en önemli konu, hangi durumlarda danışmanlık hizmeti alabileceğiniz ve danışmanlık hizmetinin size ne gibi avantajlar sağlayacağı

İlk defa CRM programı kullanacaksanız, işi uzmanından öğrenmenizde yarar var

İlk kez CRM uygulaması kullanacaksanız ve bazı tereddütleriniz varsa, işinin ehli kişilerden danışmanlık hizmeti alarak endişelerinizden kurtulabilirsiniz. Ayrıca CRM programını nasıl daha aktif şekilde kullanabileceğinizi öğrenebilir daha sonra tüm süreçlerinizi kendiniz yönetebilirsiniz.

Mevcut CRM programınızı değiştirme sürecinde, danışmanlık hizmeti almanız işleri kolaylaştırır

Var olan CRM programınızı değiştirmek istiyorsanız, bu zorlu geçiş sürecini, CRM danışmanlık hizmeti alarak daha kolay hale getirebilirsiniz. Kısa zamanda başarılı bir CRM uygulamasına sahip olabilirsiniz.

IT ekibiniz yoksa CRM programı danışmanlık hizmeti almanızda fayda var

Şayet IT (Bilgi Teknolojisi) ekibiniz yoksa, size yol gösterecek, tüm sorunlarınızı çözecek, profesyonellerden oluşan uzman bir ekibe ihtiyacınız olabilir.

CRM danışmanlık hizmeti alabilmek için, departman oluşturmak yerine belirli bir dönem ya da ihtiyaç duyduğunuz zamanlarda, CRM danışmanlık hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.

Mysoft CRM'i Şimdi Keşfedin 

CRM programını, diğer programlarla entegre etmek için danışmanlık hizmeti almak gerekli mi?

Her geçen gün yeni bir teknolojik gelişme yaşanıyor ve rekabette geride kalmamak için gelişmelere ayak uydurmak gerekiyor. Böylesine hızlı gelişen ve değişen bir çağda entegrasyon oldukça önemli bir yer tutuyor. Kullandığınız CRM programının sağladığı entegrasyon imkanlarını daha verimli hale getirmek için CRM danışmanlık hizmeti alabilirsiniz. Örneğin; CRM sisteminizi, ERP, muhasebe, web siteleri, mail platformları, sosyal medya araçları vs. gibi bir çok uygulamayla entegrasyon yapabilirsiniz. Bu sayede iş yükünüz hafifler ve iş süreçleriniz hız kazanır.

İş süreçlerinize özel bir sistem kullanabilmek için danışmanlık hizmeti alabilirsiniz

Firmanızın iş süreçlerine uygun, sadece size özel bir sistem oluşturabilirsiniz. Bu süreci danışmanlık hizmeti alarak gerçekleştirebilir, size özel bir yol haritası hazırlayabilirsiniz.

Global bir firmanın CRM sistemini kullanıyorsanız genellikle danışmanlık desteğini İngilizce alırsınız. Fakat siz Türkçe destek almak istiyor olabilirsiniz. Mysoft'tan Türkçe CRM danışmanlık hizmeti alarak süreci daha hızlı öğrenerek sisteme daha kolay adapte olabilirsiniz.

Mysoft ile gerçekleştireceğiniz dijital dönüşüm yolculuğunuz boyunca her konuda danışmanlık hizmeti alabilirsiniz.

CRM Programları Neden Kullanılmalı?

CRM kullanımının sağladığı ticari ve teknik avantajlar:

  • Tutarlı ve koordine edilmiş müşteri etkileşimleri ve müşteriye temas edilen noktalarda görevleri yerine getirmek için farklı bölümlerin çelişen hedeflerini uzlaştırır ve optimize eder.
  • Tüm kurucu şirketler ve sitelerdeki iş süreçlerini standartlaştırarak etkinliklerini arttırır.
  • Küresel açıdan en iyi uygulamaları tanıma ve uygulama yeteneği kazandırır.Kuruluşun müşteri odaklı rekabet edebilirliğini karşılaştırmak için en iyi yolu sağlar.
  • İşlev odaklı organizasyonu daha ekip tabanlı, süreç odaklı bir organizasyona doğru değiştirir.Böylece daha esnek, daha düz, sıkı bir şekilde entegre ve müşteriye duyarlı bir organizasyon oluşturur.
  • Süreç yeniliği, süreç iyileştirme ve etkileşim kanalları da dahil olmak üzere süreç iyileştirme programları ve metodolojilerinin tüm çeşitlerini üstlenmek için elverişli bir ortam sağlar.
  • Kalite geliştirme ve standardizasyon çalışmaları için verimli bir ortam sağlar.
  • Sürece yöneliktir; bütçeleme, maliyetlendirme, verimlilik veya kalite açısından çalışmalarını uygulamak için uygun bir zemindir.
  • İş gücü, zaman, malzeme ve bilgilerin yanı sıra yatırımları da izleyerek bir kuruma maksimum faydayı sağlayabilmek için en uygun yolun seçilmesini sağlar.
  • Bir işletmenin, işlem süreçlerini önemli ölçüde ölçeklendirmesini ve hatta herhangi bir kesinti veya performans düşüşü olmadan tamamen farklı işletmelere girmesini sağlar.
  • İşlemlerden doğrudan sorumlu olan kişiler tarafından gerçek zamanlı veri oluşturulmasını sağlar.
  • Rutin konularda daha iyi ve daha hızlı kararlar almak için en son verileri ve durumu operasyonel seviyedeki kişilere yönlendirmeyi sağlar; Müşteri ile birebir muhatap olan personele yetki ve sahiplik verir. Böylece gerekli verilerin toplanması, hazırlanması, girilmesi, yanlışlıkların düzeltilmesi ve son durumun yedeklenmesi gibi önemli işlem sürelerinde kazanım sağlar.
  • Kuruluşun verilerini tek bir kapsamlı veritabanına entegre eder.
  • Analiz ve veri madenciliği için kurumsal veri ambarına yerleştirilebilecek çoklu kanallar ve bağlantı noktalarında doğru, güncel, tutarlı, eksiksiz, net verilerin kullanılabilirliğini sağlar.
  • Bakım sistemlerinin maliyetini büyük ölçüde azaltır.

2021 En iyi CRM Programları Nelerdir?

  • Bulut CRM sistemlerinin kurulumu ve yönetimi daha kolaydır.
  • Mobil desteği olmayan programlar asla tercih edilmemelidir.
  • Yurt dışı menşeili ürünlerin döziv cinsi bazında kullanıcı fiyatları da müşterilerin maliyetlerini artırmaktadır. Yurt dışı menşeili CRM uygulamalarında yerel uyumluluk sorunları yaşanabilmektedir. Bu da uygulamanın devreye alınması için daha fazla danışmanlık ihtiyacı  doğurmaktadır.
  • Piyasada ücretsiz crm programları reklamlarını reklamları sık görüyoruz. Bu konuda firmaların çok dikkatli olması gerekiyor. Zira Ücretsiz CRM yazılımlarına müşterilerin yükledikleri veriler bilgi güvenliği açığı oluşturabilmektedir.

CRM PROGRAMLARI TAM OLARAK NE YAPAR?

CRM, her bir müşteri hakkındaki tüm verileri (müşteri bilgilerini, çalışanlarla yapılan görüşmeleri, teklifler, siparişler, satın aldığı ürünler, servis istekleri vs.) toplar, ilişkilendirir ve analiz eder. Uygulama, şirket çalışanlarının, bu bilgilere erişmesini ve her bağlantı noktasını anlamasını sağlayan bir arayüz sunar. Bu durum, güçlü bir müşteri ilişkileri yönetiminin zeminini oluşturur.

Müşteri datası; satış oranları, bölge segmentasyonu, ürün geliştirme, kampanya tasarımı, pazarlama çalışmaları, satış taktikleri geliştirme ve servis hizmetlerine bilgi temin etmek için toplanır. Tüm bunlar, yeni müşteriler elde etme, mevcut müşterileri elde tutma ve kazanç sağlama çabalarını optimize etmeye katkı sağlar.

Sonuç olarak CRM sistemleri, müşteri etkileşim süreçlerini daha pratik hale getirmenize, müşterilerle sağlam ilişkiler kurmanıza, müşteri bağlılığı oluşturmanıza, sonunda da verimliliği ve satışları artırmanıza katkı sağlar.

CRM programları sadece satış ekibi için tasarlanmamıştır

Geleneksel CRM programları çoğunlukla satış ekipleriyle ilişkilendirilir. Lakin günümüzde CRM uygulamaları işlevlerini genişleterek, hizmet fonksiyonlarıyla, pazarlama, satış, müşteri hizmetleri, ekip yönetimi vs. bütün iş süreçlerini kapsamaktadır.

CRM statik değil dinamik bir uygulamadır

CRM elde ettiği veriler ışığında, iş süreçlerini iyileştiren, sürekli gelişen bir süreçtir. CRM'le doğru müşteriye doğru ürünleri doğru zamanda ve doğru biçimde sunabilirsiniz. Müşteri hizmetleri, problemleri çok daha hızlı çözebilir. Ar-ge ekipleri de standartı yüksek ürünler ve hizmetler geliştirebilir.

Başarılı bir CRM programının temelinde müşterileriniz hakkında ne kadar bilgi sahibi olduğunuz ve bu verileri ne derece doğru kullandığınız yatar.

Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçiminde Yapılan Hatalar Nelerdir?

Günümüz küresel ekonomisinde işlerini dijitale taşımayan şirket yok denecek kadar az sayıda. Beklentilerin farklılığı ve bu konuda çok fazla alternatifin olması şirket sahiplerinin kafasını bir hayli karıştırmakta. CRM kullanan firmaların % 30'unun CRM uygulamalarından istedikleri sonucu elde edemedikleri bilinmekte.

Peki sizin ihtiyaçlarınıza tam anlamıyla cevap verecek CRM uygulaması hangisi? Şirketinizin beklentilerini karşılayacak en uygun CRM'i ararken en çok yapılan hatalar neler?

CRM Seçiminde En Sık Yapılan Hatalar Nelerdir?

  • Neden CRM kullanmalıyım, sorusunun cevabını bilmemek; Şirketlerin en büyük hatalarından biri, CRM kullanmanın gerekliliğini yeterince anlayamamak. Digital ekonomide başarının sırrı CRM'den geçmektedir.
  • CRM'e neden ihtiyaç duyduğunu belirleyememekCRM alternatiflerini karşılaştırmadan önce ihtiyaçlarınızı net bir şekilde bilmeli ve seçeceğiniz CRM'nin sizin beklentilerinizin ne kadarını karşıladığını tam olarak öğrenmelisiniz. Beklentilerinizi tam olarak karşılamayan bir CRM uygulaması sizi hayal kırıklığına uğratabilir.
  • Fiyatı uygun olduğu için satın almakCRM alırken şirketlerin yaptığı en büyük hata; fiyatı uygun olduğu için satın almak. İyi bir CRM, şirketinize yaptığınız en önemli yatırımlardan biridir. Satın almaya karar verdiğiniz bir CRM uygulamasının şirketinizin uzun vadede beklentilerini karşılayacağından emin olmalısınız.
  • CRM'nin yalnızca bir özelliğini beğenerek sistemi satın almak; Şirketler bazen uygulamanın yalnızca bir özelliğini beğenip satın almaktadırlar. Oysa iyi bir CRM uygulaması, şirketin tüm beklentilerini karşılamalı. Aksi takdirde CRM'den beklentiler başarısızlıkla sonuçlanmaktadır.
  • Satış sürecini CRM olmadan doğru planlayamamak; Şirketinizin satış sürecini çok iyi analiz etmelisiniz. Satış ekibinin maksimum fayda sağlayacağı, akıllı ve hızlı satış yapabilmesine olanak sağlayan bir CRM uygulaması tercih etmelisiniz.
  • CRM uygulamasının diğer sistemlerle entegresyon özelliğinin olmamasıCRM'inizin ileride kullanacağınız pazarlama, sms, e-posta vb araçlarla kolay entegre ediliyor olması gerekir.
  • Kullanılabilirliği zor bir CRM seçmekİ Seçtiğiniz bir CRM uygulamasından maksimum verim elde edebilmek için, tüm ekibin kolay kullanabildiği bir CRM seçmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde uygulamalar arasında kaybolabilirsiniz.
  • CRM'nin web entegrasyonu var mı? CRM uygulamaları için müşteriler ve şirket çalışanlarının kullanacağı, bütün ilgili datanın internet üzerinde erişilebilir ve güncellenebilir olması gerekmektedir.
  • Mobil kullanım güçlüğü; Seçeceğiniz CRM uygulamasının mobil uygulamalarının kullanılabilir olduğundan emin olun. Örneğin; satış ekibi şirket dışında bir toplantı da iken ürün bilgilerini, teklifleri vs kolayca revize edebilmelidir.

Mysoft CRM ayrıcalığıyla önemli bazı özellikleri gözden kaçırmayın

Müşteri İlişkilerini, satış ve pazarlama süreçlerini en iyi şekilde yöneterek başarıyı Mysoft CRM ile yakalayın.

Mysoft CRM, kolay ve anlaşılır kullanıcı arayüzüyle tam kapsamlı bir CRM çözümüdür.

Mysoft CRM; Müşteri yönetimi, Fırsat yönetimi, Teklif yönetimi, Sipariş yönetimi, Görev ve İş takip yönetimi, Konum ve takip yönetimi, Sözleşme yönetimi, Anket ve form yönetimi, İK ve personel alım yönetimi, Döküman yönetimi, Demo numune ürün yönetimi, Özelleştirilebilir esnek yapı, Proje yönetimi, Dinamik raporlama, gibi şirket verimliliği artırmaya yardımcı birçok özelliğe sahiptir. 

Ücretsiz CRM Programı Kullanmak Doğru Mu?

CRM programlarına olan talep her geçen gün katlanarak artıyor. Bu doğrultuda artan CRM programları seçenekleri içinden tercih yapmak da zorlaşıyor.

Daha önce CRM programı kullanmadıysanız bazı firmalar, özellikle CRM yazılımına yapılacak olan yatırımın geri dönüşü noktasında endişe duyabiliyor. Şayet ilk defa CRM sistemi kullanacaksanız, ücretsiz CRM yazılımı ile başlamayı düşünebilirsiniz. Ücretsiz CRM programı sayesinde firmanızın iş süreçlerine kattığı etkiyi müşahade etme imkanınız olur. Ayrıca eksikler varsa eksikleri tamamlama şansı yakalarsınız.

Ücretsiz CRM uygulamlarında dikkat etmeniz gereken en temel sorular?.

  • Neden bu Crm sistemi ücretisz veriliyor. 
  • Verilerinizin başka ticari amaçlarla kullanılmadığının garantisi var mı?. Varsa bu sizi ikna eder bir garanti midir?

Kısa süreli ücretsizlikler verilebilir ama uzun süreli ücretisiz servis veren CRM uygulamalarına gerçekten çok dikkat etmek gerekiyor.

Kullandığınız CRM Programınızı değiştirmek istiyorsanız

CRM yazılımı kullanıyorsanız ve mevcut sistemin firmanızın iş süreçleri için yeterli olmadığını düşünüyorsanız, ücretsiz CRM  kullanmak iyi bir başlangıç noktası olabilir. Kısa süreli Ücretsiz CRM uygulamalarının, firmanıza sağlayacağı avantajları daha önceden görebilir, yatırım yaparken doğru kararlar alabilirsiniz.

Firmanıza özel bir CRM yazılımı kullanmak istiyorsanız

Her firmanın kendine özgü iş süreçlerinden ötürü, zaman zaman hazır paket CRM sistemleri ile uyum sağlanamayabilir. Nadiren de olsa, başarısızlıkla sonuçlanan CRM sisteminin en önemli sebeplerinden birisi uyumsuzluk problemidir. Ücretsiz CRM kullanarak, yatırım yapmak istediğiniz CRM sisteminin firmanıza uyumluluğunu test edebilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimini Ölçmek İstiyorsanız

CRM programının en çok tercih nedenlerinden biri kuşkusuz kolay kullanım özelliğidir. Bu nedenle belirli süre ile ücretsiz CRM kullanarak, kullanıcı deneyimini test edebilir, kolay kullanım arayüzü olan bir CRM yazılımını tercih edebilirsiniz. Dolayısıyla iş süreçleriniz de ki verimliliği artırabilirsiniz.

Teknoloji dünyasında geleneksel yöntemlerle başarıyı yakalamak mümkün değil. Sizde Mysoft CRM'i belirli süre ile ücretsiz denemeye başlayarak dijital dönüşüm yolculuğunuza çıkabilirsiniz. Daha detaylı bilgi almak için için alanında uzman ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.

Sosyal CRM Nedir?

Sosyal CRM; geleneksel CRM araçlarının Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin vs. gibi sosyal medya platformlarıyla birleşmesiyle ortaya çıkıyor. Müşteri ilişkileri Yönetimi'nin, sosyal platformlarda çalışan haline Sosyal CRM denilmektedir.

Başarılı olmak isteyen organizasyonlar için, 3 milyarı aşan aktif kullanıcı sayısıyla sosyal medya, satış ve pazarlama alanında büyük bir madeni içinde barındırıyor.

Günümüzde şirketler, rekabette öne geçebilmek için Sosyal CRM'le işbirliği yapmak zorunda. Sosyal CRM sosyal medya platformlarında oluşan büyük veri ile tam bir yapay zeka uygulaması olarak önümüze çıkmış durumdadır.

Birçok şirket geleneksel CRM programlarıyla ve mevcut uygulamalarla müşterileri hakkında veri toplayıp söz konusu verileri işlemeye çalışıyor. Oysa sosyal medya platformları, istenilen bilgilerin en güncel versiyonuna sahip. Sosyal CRM'le müşteriye ait tüm güncel bilgiler toplanarak analiz edilebilir. Burada asıl önemli nokta ise bu bilgilerden yola çıkarak nasıl stratejiler geliştirileceğidir.

Sosyal CRM'in Avantajları Nelerdir?

  • Sosyal CRM'in en önemli kaynağı, gerçek zamanlı bilgidir.
  • Sosyal CRM sayesinde elde edilen veri ile hedef kitleyi doğru bir şekilde belirleyebilir, bu doğrultuda müşteri beklentilerine maksimum düzeyde cevap verebilirsiniz.
  • Mevcut ve potansiyel müşteriler hakkında sosyal medyadan toplanan bilgiler doğrultusunda, beklentileri en üst seviyede karşılayacak kampanyalar ve reklamlar yapabilirsiniz.
  • Sosyal CRM sayesinde müşterilerin ulaşılması zor olan demografik ve hayat tarzı bilgilerine ulaşırsınız. Doğru pazarlama yöntemleriyle, müşteriye özel kampanyalar yapma imkanına sahip olursunuz.
  • Sosyal medyada kullanıcıların ürün ve hizmetleriniz hakkında ne düşündüklerini kolay ve hızlı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Bu doğrultuda stratejiler geliştirebilirsiniz.
  • Sosyal CRM sayesinde müşterilerinizden anlık geri bildirim alabilirsiniz. Dolayısıyla müşteri isteklerine ve şikayetlerine anlık müdahale şansınız olur.

Sosyal medya platformlarının sunduğu potansiyeli tam olarak değerlendirmek isteyen işletmeler için Sosyal CRM, kilit bir rol oynuyor. Sosyal medya, her sektör için büyük bir potansiyeli barındırıyor ve bu potansiyel, her geçen gün daha da büyüyor. 

Sosyal CRM, kimi zaman sosyal medyayı dinleme, kimi zamanda sosyal medyada var olmak biçiminde karşımıza çıkmaktadır.

Dünyaca ünlü yazar Paul Greenberg, Sosyal CRM tanımını en iyi yapanlardan. Greenberg göre Sosyal CRM; Bir kurum felsefesi ve stratejisi olan Sosyal CRM, teknoloji platformlarının, kurumsal kuralların, iş akışının, kurumsal süreçlerin ve sosyal özelliklerin desteği ile yapılan, müşteriyle katılımcının iletişim içine geçerek karşılıklı yarar sağlama çerçevesinde güven ve şeffaflığa dayalı bir ortamın sağlanmasıdır.

En etkili kitle iletişim aracı sosyal medya

Günümüzde belki de en etkili kitle iletişim aracı sosyal medya. Hemen herkes en az bir sosyal medya platformunda aktif kullanıcı olarak yer alıyor.

"SODİGEM tarafından yayınlanan raporda; Türkiye'de bir kişinin, günde ortalama 2 saat 46 dakikasını sosyal medyada geçirdiği, belirtildi."

Bu durum, özellikle satış ve pazarlama alanlarında faaliyet gösteren şirketlerin iştahını daha da kabartıyor. Sosyal CRM sayesinde müşteri profilleri hakkında bilgiler toplanıyor, analiz ediliyor, hedef kitle belirleniyor ve bu doğrultuda stratejiler geliştiriliyor.

Sosyal medya, veri üretimi alanında çok önemli bir mecra

Kompleks veri yönetimi sağlayan bir çok platform, sosyal medya da oluşturulan "Big Data"yı yönetmek için çözüm arayışındalar. Büyük Veri'nin yönetimiyle, müşterinin bir sonraki adımını tahmin ederek, bu doğrultuda kişiselleştirilmiş, en iyi müşteri deneyimine ulaşmayı hedefliyorlar.

Çok kanallı pazarlama

Sosyal medya mecralarının çoğalmasıyla birlikte, işletmeler de çok kanallı pazarlama stratejilerini de geliştirmeye başladılar. Çok kanallı pazarlamada; her kanalda aktif olmak ve her seferinde ayrı pazarlama taktikleri uygulamak yerine hedef kitlenin, hangi kanalda olduğunu belirleyerek entegre çözümler sunmak gerekiyor.

Türkiye, sosyal medya ve internet kullanımında Avrupa birincisi

"Uluslararası bir şirketin yaptığı araştırmaya göre Türkiye, sosyal medya ve internet kullanımında Avrupa birincisi. Her 10 kişiden 6'sı, günde en az bir saatini internette geçiriyor."

Tüketiciler, çoğu zaman, almak istedikleri ürün veya hizmet hakkında internetten araştırma yapıyor. Özellikle forum ve şikayet sitelerinden yapılan olumlu olumsuz eleştiriler, tüketicilerin alım kararını önemli ölçüde etkiliyor. Söz konusu internet sitelerinde CRM çalışması yapan firmalar, tüketiciyi tanıyarak, anlamak ve beklentilerini karşılamak konusunda daha başarılı oluyor. CRM programı sayesinde, tüketicilerin beklentilerini,sorunlarını ve şikayetlerini tespit eden firmalar; bu doğrultu da strateji geliştiriyor. Şirketle ilgili sorunları ve şikayetleri ise, kullanıcılar ile anlık olarak iletişime geçerek çözüme kavuşturuyorlar.

Böylece şirket çalışanları verimsiz ve gereksiz iş yükünden kurtulmuş oluyor. Ayrıca müşteri memnuniyeti artıyor, müşteri sorunlarının çözüm süreci kısalıyor ve maliyetler azalıyor.

Sosyal CRM'i etkili kullanma yöntemleri nedir?

  • Sosyal medya kompleks bir yapıya sahip olduğu için amacınızı ve hedef kitlenizi net bir şekilde belirlemeniz gerekmektedir.
  • Sosyal CRM'den en iyi şekilde yararlanmak için müşteri hizmetleri, satış, pazarlama, ürün geliştirme vb. bütün departmanların katılımının sağlanması gerekir. Müşteri ile ilgili tüm departmanlar CRM'in alanı içerisindedir.

Değişime ayak uydurabileceğiniz bir CRM programı seçmelisiniz

  • Her geçen gün değişen ve gelişen teknolojiler ile yenilenen sosyal medyada başarılı bir stratejiye sahip olmak için değişime uyum sağlayabilecek bir CRM yazılımı tercih etmelisiniz.
  • ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, globalde başarılı olan şirketlerin %80'inden fazlası büyüme için sosyal medyayı kullanıyor. Bu şirketlerin yalnızca %45'i hangi stratejinin, ne kadar işe yaradığını ölçümlüyor. Sosyal CRM'in en önemli özelliklerinden biri de neyin işe yarayıp, neyin işe yaramadığını net bir şekilde ortaya koyabilmesidir.
  • Sosyal medya da olmak anlık iletişim gerektirir. Her dört sosyal medya kullanıcısından biri, mesajlarına bir saatten daha kısa sürede cevap verilmesi gerektiğini düşünmekteler.
  • Sosyal medyanın içinde barındırdığı potansiyelden yararlanmak istiyorsanız, sosyal medya reklamlarına öncelik vermelisiniz. Müşteri kitlenizi doğru algılayarak, onların ürünlerinizle ilgilenmesini sağlamak için şaşırtıcı ve heyecan verici sloganlar ve etkileyici tasarım eşliğinde ürününüzü sunmanız gerekir.

Tek yapmanız gereken satışa daha çok zaman ayırmak.

Firmanızda satış en önemli unsur ama satıştan ziyade planlamaya çok mu zaman harcıyorsunuz?

 

Uçtan Uca Satış

Mysoft CRM Programı ile satış sürecini potansiyel müşteri girişinden siparişin teslim edilmesine ve fatura süreçlerine kadar uçtan uca yönetirsiniz.

Satış Süreci Planlama

Otomatikleştirilen iş süreçleri ile etkin satış takibi yapar hiç bir teklifi unutmazsınız. Böylece size kalan zamanı daha çok müşteri iletişimi ve daha çok satış için kullanabilirsiniz.

mysoft-crm

 

İş Takip Programı Nedir? İş Takip Programı Ne İşe Yarar?

02.05.2020 23:28:38

İş Takip Programı Nedir? İş Takip Programı Ne İşe Yarar? CRM çözümleri ile İş Takibi

Devamı

Müşteri Sadakati Nasıl Kazanılır?

26.10.2019 15:30:05

Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen firmaların özellikle önem vermeleri gereken konulardan biridir.

Devamı

Bulut CRM'in Avantajları Neler?

08.01.2020 14:55:26

Bulut altyapısı mı, yoksa yerinde kurulum modeli (On-Premise) mi şirketler için daha faydalı?

Devamı
WhatsApp