İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İzinsiz Gönderilen Mesaj, Mail ve Aramalar Nereye Şikayet Edilir? TİSS Nedir?

İstenmeyen mesaj, mail ve aramalar için şikayet başvurularını ister elektronik ortamda isterseniz de bir dilekçe ile ticaret il müdürlüklerine en geç 3 ay içinde yapabilirsiniz. Ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetleri İleti Yönetim Sistemi Web, Mobil, çağrı merkezi ve TİSS üzerinden elektronik ortamda oluşturabilirsiniz.

TİSS nedir?

Ticaret Bakanlığı tarafından ticari elektronik iletilere ilişkin şikayetlerin hızlı ve etkin bir biçimde sonuçlandırılabilmesi amacıyla Ticari Elektronik İleti Şikâyet Sistemi (TİSS) oluşturuldu. e-Devlet üzerinden erişilebilen TİSS sayesinde istenmeyen iletilerin şikayet başvuruları ve süreçleri elektronik ortamda kolaylıkla takip edilmektedir.

İZİNSİZ GÖNDERİLEN MESAJ, MAİL VE ARAMALAR NASIL ŞİKAYET EDİLİR?

Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemine (tiss.gtb.gov.tr) e-Devlet üzerinden T.C. Kimlik numarası ve şifreniz ile giriş yapın.

Açılan sayfada;

  • Kimlik doğrulama
  • Kimlik numarası ve ad soyad bilgileri
  • Sisteme kayıtlı olan doğrulanmış e-Posta adresiniz ve telefon numaranız

Adres kayıt sistemindeki kayıt bilgilerinizin, doğruluğunu onaylayınız.

  • Kişisel bilgilerinizin doğruluğunu onayladıktan sonra "Uyarı" ekranı karşınızı gelecektir. Söz konusu uyarıda;

"Kanun yürürlük tarihi olan 01.05.2015'den önce doğrudan mal veya hizmet teminine yönelik işlemler sırasında elektronik iletişim adresinizi vermiş olmanız halinde, ticari elektronik ileti gönderimi için onay verdiğiniz kabul edileceğinden bu tür iletiler için öncelikle reddetme hakkı kullanılmalıdır. Şikayet başvurusunda bulunulması halinde bu şikayetlerin daha sonradan geri alınması mümkün değildir." denilmektedir.

Uyarıda da belirtildiği üzere 1 Mayıs 2015 tarihinden önce elektronik iletişim adresinizi Hizmet Sağlayıcıya vermişseniz önce reddetme hakkını kullanmanız gerekiyor. İstenmeyen ticari ileti söz konusu tarihten sonra gönderilmişse "Devam et" butonunu seçmelisiniz.

Açılan sayfada "İşlem menüsü" başlığı altında

  • Kısa mesaj (SMS) şikayeti yap
  • Sesli arama şikayeti yap
  • e-Posta şikayeti yap
  • Şikayet durumunu takip et,

seçenekleri yer almaktadır. Şikayete konu ileti hangi kanaldan gönderildiyse o kanalı işaretleyiniz. (Örnek olması bakımından biz Kısa mesaj SMS şikayeti yap, seçtik.)

Açılan ekranda öncelikle telefon numaranız ve e-Posta adresinizi yazmanız istenmektedir. Daha sonra;

  • Şikayete Konu Ticari Elektronik İleti Hakkında Bilgiler
  • İletinin Geldiği Kendinize Ait Telefon Numaranız
  • Abonesi olduğunuz GSM operatörünün adı
  • İletiyi Gönderen Telefon Numarası
  • İletinin Başlığı
  • Mersis No
  • İletinin Tarihi ve Saati
  • SMS Kodu Var
  • SMS içeriğinde yer alan 'BXXX' formatındaki Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodunun girilmesi gerekmektedir.

 "Şikayetin konusu" bölümünde aşağıdaki seçeneklerden birini işaretleyiniz. Ya da "Diğer" yazan bölüme istediğiniz açıklamayı yazabilirsiniz.

  • Ticari elektronik ileti onayım olmadan gönderilmektedir.
  • Ticari elektronik iletide gönderenin tanınabilir olmasını sağlayacak bilgiler bulunmamaktadır. (İletişim bilgileri, ticaret unvanı, marka veya işletme adı vs.)
  • Ticari elektronik iletide ret bildiriminin yapılmasına ilişkin teknik bir imkan sunulmamıştır.
  • Ret bildirimimden itibaren 3 iş günü geçmesine rağmen ticari elektronik ileti gönderilmeye devam edilmektedir.
  • İndirim ve promosyonlar hakkında gelen iletinin içeriğinde katılıma ve faydalanma şartlarına dair detaylı bilgiler veya bu bilgilere ulaşabileceğim yönlendirme adresleri bulunmamaktadır.
  • Diğer

Gelen ticari elektronik iletinin ekran görüntüsünü (jpg/png/gif) yükleyiniz.

Gelen ticari elektronik iletinin tam içeriğini yazınız

Taahhütnameyi kabul ettikten sonra "Başvuru Yap" seçeneğini tıklayınız.

iys-ilk-isortagi2

 

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı

e-Defter Verme Süreleri Ertelendi

 8 Temmuz 2021 Perşembe

e-Defter Verme Süreleri 2021. e-Defteri Geç gönderme veya Göndermeme Cezaları

Devamı

Kişisel Verilerin Silinmesi Nedir? Kişisel Veriler Nasıl Anonim Hale Getirilir?

 6 Temmuz 2021 Salı

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ya da anonim hale getirilmesine kişisel verilerin imhası denilmektedir

Devamı
WhatsApp