İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

İzinli Mail ve Telefonların İYS’ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

Ticaret Bakanlığının 30.11.2020 tarihli duyurusu ile;

150 bin adedin üstünde ticari elektronik ileti onayı olan hizmet sağlayıcılar için onay yükleme son tarihi 31 Aralık 2020 tarihine; bu onayların vatandaş tarafından kontrol edilme son tarihi ise 15 Şubat 2021 tarihine,
150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı olan Hizmet Sağlayıcılar için onay yükleme son tarihi 31 Mayıs 2021 tarihine; bu onayların vatandaş tarafından kontrol edilme son tarihi ise 15 Temmuz 2021 tarihine ertelendi.

Mevcut İzinli Mail ve Telefonların İYS'ye Yüklenmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nedir?

  • Yönetmeliğin yürürlük tarihinden önce, ticari elektronik ileti gönderilmesi amacıyla alıcının açık irade beyanını içerecek şekilde alınan onaylar geçerlidir.
  • Kanunun yürürlük tarihinden önce, Hizmet Sağlayıcı ve alıcı arasında doğrudan mal veya hizmet teminine yönelik işlemler sırasında alıcının elektronik iletişim adresini vermesi ile oluşturulan veri tabanlarının onaylı olduğu kabul edilmektedir. Bu şekilde verildiği kabul edilen onay; acente, özel yetkili ya da bayi işletme için verilmiş ise sözleşmenin diğer tarafı için de verilmiş kabul edilir.
  • Onay verdiği kabul edilen alıcıya, reddetme hakkı da tanınarak gönderilen ilk ticari elektronik iletide, gönderene ait veri tabanında kayıtlı olduğuna dair bilgiye yer verilmelidir.
  • Kanunun yürürlük tarihinden önce, başkaları adına ticari elektronik ileti gönderilmesi amacıyla genel nitelikli onay alınmış ve bu onaya dayanılarak alıcıya ticari elektronik ileti gönderilmiş olması kaydıyla, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden itibaren üç ay içinde ve bir defaya mahsus olmak üzere, adına ticari elektronik ileti gönderilenler tarafından onay alınması amacıyla alıcılara ticari elektronik ileti gönderilebilir. Bu iletide, genel onayın kim tarafından alındığı bilgisine de yer verilir. Onay talebine sessiz kalınması durumunda talep reddedilmiş sayılır.
  • Mevcut izinlerin ispat yükümlülüğü ticari elektronik iletiyi gönderene aittir.
  • Mevcut onaylar, Hizmet Sağlayıcılar tarafından İYS'ye aktarıldıktan sonra İYS tarafından alıcılara, onayların İYS'ye yüklendiği bilgisi verilecektir. Vatandaşlar duyuruda belirtilen sürelerde kontrol etmediği takdirde bu onayların geçerli sayılacağı ile reddetme imkanının İYS üzerinden kullanılabileceği bilgisini içeren bir ileti gönderilecektir.
  • Vatandaşlar, İYS'ye kaydedilen onaylarını duyuruda belirtilen tarihlere kadar kontrol edecek ve bu sürenin bitiminden sonra gönderilen ticari elektronik iletiler onaylı kabul edilecektir.

Mevcut İzinli Mail ve Telefonların İYS'ye Yüklenmesinde Sık Sorulan Sorular?

Mevcut izinlerimi İleti Yönetim Sistemi'ne nasıl ekleyeceğim?

Mevcut izinlerinizi iys.org.tr üzerinden tek tek veya .csv dosyalarıyla toplu halde; İYS API üzerinden ise teknik entegrasyon yoluyla ekleyebilirsiniz. Yada Mysoft'un da dahil olduğu  İYS İş Ortakları ile anlaşarak verilerinizi İYS sistemine yükleyebilirsiniz.

Mysoft API servisleri ile kullandığınız yazılımları entegre edebilir verilerinizi İYS'ye direkt gönderebilirsiniz. Türkçe ve İngilizce API dökümanlarımıza ulaşmak için lütfen bizimle irtibata geçiniz.  Ayrıca excel dosyası olarak veri trasnferi için tıklayınız.

İYS İlk İş Ortağı Mysoft milyonlarca veri transferini yapmış durumdadır. Mysoft İYS sistemleri tıkır tıkır çalışıyor...

İleti Yönetim Sistemi'ne ekleyeceğim mevcut izinler hangi verileri içerecektir?

  • İletişim adresi (Telefon numarası veya e-posta adresi)
  • İzin tarihi
  • İletişim kanalı (arama/mesaj/e-posta)
  • Alıcı tipi (Bireysel/Tacir)
  • İzin kaynağı ('1 Mayıs 2015 öncesi', 'ıslak imzalı onay formu', 'web sitesi' vb.)

Mevcut ret kayıtlarını 1 Ocak 2021'e kadar İYS'ye aktarmam gerekiyor mu?

Yalnızca onaylı elektronik iletişim adreslerini sisteme aktarmanız gerekmektedir. İYS'de kaydı bulunmayan elektronik iletişim adresi aynı zamanda ret anlamına gelmektedir. Ancak 1 Ocak 2021 tarihinden sonra Hizmet Sağlayıcı, kendisine iletilen ret bildirimlerini 3 iş günü içerisinde İYS'ye bildirmekle yükümlüdür.

1 Ocak 2021 öncesinde almış olduğum onayları belgeleyen imzalı formları sisteme yüklemem gerekiyor mu?

Hayır. Bu onaylar sisteme "beyan" usulü yüklenecek.

İleti Yönetim Sistemi'ne kaydettiğim izinler ne kadar süreyle sistemde saklanacak?

İleti Yönetim Sistemi'nde tutulan kayıtlar süresiz olarak saklanmaktadır.

1 Ocak 2021'e kadar yüklemiş olduğum geçmiş tarihli izinlerin ispat yükümlülüğü İYS'de mi olacak?

Hayır. İleti Yönetim Sistemi'ne yüklenen geçmiş tarihli tüm izinlerin ispat yükümlülüğü Hizmet Sağlayıcıdadır. Ancak 1 OCak 2021'den itibaren ispat yükümlülüğü İYS'de olacak şekilde İYS Yolu Modülü ile onay almaya başlayabilirsiniz.

 

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı

Kurumlar Vergisinden İstisna Edilen Kazançlar Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Kurumlar vergisinde istisna ve indirimler nedir? Kurumlar vergisinde uygulanan istisnalar neler?

Devamı

Kurumlar Vergisinden Muaf Olan Kurumlar! Kurumlar Vergisinde Muafiyetler Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

K. vergisinden muaf olan kooperatifler neler? Kurumlar vergisinden muaf olan iktisadi ve kamu müesseseleri?

Devamı

Kurumlar Vergisinden İndirilecek Giderler Nelerdir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Safi kurum kazancının tespitinde, Gelir Vergisi K. ve Kurumlar Vergisi K. göre bazı indirimler yapılmaktadır.

Devamı

Gayrimenkul Sermaye İradı Nedir? Gayrimenkul Sermaye İradı İstisnası Nedir?

 3 Nisan 2021 Cumartesi

Mal ve hakların kiraya verilmesi karşılığında elde edilen gelirlere gayrimenkul sermaye iradı denir.

Devamı

Kurumlar Vergisi Beyan Dönemi Başladı! 2021 Kurumlar Vergisi Beyan Rehberi

 1 Nisan 2021 Perşembe

Kurumlar vergisi beyannamesi 1-30 Nisan 2021 tarihleri arasında elektronik ortamda verilecektir.

Devamı
WhatsApp