İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

İYS Aracı Hizmet Sağlayıcı Kimdir, Yükümlülükleri Nelerdir?

Aracı Hizmet Sağlayıcı, Ticari Elektronik İletinin oluşturulması, gönderilmesi, alınması, depolanması ve alıcıların verilerinin muhafaza edilmesi ve işlenebilmesi için gereken yazılım, donanım, veri tabanı ve yönetim sistemini sağlar.

Kısaca Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcının yükümlülüklerinin yerine getirilmesine yönelik teknik imkan tanır.

Hizmet Sağlayıcı (müşterilerine Ticari Elektronik İleti gönderen firmalar), önceden onayını aldığı alıcılara (vatandaş) Ticari Elektronik İletileri kendisi gönderebileceği gibi Aracı Hizmet Sağlayıcılar vasıtasıyla da gönderebilir.

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Aracı Hizmet Sağlayıcının Yükümlülükleri Nelerdir?

4 Ocak 2020 tarihinde 30998 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelikte Aracı Hizmet Sağlayıcıların yükümlülükleri ayrıntılı olarak açıklanmıştır.

  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, Hizmet Sağlayıcı için öngörülen yükümlülüklerin ifasına yönelik teknik imkan tanır.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, hizmet sunduğu elektronik ortamı kullanan gerçek ve tüzel kişiler tarafından sağlanan içerikleri kontrol etmek, bu içerik ve içeriğe konu ürün ya da hizmetle ilgili hukuka aykırı bir faaliyetin veya durumun söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı başkaları adına, onların ürün ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak veya firmasını tanıtmak maksadıyla Ticari Elektronik İleti göndermek için onay alamaz.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, Ticari Elektronik İleti gönderimine ilişkin sistemini İYS ile uyumlu hale getirir.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, İYS'ye kayıt olmayan Hizmet Sağlayıcılara ait Ticari Elektronik İletilerin gönderimini başlatmaz.
  • Hizmet Sağlayıcının talimatı doğrultusunda Ticari Elektronik İleti gönderimini başlatan Aracı Hizmet Sağlayıcı, ileti gönderimine başlamadan önce İYS üzerinden alıcıların onayının olup olmadığını kontrol eder ve İYS üzerinde onayı olmayan alıcılara ileti gönderimini başlatmaz.
  • Hizmet Sağlayıcının "Onay Gerektirmeyen İletiler" kapsamında, ileti gönderiminde bulunmak istemesi durumunda Aracı Hizmet Sağlayıcı tarafından bu yönde beyan alınır.

Onay Gerektirmeyen İletiler konusunda ayrıntılı bilgi için İYS'DE ONAY GEREKTİRMEYEN İLETİLER NELERDİR? yazımızı okuyabilirsiniz.

  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, alıcıların abonelik hattını kapatmaları durumunda İYS'ye bildirmekle yükümlüdür.
  • Aracı Hizmet Sağlayıcı, gönderilen Ticari Elektronik İletilerin içeriğinde kendisine ait marka adı, ticaret unvanı veya firma adı bilgilerinin en az birine yer verir.

Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcının KVKK sorumlulukları nelerdir?

Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcı, yapılan işlemler ve sunduğu hizmetler nedeniyle topladığı verilerin, mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, muhafazasından ve hukuka aykırı olarak erişilmesini ve işlenmesini önlemek amacıyla gerekli tüm tedbirlerin alınmasından sorumludur.

Kişisel verilerin, üçüncü kişilerle paylaşılabilmesi, işlenebilmesi ve başka amaçlarla kullanılabilmesi için ilgili kişiden önceden onay alınması gerekir.

E-posta gönderimleri öncesinde Aracı Hizmet Sağlayıcılar'ın "onay" sorgulaması yapmaları zorunlu mu?

Yönetmeliğe göre e-posta kanalı için Aracı Hizmet Sağlayıcıların sorgulama yükümlülüğü yoktur. Fakat diğer kanallarda olduğu gibi Hizmet Sağlayıcı e-posta kanalında da sadece onaylı alıcılara ticari elektronik ileti gönderebilir.

İYS Katma değerli hizmetlerden faydalanan Hizmet Sağlayıcılar isterse doğrudan ya da iş ortağı üzerinden entegrasyon yoluyla e-posta gönderimleri öncesinde alıcıların izin durumunu İYS'den sorgulayabilir.

Aracı Hizmet Sağlayıcılar ve İleti Yönetim Sistemi bilgilendirme ve ticari ileti ayrımını nasıl yapıyor?

Bir elektronik iletinin ticari ileti mi yoksa bilgilendirme iletisi mi olduğunun ayrımını yapmak Hizmet Sağlayıcının sorumluluğundadır. Hizmet Sağlayıcı, bu sorumluluk kapsamında ileti gönderim hizmeti aldığı ilgili Aracı Hizmet Sağlayıcıya bildirimde bulunur.

Bir alıcının telefon hattı kapanırsa nasıl haberdar olurum?

Yönetmeliğe göre Aracı Hizmet Sağlayıcılar, alıcıların abonelik hattını kapatmaları durumunda İYS'ye bildirmek zorundalar.

Tüm Hizmet Sağlayıcılar, İYS Web üzerinden alacakları günlük izin değişikliği raporuyla bu durumdan haberdar olabilirler.

Katma değerli hizmetlerden yararlanan Hizmet Sağlayıcılar ise İYS API'yi kullanarak (pull/push servisleri) bu durumdan haberdar olurlar.

Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcının "Şikayet" durumunda yükümlülükleri nelerdir?

Şikayet konusu işlemlerde ispat yükümlülüğü Hizmet Sağlayıcıya ve Aracı Hizmet Sağlayıcıya aittir. Hizmet Sağlayıcı ve Aracı Hizmet Sağlayıcı onay/izin kayıtlarını, onayın geçerliliğinin sona erdiği tarihten, Ticari Elektronik İletilere ilişkin diğer kayıtları ise kayıt tarihinden itibaren 3 (üç) yıl süreyle saklamak zorundadır. Talep edilmesi halinde bu kayıtların Ticaret Bakanlığına sunulması gerekmektedir.

Hizmet Sağlayıcının talimatı doğrultusunda ileti gönderimini başlatan Aracı Hizmet Sağlayıcı, şikayet başvurularına konu iletilere ilişkin bilgi ve belge taleplerini İYS üzerinden 15 (onbeş) gün içinde yanıtlamak zorundadır.

iys-ilk-isortagi2

 

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı

e-Defter Verme Süreleri Ertelendi

 8 Temmuz 2021 Perşembe

e-Defter Verme Süreleri 2021. e-Defteri Geç gönderme veya Göndermeme Cezaları

Devamı

Kişisel Verilerin Silinmesi Nedir? Kişisel Veriler Nasıl Anonim Hale Getirilir?

 6 Temmuz 2021 Salı

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ya da anonim hale getirilmesine kişisel verilerin imhası denilmektedir

Devamı
WhatsApp