Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

Garanti Belgeleri ve Servis Fişleri Elektronik Ortamda Tüketiciye Verilebilecek!

Kağıt ortamda düzenlenerek tüketiciye verilmesi zorunlu olan garanti belgeleri, teslim belgeleri ve servis fişleri artık dijital ortamda da tüketiciye verilebilecek. Aynı zamanda tanıtma ve kullanma kılavuzları da dijital ortamda tüketicilere verilebilecek.

Koronavirüs (Covid-19) salgını sebebiyle kağıt üzerinde belge uygulamalarının temas riskini artırması ve satın alınan ürünün garanti belgesinin ya da servis fişinin kaybedilmesi halinde tüketicilerin uyuşmazlıktan kaynaklanan mağduriyetlerini ortadan kaldırmak amacıyla garanti belgelerinin ve servis fişlerinin elektronik ortamda da tüketicilere verilmesine olanak sağlayan yasal altyapı 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere hayata geçirildi.

Garanti Belgesi, Satış Sonrası Hizmetler, Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu yönetmeliklerinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelikler Resmi Gazete'de yayımlandı.

Buna göre, garanti belgeleri ile ürünün servis istasyonuna teslim edildiğinde verilen teslim belgeleri ve servis istasyonunca düzenlenen servis fişleri Kalıcı Veri Saklayıcısıyla elektronik ortamda tüketicilere verilebilecek.

Tüketicinin talep etmesi durumunda bu belgelerin yazılı ve basılı olarak verilmesi zorunlu olacak. Elektronik ortamda verilen söz konusu belgelerde imza ve kaşe şartı aranmayacak.

Belgenin tüketiciye iletildiğiyle ilgili ispat sorumluluğu satıcıda olacak.
Servis fişleri ve teslim belgelerinin verildiğine dair tüketiciden yazılı ya da dijital ortamda onay alınacak. Onay alındığına dair ispat yükümlülüğü servis istasyonunda olacak.

GARANTİ BELGESİ ZORUNLULUĞUNUN KAPSAMI GENİŞLEDİ!

Garanti Belgesiyle Satılması Zorunlu Ürünler Listesi'nde bazı yeni düzenlemelerde yapıldı. Düzenlemeye göre; akıllı saat, akıllı bileklik, tablet, sanal gerçeklik gözlüğü, drone, elektrikli kaykay, görme engelliler için kitap okuyucu, ATV araç, yat, akıllı ev ve otomasyon sistemi vs. gibi ürünlerin de garanti belgesiyle satılması zorunlu hale geldi.

KALICI VERİ SAKLAYICISI NEDİR?

Tüketicinin kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortam.

GARANTİ BELGESİ DÜZENLEME ZORUNLULUĞU

Üretici ve ithalatçılar, tüketicilere yönelik ürettikleri ya da ithal ettikleri, Yönetmeliğe ekli listede yer alan (Eki için tıklayınız. ) kullanılmamış mallar için garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Garanti belgesinin düzenlenerek tüketiciye verilmesi ve bu yükümlülüğün yerine getirildiğinin ispatı satıcıya aittir. Satılan mala ilişkin olarak düzenlenen faturalar garanti belgesi yerine geçmez.

Garanti süresi

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve minimum iki yıl ya da Yönetmeliğe ekli (Eki için tıklayınız.) ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır. Ayrıca malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

GARANTİ BELGESİNDE BULUNMASI ZORUNLU BİLGİLER NELERDİR?

Tüketicilere verilecek garanti belgesinde aşağıdaki bilgilerin yer alması zorunludur:

  • Üretici veya ithalatçı firmanın unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi
  • Satıcının unvanı, adresi, telefonu ve diğer iletişim bilgileri ile yetkilisinin imzası ve kaşesi
  • Fatura tarih ve sayısı
  • Malın cinsi, markası, modeli ile varsa bandrol ve seri numarası
  • Malın tüketiciye teslim tarihi ve yeri
  • Garanti süresi
  • Azami tamir süresi
  • Bütün parçaları dahil olmak üzere malın tamamının garanti süresince garanti kapsamında olduğuna ilişkin bilgi
  • Kanunun 11 inci maddesinde tüketiciye sağlanan seçimlik haklara ilişkin bilgi,
  • Kullanım hatalarına ilişkin bilgi
  • Tüketicilerin şikayet ve itirazları konusundaki başvurularını tüketici mahkemelerine ve tüketici hakem heyetlerine yapabileceklerine ilişkin bilgi
  • Varsa tüketiciye sağlanan diğer haklar

13 Haziran 2014 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'ne (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/06/20140613-2.htm) linkinden ulaşabilirsiniz.

5 Kasım 2020 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik'e (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/11/20201105-2.htm) linkinden ulaşabilirsiniz.

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 22 Nisan 2021 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

Kurumlar Vergisi Oranı 2021 Yılı İçin %25, 2022 Yılı İçin %23 Oldu!

 22 Nisan 2021 Perşembe

15/4/2021 Tarihli kanun uyarınca Kurumlar Vergisi Oranı 2021 yılı için %25, 2022 yılı için ise %23 olarak uygulanacak.

Devamı

Finansman Gider Kısıtlaması Nedir? Finansman Gider Kısıtlaması Nasıl Hesaplanır?

 22 Nisan 2021 Perşembe

Finansman gider kısıtlaması 1 Ocak 2021'den itibaren başlayan vergilendirme dönemi kazançlarına uygulanacak.

Devamı

SGK Teşvikleri 2021

 22 Nisan 2021 Perşembe

Uygulaması devam eden toplam 21 prim teşvik, destek ve indirim uygulaması bulunmaktadır.

Devamı

e-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Nasıl Yapılır? e-Ticarette CRM Neden Önemlidir?

 22 Nisan 2021 Perşembe

CRM programları, müşterilerle e-Ticaret firması arasında köprü görevi görmektedir.

Devamı

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı
WhatsApp