Ticaret Bakanlığı kapsamında Türkiye'de e-Ticaretle alakalı sektördeki tüm paydaşların bilgi sahibi olmasını sağlamak ve kamuoyunu bilinçlendirmek amacıyla Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.
Türkiye ekonomisi için son derece stratejik bir alan olan e-Ticaret sektörüyle ilgili olarak e-Ticaret Bilgi Platformu girişimci ve tüketicilere rehber olacak.
Özellikle Covid 19 salgını sürecinde e-Ticaretin önemi çok daha da fazla ortaya çıktı. e-Ticaret sistemleri KOBİ'lerin, üretici birliklerinin, belli iş kollarında faaliyet gösteren esnafın ve dış ticaret alanında tecrübesiz firmaların ticari faaliyetlerinin geliştirilmesi ve dış ticarete atılmalarının sağlanabilmesi açısından büyük fırsatlar sunmaktadır. Özellikle KOBİ'ler, girişimciler, üreticiler e-Ticaret sayesinde ürünlerini tüm dünyaya tanıtma ve pazarlama imkanına sahipler.
Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulmuş e-Ticaret (elektronik ticaret) bilgi ve sorgulama sistemidir. ETBİS'in amacı internetten alışveriş yapan tüketicileri korumak, e-Ticaret firmalarının bilgilerini kayıt altına alarak internette kayıt dışılığın önüne geçmek ve daha güvenli bir alışveriş ortamı sağlamaktır.
eticaret.gov.tr web sitesinin tamamı, haberler, forum vs.
Vatandaşlar e-Ticaret sitelerinin güvenirliğini sorgulayabilecek!
Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu'nda yer alan pek çok bilgi ve kaynağa eticaret.gov.tr adresinden isteyen herkes ulaşabilecek.
Ayrıca eticaret.gov.tr adresinde yer alan "Kayıtlı Site Sorgulama" seçeneği sayesinde tüketiciler, alışveriş yapmak istedikleri e-Ticaret sitesi hakkında sorgulama yapabilecekler. Tüketiciler "Kayıtlı Site Sorgulama" bölümünden söz konusu e-Ticaret sitesi ETBİS'e üye mi, güven damgası var mı anında öğrenebilecekler. Yine e-Ticaret sitesiyle ilgili tanıtım, reklam ve iletişim kanallarına ETBİS üzerinden erişim sağlayabilecekler.
Bunlarla birlikte e-Ticaret bilgi kaynağı olarak hazırlanan platformda e-Ticaret Akademisi de yer almakta. Akademi üzerinden işletmeler ve tüketiciler online ve ücretsiz olarak e-Ticaret ve e-İhracat eğitimleri alabilecekler. e-Ticaret sitesi kurulumundan e-İhracata kadar bir çok konuyu içeren 33 eğitim videosu ile 74 eğitim dokümanı e-Ticaret Akademisi'nde yer almaktadır.
2019 yılı itibarıyla Türkiye'de e-Ticaret hacmi 136 milyar lira olarak gerçekleşti. 2019 yılı toplam e-Ticaret tutarının % 85'i yurt içi harcamalardan, % 9'u diğer ülkelerin ülkemiz e-Ticaret sitelerinden yaptığı alışverişlerden, % 6'sı ise vatandaşların yurt dışı sitelerden yaptığı alışverişlerden oluştu.
e-Ticaret hacminin 97,5 milyar lirasını (% 71,5'i) kartlı ödemeler, 8,9 milyar lirasını (% 6,5) kapıda ödemeler ve 29,5 milyar lirasını da havale/EFT ödemeleri oluşturdu.
e-Ticarette hava yolları sektörü 15,3 milyar lira ile ilk sırayı alırken, bu sektörü giyim, ayakkabı ve aksesuar 13,8 milyar lira, beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü 13,3 milyar lira, seyahat sektörü 9,3 milyar lira, elektronik 8,5 milyar lira, yemek sektörü ise 5 milyar lira işlem hacmiyle takip etti.
Sipariş sayıları bakımından kartlı işlemler içinde yazılım sektörü % 75 ile ilk sırayı alırken, bu sektörü çiçekçilik % 62, hava yolları % 60, kitap ve dergi yüzde 51, beyaz eşya ve küçük ev aletleri % 50, elektronik sektörü % 43, seyahat % 41, araç kiralama % 29, giyim ise % 14'lük orana sahip.
Türkiye'de şu anda toplam 68 bin 457 işletme e-Ticaret alanında faaliyet gösteriyor. İşletme sayısının en fazla olduğu il ise % 46 ile İstanbul.
Bununla birlikte e-Ticarete kayıtlı işletmelerin % 84'ü tüccar ve sanayici, % 16'sı ise esnaf işletmesi. e-Ticaret kanalıyla yapılan alışverişlerin % 36'sı İstanbul, % 9'u Ankara, % 6'sı ise İzmir'den yapılmaktadır.
Ödeme biçimleri açısından değerlendirildiğinde 2019 yılında internetten kartlı, kapıda ödeme ve havale/EFT kapsamında toplam 1 milyar 366 milyon sipariş verildi.
Kartlı ödemelerde 532 milyon sipariş, kapıda ödemede 176 milyon sipariş, havale/EFT'de 657 milyon sipariş gerçekleşti.
Toplam 136 milyar lira olarak gerçekleşen e-Ticaret hacmi bakımından değerlendirildiğinde, bu siparişlerin ortalama sepet tutarı 99,5 lira. Bu tutar kartlı ödemelerde 183 lira, kapıda ödemede ise 50 lira olarak karşımıza çıkarken, sektörel olarak hava yollarında 874 lira, giyimde 160 lira, seyahatte 174 lira, elektronikte 126 lira, yemek sektöründe 34 lira, kitap ve dergide 64 lira, çiçekçilikte 82 lira.
e-Ticaret harcamalarının % 76'sı peşin ödemeyle, % 24'ü ise taksitli ödeme yapılarak gerçekleşti.
Dönemsel olarak değerlendirildiğinde, en yüksek e-Ticaret satışları Kasım ayında, en düşük satışlar ise Ramazan ve Kurban Bayramı arifelerinde gerçekleşti. e-Ticaret, haftanın ilk günlerinde daha yüksek seyrederken haftanın son günlerine doğru ise düşüş göstermektedir.
2020 yılının ilk 5 ayında, bilhassa Covid 19 salgını sürecinde e-Ticaret hacmi, 2019 yılının aynı dönemine göre % 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti. İlk 5 ayda, kartlı işlemlerde en fazla artış gösteren sektörler, % 75 artışla beyaz eşya ve ev aletleri, % 43 artışla giyim, ayakkabı ve aksesuar, % 53 artışla elektronik sektörü, % 95 artışla yazılım sektörü, % 400'ün üzerinde artışla gıda ve süpermarket sektörleri yer aldı.
Buna rağmen ilk 5 ayda, araç kiralama % 8, hava yollar ı% 40, seyahat-taşımacılık % 47 ve eğlence-sanat % 16 düşüş yaşandı.
Özellikle Covid 19 sürecinde (Mart, Nisan, Mayıs) aylarının toplamına bakıldığı zaman, 2019 yılına nazaran e-Ticaret kanalıyla gıda, süpermarket harcamalarında 6 kattan fazla, kimyasallarda 2,5 kat, beyaz eşyada 2 kat, bebek bakım harcamalarında 2 kat artış yaşandı. Söz konusu 3 ayda konaklamada yüzde 80, seyahat ve taşımacılıkta yüzde 77, hava yollarında yüzde 75 düşüş görüldü.
Zeka ve akıl gerektiren sorunlar yapay zeka sayesinde bilgisayar yardımıyla etkili bir biçimde çözülmektedir.
İYS'ye kayıt yaptırmadan, onayı olmayan alıcılara sesli arama, e-posta ya da sms ile ticari elektronik ileti gönderilemeyecek.
Milli Teknoloji Hamlesi'ni yürütmek, stratejik araştırma ve verimlilik için kritik öneme sahip 2 yeni genel müdürlük.
Hal Kayıt Sisteminde 50 bine yakın kullanıcı bulunmaktadır. Hal Kayıt Sisteminin (HKS) amaçları nelerdir?
Cumhurbaşkanlığı teşkilatındaki "Dijital Dönüşüm" ofisinin hizmet birimleri belirlenirken görevleri detaylandırıldı.
Dijital Dönüşüm Nedir? İktidar sahibi olmanın yolu, dijital yaşama adapte olmaktan geçiyor.
Büyük veri nedir? Büyük verinin özellikleri nelerdir? Veri analizi nedir? Büyük veri 5V nedir?
Dijitalleşme, rekabet edebilmek ve varlığını sürdürmek isteyen KOBİ'ler için hayati önem taşıyor.
Belgelerin dijital ortama taşınmasıyla e-Belge kullanan mükellef sayısının 300 bine çıkması öngörülüyor.
Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.
Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.
Bulut teknolojisi, dijital bir ağ aracılığıyla çoklu sunucu bağlantısı sağlar.
Dijital çağa ayak uydurmak, sürekli yenilenmek ve geleceğe yönelik yeni stratejiler oluşturmak basit bir iş değil.
Yıllık cirosu 5 milyon TL'yi aşan firmalar 01.07.2020'ye kadar e-Fatura, e-İrsaliye ve e-Arşiv'e zorunlu geçecek
Dijital Tarihçe Sözlüğü, Api, blog, css, cms, csv, ftp, gif, html, jpeg, lms, sql, xml.. nedir...
Cumhurbaşkanlığı genelgesi doğrultusunda "Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi" yayımlandı.
İnovasyon, var olan bir soruna yeni bir bakış açısı, farklı bir çözüm getirir ve değer katar.
KOBİ'ler, orta ve büyük ölçekli firmalar ve hatta tüm ekonomi dijital çağa ayak uydurmak zorunda.
Bulut bilişim hizmeti, 3 kategoriden oluşmaktadır. Iaas, Paas, SaaS Nedir? Ne Fayda Sağlar?
Dijital noter uygulaması ile tüm noterler birbirine bağlanıyor. Belgelerin kaybolmasına son verilecek!
Bulut teknolojisi sayesinde her ölçekten firma erişmeleri muhtemel olmayan teknolojilere ulaşma imkanına sahip olur.
Facebook pixel, Google analytics pixsel, Google reklam pixel'i, Criteo ....
Girişimciler artık yazılımlara servet ödemek yerine bulut'tan kiralayıp kullandıkları kadar ödeme yapıyor.
Sunucu, depolama, veri tabanı, ağ, yazılım gibi hizmetlerinin internet üzerinden sağlanmasıdır.
Veri madenciliği, etkin veri toplama, depolama ve yorumlamaya dayanmaktadır.
Bulut bilişimin en yaygın kullanım alanları veri depolama, yedekleme ve kurtarmadır.
Cumhurbaşkanı Erdoğan "Tüm üretim altyapımızın dijital dönüşümünü hızlandırmamız gerekiyor!"
919 ürünü yerli imkan ve kabiliyetlerle üretecek yatırımların destekleneceği programın 2021 yılı çağrı planı açıklandı.
Uzaktan Çalışma Yönetmeliği Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Sanal POS nedir? Sanal POS ücretleri nedir? Sanal POS nasıl alınır? Sanal POS entegrasyonu nasıl yapılır?
Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun.
Yazılım şirketleri ne iş yapar? Yazılım çözümleri nedir? Özel, kurumsal ve mobil yazılım nedir?
ERP nedir? Ne işe Yarar? ERP hangi modüllerden oluşur? ERP seçerken nelere dikkat edilir?