Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

Dijital pazarlama, gelişen teknolojilerle her geçen gün kendini yeniliyor.

Teknoloji, yaşam tarzımızı oldukça değiştirdi. Eskiden en kaliteli ürün ve hizmetlerden beklediklerimizi, şimdilerde tüm ürün ve hizmetlerden bekliyoruz. Dijital pazarlama bu değişimler karşısında varolabilmenin kilit noktası durumunda. Geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmış durumda.

Rekabette var olabilmek için gelişen teknolojileri planlarınıza dünya ile aynı anda entegre etmek durumundasınız. Önümüzdeki yıllarda, dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel reklam mecralarına yapılan yatırımlar azalacak. Görünen o ki, dijital pazarlama önümüzdeki yıllarda, güçlenerek büyümeye devam edecek.

DİJİTAL PAZARLAMA DÜNYASININDA Kİ SON GELİŞMELER

Video içerikler ve video reklamları

Şimdilerde, spontane, zekice kurgulanmış, yaratıcı ve hızlı tüketilebilir video içerikler çok moda. Kısa formatlar kullanarak nokta atışlar yapmak video içeriklerine olan ilgiyi artırıyor. Video içerikler ve video reklamları yakın gelecekte altın çağını yaşayacak. Orjinal ve yaratıcı video içerik üretenler kazançlı çıkacak.

Araştırmalara göre, video içerikler, tüm internet trafiğinin yüzde 85'ini oluşturuyor. Ayrıca, internet kullanıcılarının yarısından fazlası herhangi bir sosyal mecrada video içerikleri izliyor. Bununla beraber mobil internet trafiğinin %37'sini Youtube kanalı oluşturuyor.

Bu rakamlar video izleme trendinin önümüzdeki dönemde de artmaya devam edeceğini ortaya koyuyor. Oysa birçok firma henüz video içerik üretmenin ehemmiyetini kavramış değil. Bu değerlendirmeler ışığında, markaların televizyon reklamlarından ziyade, web videolarına, sosyal medyaya ve web reklamlarına daha fazla bütçe ayıracakları kesin gibi görünüyor.

Özetle; markanızın gelişmesi ve satışlarınızın artması için video içerik paylaşımlarına ve video reklamlarına önem vermeniz gerekiyor.

Canlı videolara ilgi büyük

Youtube, Instagram ve Facebook'un canlı video özelliklerinin kullanım oranı her geçen gün artıyor. Özellikle gençler tarafından çok ilgi gören canlı videolar, büyük bir potansiyeli barındırıyor. Hayranı olduğu bir sanatçının konserinden bir kesiti, canlı izleyen kişilerin, o konsere bilet alıp gitme olasılıkları yüzde 70'leri buluyor. Anlık tepkilere, heyecanlara, sevinçlere, mutluluklara tanık olmak, çekiciliğini koruyor. İnsanlar giderek daha fazla canlı video izliyor. Bu yüzden markanızın bu alanda olması için geç kalmayın.

"Andrew Ng'e göre, 2020'deki tüm online aramaların yarısı görsel veya sesle gerçekleşecek."

Sesli asistanlar

Sesli asistanların ön plana çıkacağı bir döneme girdik. Adres, saat sormanın çok ötesinde, duygulara ve tüketicinin isteklerine anlık cevap verme imkanı yakalayarak daha hızlı ve kolay etkileşimler tasarlanabilecek. Günümüzde müşteri hizmeti sağlayan sesli asistanların en popüler olanları Alexa ve Siri.

Arama motorları, e-Ticaret siteleri, bu konuda kendilerini geliştirirken, diğer firmalarında dijital alanlarda bu gelişime ayak uydurmaları gerekecek. Öyle görünüyor ki, arama trendlerinde yakın zamanda elle yazmak yerine, sesli komutları kullanmak daha fazla yaygınlaşacak.

Bu yüzden içerik üreticilerinin arama sonuçlarında daha fazla yer alabilmeleri için reklamlarında ya da organik içeriklerinde sesli aramalarda çıkacak şekilde metinlerini düzenlemeleri gerekecek. Markanızın sesli aramalarda nasıl arandığını araştırarak ve düşünerek bu alanda gerekli optimizasyonları yapmanız gerekecek.

2020 yılında aramaların %50'sinin telefonlarımızdaki ve evlerimizdeki dijital asistanlar üzerinden yapılacağı tahmin ediliyor.

Chatbot'lar daha fazla alanlarda kullanılacak

Önümüzdeki dönemlerde Chatbot kullanımının yaygınlaşması kaçınılmaz. Görünen o ki, yakın bir gelecekte, Chatbot'lar ile yemek siparişi verebilir veya uçak bileti satın alabilirsiniz.

Yapılan bir araştırmaya göre, 5.000 kişiye "Chatbot'lara sıcak bakıyor musunuz?" diye sorulmuş. Sadece yüzde 19'u 'hayır' cevabını vermiş.

Siz de markanız için Chatbot geliştirebilir, bu sayede ürünlerinizin daha kolay satılmasını sağlayabilir ve tüketicilerle daha hızlı ve kolay iletişim kurabilirsiniz.

Daha fazla sanal ve artırılmış gerçeklik

Bugüne kadar birçok marka artırılmış gerçekliği dijital pazarlama alanında başarılı bir şekilde kullandı. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisi, çevrimiçi olarak uzaktaki kullanıcılara neredeyse gerçeğe çok yakın bir deneyim yaşama imkanı sağlıyor. Örneğin, satın almak istediğiniz evi, 360 derece sanal turla gezebiliyorsunuz. Veya istediğiniz bir elbiseyi sanki fiziksel mağazada giymiş gibi, deneyimle imkanı sağlıyor. Ya da almak istediğiniz bir mobilyanın, sizin salonunuzda nasıl duracağını görebiliyorsunuz.

Özellikle, e-Ticaret, emlak, otomotiv sektörlerinde bu teknolojilerde büyük potansiyel var. Sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisi biraz pahalı. O nedenle söz konusu teknolojiye, bir süre daha, büyük markalar haricine yatırım yapabilmek oldukça zor gibi görünüyor.

Omnichannel pazarlama

Çok kanallı pazarlama anlamına gelen omnichannel pazarlamada, müşteriye kesintisiz hizmet sunmak için tüm kanalların senkronize bir şekilde çalışmasını sağlamak gerekiyor.

Örneğin: Mobilden satın almak istediğiniz bir ayakkabıyı, markanın internet sitesinde gördünüz, incelediniz ve satın almadan siteden ayrıldınız. Daha sonra, yeniden pazarlama tekniği sayesinde baktığınız ayakkabı ve benzer ürünler telefonunuzdan veya bilgisayarınızdan, internet sitelerinde gezinirken karşınıza çıktı. Sizde ayakkabı markasının sitesine girerek istediğiniz ayakkabıyı satın aldınız. Daha sonra ürünle ilgili sorun yaşadınız ve mobil cihazınızdan müşteri hizmetleri ile iletişime geçtiniz ve fiziksel mağazaya giderek ürünün iadesini yaptınız. Bu süreç içerisinde fark etmeden pek çok kanalı entegre bir şekilde kullandınız.

Omnichannel pazarlama, tüm bu süreç içerisinde firma ile müşterinin etkileşimde olduğu tüm kanalları kapsıyor.

Sosyal medya reklamları

Sosyal medya reklamları geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, gelecekte de popülaritesini sürdürecek. Daha özellikli ve nokta atışı reklamlar daha yaygın şekilde kullanır hale gelecek. Hedef kitleye göre, remarketing alanlarında daha iyi iyileştirmelerin olacağı kesin.

Veriye dayalı kişiselleştirilmiş pazarlama

Geleneksel pazarlama, etkisini kaybederek, yerini veri analiziyle kişiye özel pazarlamaya bırakıyor. Artık tüketiciler reklam ve kampanyalarında, kişisel ihtiyaçlarına cevap veren mesajlar görmek istiyorlar.

Makine öğrenimiyle veri tabanındaki hedef kitleyi harekete geçirecek ve hangi pazarlama stratejisinin daha etkili sonuçlar verebileceğini çok net bir şekilde görülebiliyor. Bu durum reklam bütçelerini belirlerken, kar marjı yüksek olan modellere yönelmeye imkan tanıyor.

Önümüzdeki yıllarda, online reklam verenlerin en az yüzde 90'ı kişiselleştirilmiş pazarlamayı kullanıyor olacak. Tamamen kişiselleştirilmiş, internet sitelerinde de önemli oranda artış olacak.

Aramayı görselleştirmek

Bir ürün ya da hizmetin satın alınmasında, internet üzerindeki görsel unsurun etkisi büyük. 2018 yılında mobil cihazlardan görsel aramalarda yüzde 60'lık bir artış oldu. Metin ve fotoğrafın doğru kombinasyonunu oluşturmak, harika sonuçlar doğurabilir. Önümüzdeki yıllarda da dijital pazarlamada görsellik ihmal edilmeyecek kadar önemli bir konu olmaya devam edecek.

İçeriklere gizlenmiş reklamlar

İnternet üzerindeki metin veya video içeriklerinin, içine gizlenmiş reklamlar yine çok kullanılacak. Bu tarz reklamların içeriklere bağlı olarak, etkileşim oranı oldukça yüksek. Kaliteli ve özgün içerikler, tüketicilerin daima ilgisini çekmiştir. Beğenme, paylaşma ve yorumlar sayesinde daha çok kişiye ulaşılabiliyor.

Instagram ve Google alışveriş özelliği

Instagram'ın alışveriş özelliği, hem dünya hem de ülkemizdeki markalar tarafından daha fazla tercih ediliyor olacak. Instagram'ın Google alışveriş reklamlarına rakip olacağını ön görmek de mümkün.

Influencer Marketing

Google tarafından yapılan bir araştırmaya göre internet kullanan gençlerin %70'i televizyon ünlülerine değil, Influencer'lara güveniyor. Hedef kitlesinin çoğunluğu gençlerden oluşan markaların, bu trendin gerisinde kalmamak için uygun stratejiler geliştirerek Influencer'larla işbirliği yapmaları gerekecek. Influencer marketing, önümüzdeki yıllarda dijital pazarlamanın en önemli kanallarından biri olacak.

Çalıştığınız Influencer'lar, hizmet ve ürünlerinizi öne çıkaran paylaşımlar yaparak, hedef kitlenize daha kolay ulaşmanızı sağlarlar.

 

Dijital Pazarlamanın Geleceği Nedir?

29.12.2019 00:52:45

Dijital mecralarda yapılan reklam ve kampanyalar artarak devam edecek ve geleneksel yatırımlar azalacak.

Devamı

En Etkili Satış Yöntemleri Nelerdir?

18.1.2020 17:14:27

Müşterilerinizi guruplara ayırın ve hedef müşterilerinizi belirleyin. Sunduğunuz ürün veya hizmetlerde fark oluşturun.

Devamı

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) ve Elektronik Ticaret Bilgi Platformu Nedir? Ne İşe Yarar?

21.9.2020 09:44:40

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'ni (ETBİS), Elektronik Ticaret Bilgi Platformu hayata geçirildi.

Devamı

2019 da KOBİ'lerin Dijital Pazarlama Trendleri

24.8.2019 13:21:04

KOBİ'ler dijital pazarlamada çok geride geride kalıyor.

Devamı

CRM Programı Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

21.12.2019 13:23:35

Yapılan araştırmalar düzgün işleyen bir CRM sisteminin satışları yüzde 29 oranında artırabildiğini göstermiştir.

Devamı

12 Adımda Stratejik Pazarlama Taktikleri

16.3.2020 13:13:13

Çok iyi kurgulanmış pazarlama stratejileriyle marka bilinirliğini yükselterek pazar payını artırabilirsiniz.

Devamı

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 22 Nisan 2021 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

Kurumlar Vergisi Oranı 2021 Yılı İçin %25, 2022 Yılı İçin %23 Oldu!

 22 Nisan 2021 Perşembe

15/4/2021 Tarihli kanun uyarınca Kurumlar Vergisi Oranı 2021 yılı için %25, 2022 yılı için ise %23 olarak uygulanacak.

Devamı

Finansman Gider Kısıtlaması Nedir? Finansman Gider Kısıtlaması Nasıl Hesaplanır?

 22 Nisan 2021 Perşembe

Finansman gider kısıtlaması 1 Ocak 2021'den itibaren başlayan vergilendirme dönemi kazançlarına uygulanacak.

Devamı

SGK Teşvikleri 2021

 22 Nisan 2021 Perşembe

Uygulaması devam eden toplam 21 prim teşvik, destek ve indirim uygulaması bulunmaktadır.

Devamı

e-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Nasıl Yapılır? e-Ticarette CRM Neden Önemlidir?

 22 Nisan 2021 Perşembe

CRM programları, müşterilerle e-Ticaret firması arasında köprü görevi görmektedir.

Devamı

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı
WhatsApp