CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), bilişim sektörünün en popüler konularından biri. Ayrıca tüm dünyada, çok hızlı büyüyen bir pazar.

Günümüzde şirketlerin, insan ve teknoloji stratejisi çok önemli. Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

2020'ye ramak kala, şirketler bir çok kanalda müşterilerine şaşırtıcı deneyimler sunmak için CRM ve diğer teknolojileri kullanmanın yenilikçi yollarını arıyor.

Kendini sürekli yenileyen akıllı yazılımlar, müşteri ilişkileri yönetiminde, firmaların en büyük yardımcısı. Ayrıca otomatikleşen CRM sistemleri, müşterilerin ve çalışanların hayatını inanılmaz şekilde kolaylaştırıyor.

Müşteri Hizmetleri Yönetiminde kalite standartlarını yüksek teknoloji belirliyor. Ürün ve hizmetlerini iyileştirenler üretkenlikte rakiplerinin önüne geçiyor.

Araştırmalara göre; önümüzdeki yıllarda, veriyi bilgiye dönüştürerek müşterisinin ihtiyacını karşılayamayan şirketler, piyasada tutunamayıp pazar kaybına uğrayacak.

Türkiye'de son yıllarda çok ciddi değişim yaşıyor. CRM uygulamaları da değişime ayak uyduruyor. Artık bilinçlenen müşteri ve müşterinin önünde pek çok seçenek var. Bu yüzden şirketlerin yüksek teknoloji ve interneti en iyi şekilde kullanarak müşteri ilişkileri üzerine yoğunlaşılması gerekiyor.

Müşteri memnuniyetine ve bağlılığına önem veren şirketlerin 2020 yılında yapay zeka, makine öğrenimi ve blockchain gibi teknolojileri, CRM uygulamalarının içine dahil etmeleri kaçınılmaz bir hal alıyor. Ayrıca, yapay zeka'yı müşteri ilişkileri süreçlerine dahil eden şirketlerin operasyonel verimlilikleri büyük ölçüde artıyor.

CRM'iniz 2020'ye hazır mı? CRM'inizi 2020'ye hazırlamak için trendler neler?

1- Tüm müşteri bilgilerinizi tek bir yerden yönetin

Bir çok kanaldan toplanan verilerin tek bir merkezde toplanması ve doğru şekilde analiz edilmesi çok önemli. Çoğu şirket, mevcut veriyi satış veya pazarlama gibi farklı birimlerde kullanmakta zorlanıyor. CRM sistemi, satış, pazarlama ve mevcut ya da potansiyel müşterilerle ilgili verileri tek bir merkezde toplar. Bu sayede, veri tabanındaki tüm bilgilere internetin olduğu her yerden kolayca ulaşabilirsiniz. Bu da, 360 derece müşteri odaklı bir yapı kazanmanızı sağlar.

2- Stratejik planlar yapın

Firmanın ürün, satış ve pazarlama stratejisi, müşteri odaklı olmalı. Müşterilerle birebir çalışacak etkin pazarlama yöntemi kullanmalısınız. Müşteri kaybetmenin ötesinde, "değerli müşterileri" belirleyip onlar için stratejik planlar yapın.

3. Mobil uyumlu CRM kullanın

Mobil CRM, internete bağlı olduğunuz sürece bütün bir CRM'in yapabildiği tüm işlemleri telefon aracılığıyla yapmanızı sağlar. Anlık olarak veriye istediğiniz zaman ve istediğiniz yerden ulaşabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımı ile doğru orantılı bir şekilde mobil CRM kullanımı da 2020 yılında en üst seviyeye çıkacak.

4. CRM ile sosyalleşin

Sosyal CRM; müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri ile sosyal medyanın entegre edilmiş halidir. Sosyal CRM ile sosyal medya vasıtasıyla müşterinin isteklerini ve şikayetlerini anlık olarak öğrenebilir ve hızlı bir şekilde çözüm sunabilirsiniz. Ayrıca, Sosyal CRM sayesinde, firmalar, gerçek zamanlı geri bildirimde bulunabilir, müşteri destek programı sunabilir ve marka savunuculuk programlarını çalıştırabilirler.

5- Kullanıcı dostu arayüzlere odaklanın

CRM teknolojisi geliştikçe, kullanıcı dostu arayüzler, başarılı platformların temelini oluşturacak. Kullanıcı dostu arayüzler sayesinde, bilgiye her zamankinden daha kolay ulaşırsınız. Ayrıca müşterilerle her zamankinden daha basit ve kolay iletişim kurabilirsiniz.

6- "AI" Yapay Zeka destekli CRM

Yapay Zeka'nın CRM sistemindeki rolünün hayati önemi vardır. CRM uygulamasının merkezinde yer alacak en önemli trendlerden biri, Yapay zeka ve CRM'i birleştirmek.Yapay Zeka kullanan CRM uygulamaları, şirketlerin müşteri verileri hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olmalarını sağlar. Geliştirilmiş ve otomatik özellikler sayesinde, daha kişisel bir müşteri deneyimi yaratır. Yapay Zeka dönüşümü başladı, bu konuda erken davrananlar geleceği oluşturanlar olacaklar.

7. "Hiper Kişiselleştirme" sayesinde müşteri kendini daha değerli hissedecek

2020'de rekabet ortamı daha da hareketlenecek. Şirketlerin uzun yıllar CRM içinde topladıkları data ile "hiper kişiselleştirilen" müşteri deneyimi, 2020'de bir diğer trend olarak karşımıza çıkacak. Hiper kişiselleştirme sayesinde, müşterinin ne zaman ne istediğini bilerek, müşteri memnuniyetini daha da artıracak çözümler sunulabilecek. Ayrıca maksimum alaka ve dönüşüm potansiyeli için her müşteriye ürün, hizmet ve reklam içeriği uyarlamaları da yapılabilecek.

Tüm bu gelişmelerle birlikte 2020 yılının CRM açısından heyecanlı bir yıl olacağı, standart olanın değil, kompleks olanın öne çıkacağı aşikar.

Sonuç olarak, şirketlerin hızla yeni teknolojilere ayak uydurmaları ve CRM pazar trendlerini kaçırmamaları gerekir.

Limited Şirket Nasıl Kurulur? 2021 Limited Şirket Kuruluş Maliyetleri Nedir?

 22 Ocak 2021 Cuma

Türkiye'de en yaygın görülen şirket türüdür ve yaklaşık olarak tüm şirketlerin %82'si Limited şirkettir.

Devamı

2021 Defter Tutma Hadleri Nedir?

 22 Ocak 2021 Cuma

Bilanço hesabı esasına göre 2021 yılında uygulanacak defter tutma hadleri Vergi Usul Kanunu Madde 177..

Devamı

e-Ticarette Vergi Muafiyeti Nedir? Şartları Nelerdir?

 19 Ocak 2021 Salı

e-Ticarette vergi muafiyeti, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren geçerli olacak. Esnaf Vergi Muafiyeti Belgesi Nedir?

Devamı

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı

2021 Yılında Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

2021 yılında geçerli olacak asgari ücretin net tutarı ve işverene maliyeti ne kadar oldu?

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının Saklanması Hakkında Duyuru!

 08 Ocak 2021 Cuma

15/01/2021'e kadar e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarını, GİB sistemlerine yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı
WhatsApp