CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), bilişim sektörünün en popüler konularından biri. Ayrıca tüm dünyada, çok hızlı büyüyen bir pazar.

Günümüzde şirketlerin, insan ve teknoloji stratejisi çok önemli. Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

2020'ye ramak kala, şirketler bir çok kanalda müşterilerine şaşırtıcı deneyimler sunmak için CRM ve diğer teknolojileri kullanmanın yenilikçi yollarını arıyor.

Kendini sürekli yenileyen akıllı yazılımlar, müşteri ilişkileri yönetiminde, firmaların en büyük yardımcısı. Ayrıca otomatikleşen CRM sistemleri, müşterilerin ve çalışanların hayatını inanılmaz şekilde kolaylaştırıyor.

Müşteri Hizmetleri Yönetiminde kalite standartlarını yüksek teknoloji belirliyor. Ürün ve hizmetlerini iyileştirenler üretkenlikte rakiplerinin önüne geçiyor.

Araştırmalara göre; önümüzdeki yıllarda, veriyi bilgiye dönüştürerek müşterisinin ihtiyacını karşılayamayan şirketler, piyasada tutunamayıp pazar kaybına uğrayacak.

Türkiye'de son yıllarda çok ciddi değişim yaşıyor. CRM uygulamaları da değişime ayak uyduruyor. Artık bilinçlenen müşteri ve müşterinin önünde pek çok seçenek var. Bu yüzden şirketlerin yüksek teknoloji ve interneti en iyi şekilde kullanarak müşteri ilişkileri üzerine yoğunlaşılması gerekiyor.

Müşteri memnuniyetine ve bağlılığına önem veren şirketlerin 2020 yılında yapay zeka, makine öğrenimi ve blockchain gibi teknolojileri, CRM uygulamalarının içine dahil etmeleri kaçınılmaz bir hal alıyor. Ayrıca, yapay zeka'yı müşteri ilişkileri süreçlerine dahil eden şirketlerin operasyonel verimlilikleri büyük ölçüde artıyor.

mysoft-crm

CRM'iniz 2020'ye hazır mı? CRM'inizi 2020'ye hazırlamak için trendler neler?

1- Tüm müşteri bilgilerinizi tek bir yerden yönetin

Bir çok kanaldan toplanan verilerin tek bir merkezde toplanması ve doğru şekilde analiz edilmesi çok önemli. Çoğu şirket, mevcut veriyi satış veya pazarlama gibi farklı birimlerde kullanmakta zorlanıyor. CRM sistemi, satış, pazarlama ve mevcut ya da potansiyel müşterilerle ilgili verileri tek bir merkezde toplar. Bu sayede, veri tabanındaki tüm bilgilere internetin olduğu her yerden kolayca ulaşabilirsiniz. Bu da, 360 derece müşteri odaklı bir yapı kazanmanızı sağlar.

2- Stratejik planlar yapın

Firmanın ürün, satış ve pazarlama stratejisi, müşteri odaklı olmalı. Müşterilerle birebir çalışacak etkin pazarlama yöntemi kullanmalısınız. Müşteri kaybetmenin ötesinde, "değerli müşterileri" belirleyip onlar için stratejik planlar yapın.

3. Mobil uyumlu CRM kullanın

Mobil CRM, internete bağlı olduğunuz sürece bütün bir CRM'in yapabildiği tüm işlemleri telefon aracılığıyla yapmanızı sağlar. Anlık olarak veriye istediğiniz zaman ve istediğiniz yerden ulaşabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımı ile doğru orantılı bir şekilde mobil CRM kullanımı da 2020 yılında en üst seviyeye çıkacak.

4. CRM ile sosyalleşin

Sosyal CRM; müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri ile sosyal medyanın entegre edilmiş halidir. Sosyal CRM ile sosyal medya vasıtasıyla müşterinin isteklerini ve şikayetlerini anlık olarak öğrenebilir ve hızlı bir şekilde çözüm sunabilirsiniz. Ayrıca, Sosyal CRM sayesinde, firmalar, gerçek zamanlı geri bildirimde bulunabilir, müşteri destek programı sunabilir ve marka savunuculuk programlarını çalıştırabilirler.

5- Kullanıcı dostu arayüzlere odaklanın

CRM teknolojisi geliştikçe, kullanıcı dostu arayüzler, başarılı platformların temelini oluşturacak. Kullanıcı dostu arayüzler sayesinde, bilgiye her zamankinden daha kolay ulaşırsınız. Ayrıca müşterilerle her zamankinden daha basit ve kolay iletişim kurabilirsiniz.

6- "AI" Yapay Zeka destekli CRM

Yapay Zeka'nın CRM sistemindeki rolünün hayati önemi vardır. CRM uygulamasının merkezinde yer alacak en önemli trendlerden biri, Yapay zeka ve CRM'i birleştirmek.Yapay Zeka kullanan CRM uygulamaları, şirketlerin müşteri verileri hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olmalarını sağlar. Geliştirilmiş ve otomatik özellikler sayesinde, daha kişisel bir müşteri deneyimi yaratır. Yapay Zeka dönüşümü başladı, bu konuda erken davrananlar geleceği oluşturanlar olacaklar.

7. "Hiper Kişiselleştirme" sayesinde müşteri kendini daha değerli hissedecek

2020'de rekabet ortamı daha da hareketlenecek. Şirketlerin uzun yıllar CRM içinde topladıkları data ile "hiper kişiselleştirilen" müşteri deneyimi, 2020'de bir diğer trend olarak karşımıza çıkacak. Hiper kişiselleştirme sayesinde, müşterinin ne zaman ne istediğini bilerek, müşteri memnuniyetini daha da artıracak çözümler sunulabilecek. Ayrıca maksimum alaka ve dönüşüm potansiyeli için her müşteriye ürün, hizmet ve reklam içeriği uyarlamaları da yapılabilecek.

Tüm bu gelişmelerle birlikte 2020 yılının CRM açısından heyecanlı bir yıl olacağı, standart olanın değil, kompleks olanın öne çıkacağı aşikar.

Sonuç olarak, şirketlerin hızla yeni teknolojilere ayak uydurmaları ve CRM pazar trendlerini kaçırmamaları gerekir.

Veri Sorumlusu Kimdir? Veri Sorumlusunun Yükümlülükleri Nedir?

 27 Temmuz 2021 Salı

Veri sorumlusu kimdir? Veri işleyen kimdir? Aydınlatma yükümlülüğü nedir? Veri Sorumlusu Sicili nedir?

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu Ne Zaman Yürürlüğe Girdi?

 16 Temmuz 2021 Cuma

2010'da kişilerin kendisiyle ilgili verilerin korunmasını isteme hakkı anayasal bir hak olarak güvence altına alındı.

Devamı

Kişisel Verileri Koruma Kanunu'nun Amacı Nedir?

 14 Temmuz 2021 Çarşamba

KVKK ile kişisel verilerin modern standartlarda işlenmesi ve koruma altına alınması amaçlanmaktadır.

Devamı

Özel Nitelikli Kişisel Veri Nedir? Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir?

 13 Temmuz 2021 Salı

Özel nitelikli kişisel verilerin, ilgili kişinin açık rızası olmadan işlenmesi yasaktır.

Devamı

Kişisel Verilerin İşlenme Şartları Nelerdir? Kişisel Verilerin Açık Rıza Haricinde İşlenme Şartları Nedir?

 9 Temmuz 2021 Cuma

Kişisel verilerin işlenmesi esnasında yasadaki temel ilkelere uygun hareket edilmelidir.

Devamı

Güvenli Mobil Ödeme ve e-Belge Yönetim Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır?

 9 Temmuz 2021 Cuma

GMÖEBYS uygulaması başvurusunu, İnteraktif Vergi Dairesi üzerinden yapabilirsiniz.

Devamı

Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Matrah ve Vergi Artırımı Rehberi yayımlandı.

Devamı

Yapılandırma Kanunu Rehberi Yayınlandı!

 9 Temmuz 2021 Cuma

Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından Yapılandırma Kanunu Rehberi yayınlandı.

Devamı

e-Defter Verme Süreleri Ertelendi

 8 Temmuz 2021 Perşembe

e-Defter Verme Süreleri 2021. e-Defteri Geç gönderme veya Göndermeme Cezaları

Devamı

Kişisel Verilerin Silinmesi Nedir? Kişisel Veriler Nasıl Anonim Hale Getirilir?

 6 Temmuz 2021 Salı

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi ya da anonim hale getirilmesine kişisel verilerin imhası denilmektedir

Devamı
WhatsApp