CRM'iniz 2020'ye Hazır mı?

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), bilişim sektörünün en popüler konularından biri. Ayrıca tüm dünyada, çok hızlı büyüyen bir pazar.

Günümüzde şirketlerin, insan ve teknoloji stratejisi çok önemli. Şirketlerin, hayatta kalabilmeleri ve varlıklarını sürdürebilmelerinin yolu iyi bir CRM çözümünden geçiyor.

2020'ye ramak kala, şirketler bir çok kanalda müşterilerine şaşırtıcı deneyimler sunmak için CRM ve diğer teknolojileri kullanmanın yenilikçi yollarını arıyor.

Kendini sürekli yenileyen akıllı yazılımlar, müşteri ilişkileri yönetiminde, firmaların en büyük yardımcısı. Ayrıca otomatikleşen CRM sistemleri, müşterilerin ve çalışanların hayatını inanılmaz şekilde kolaylaştırıyor.

Müşteri Hizmetleri Yönetiminde kalite standartlarını yüksek teknoloji belirliyor. Ürün ve hizmetlerini iyileştirenler üretkenlikte rakiplerinin önüne geçiyor.

Araştırmalara göre; önümüzdeki yıllarda, veriyi bilgiye dönüştürerek müşterisinin ihtiyacını karşılayamayan şirketler, piyasada tutunamayıp pazar kaybına uğrayacak.

Türkiye'de son yıllarda çok ciddi değişim yaşıyor. CRM uygulamaları da değişime ayak uyduruyor. Artık bilinçlenen müşteri ve müşterinin önünde pek çok seçenek var. Bu yüzden şirketlerin yüksek teknoloji ve interneti en iyi şekilde kullanarak müşteri ilişkileri üzerine yoğunlaşılması gerekiyor.

Müşteri memnuniyetine ve bağlılığına önem veren şirketlerin 2020 yılında yapay zeka, makine öğrenimi ve blockchain gibi teknolojileri, CRM uygulamalarının içine dahil etmeleri kaçınılmaz bir hal alıyor. Ayrıca, yapay zeka'yı müşteri ilişkileri süreçlerine dahil eden şirketlerin operasyonel verimlilikleri büyük ölçüde artıyor.

mysoft-crm

CRM'iniz 2020'ye hazır mı? CRM'inizi 2020'ye hazırlamak için trendler neler?

1- Tüm müşteri bilgilerinizi tek bir yerden yönetin

Bir çok kanaldan toplanan verilerin tek bir merkezde toplanması ve doğru şekilde analiz edilmesi çok önemli. Çoğu şirket, mevcut veriyi satış veya pazarlama gibi farklı birimlerde kullanmakta zorlanıyor. CRM sistemi, satış, pazarlama ve mevcut ya da potansiyel müşterilerle ilgili verileri tek bir merkezde toplar. Bu sayede, veri tabanındaki tüm bilgilere internetin olduğu her yerden kolayca ulaşabilirsiniz. Bu da, 360 derece müşteri odaklı bir yapı kazanmanızı sağlar.

2- Stratejik planlar yapın

Firmanın ürün, satış ve pazarlama stratejisi, müşteri odaklı olmalı. Müşterilerle birebir çalışacak etkin pazarlama yöntemi kullanmalısınız. Müşteri kaybetmenin ötesinde, "değerli müşterileri" belirleyip onlar için stratejik planlar yapın.

3. Mobil uyumlu CRM kullanın

Mobil CRM, internete bağlı olduğunuz sürece bütün bir CRM'in yapabildiği tüm işlemleri telefon aracılığıyla yapmanızı sağlar. Anlık olarak veriye istediğiniz zaman ve istediğiniz yerden ulaşabilirsiniz. Mobil cihaz kullanımı ile doğru orantılı bir şekilde mobil CRM kullanımı da 2020 yılında en üst seviyeye çıkacak.

4. CRM ile sosyalleşin

Sosyal CRM; müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri ile sosyal medyanın entegre edilmiş halidir. Sosyal CRM ile sosyal medya vasıtasıyla müşterinin isteklerini ve şikayetlerini anlık olarak öğrenebilir ve hızlı bir şekilde çözüm sunabilirsiniz. Ayrıca, Sosyal CRM sayesinde, firmalar, gerçek zamanlı geri bildirimde bulunabilir, müşteri destek programı sunabilir ve marka savunuculuk programlarını çalıştırabilirler.

5- Kullanıcı dostu arayüzlere odaklanın

CRM teknolojisi geliştikçe, kullanıcı dostu arayüzler, başarılı platformların temelini oluşturacak. Kullanıcı dostu arayüzler sayesinde, bilgiye her zamankinden daha kolay ulaşırsınız. Ayrıca müşterilerle her zamankinden daha basit ve kolay iletişim kurabilirsiniz.

6- "AI" Yapay Zeka destekli CRM

Yapay Zeka'nın CRM sistemindeki rolünün hayati önemi vardır. CRM uygulamasının merkezinde yer alacak en önemli trendlerden biri, Yapay zeka ve CRM'i birleştirmek.Yapay Zeka kullanan CRM uygulamaları, şirketlerin müşteri verileri hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olmalarını sağlar. Geliştirilmiş ve otomatik özellikler sayesinde, daha kişisel bir müşteri deneyimi yaratır. Yapay Zeka dönüşümü başladı, bu konuda erken davrananlar geleceği oluşturanlar olacaklar.

7. "Hiper Kişiselleştirme" sayesinde müşteri kendini daha değerli hissedecek

2020'de rekabet ortamı daha da hareketlenecek. Şirketlerin uzun yıllar CRM içinde topladıkları data ile "hiper kişiselleştirilen" müşteri deneyimi, 2020'de bir diğer trend olarak karşımıza çıkacak. Hiper kişiselleştirme sayesinde, müşterinin ne zaman ne istediğini bilerek, müşteri memnuniyetini daha da artıracak çözümler sunulabilecek. Ayrıca maksimum alaka ve dönüşüm potansiyeli için her müşteriye ürün, hizmet ve reklam içeriği uyarlamaları da yapılabilecek.

Tüm bu gelişmelerle birlikte 2020 yılının CRM açısından heyecanlı bir yıl olacağı, standart olanın değil, kompleks olanın öne çıkacağı aşikar.

Sonuç olarak, şirketlerin hızla yeni teknolojilere ayak uydurmaları ve CRM pazar trendlerini kaçırmamaları gerekir.

Beyanname Verilme ve Ödeme Süreleri İle Form Ba-Bs Verilme ve E-Defter ve Beratların Yüklenme Süreleri Uzatıldı

 22 Nisan 2021 Perşembe

Beyannamelerin Verme Ödeme, "Form Ba-Bs" Bildirimlerinin Verilme ve e-Defter Beratların yüklenme süreleri uzatıldı.

Devamı

Kurumlar Vergisi Oranı 2021 Yılı İçin %25, 2022 Yılı İçin %23 Oldu!

 22 Nisan 2021 Perşembe

15/4/2021 Tarihli kanun uyarınca Kurumlar Vergisi Oranı 2021 yılı için %25, 2022 yılı için ise %23 olarak uygulanacak.

Devamı

Finansman Gider Kısıtlaması Nedir? Finansman Gider Kısıtlaması Nasıl Hesaplanır?

 22 Nisan 2021 Perşembe

Finansman gider kısıtlaması 1 Ocak 2021'den itibaren başlayan vergilendirme dönemi kazançlarına uygulanacak.

Devamı

SGK Teşvikleri 2021

 22 Nisan 2021 Perşembe

Uygulaması devam eden toplam 21 prim teşvik, destek ve indirim uygulaması bulunmaktadır.

Devamı

e-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Nasıl Yapılır? e-Ticarette CRM Neden Önemlidir?

 22 Nisan 2021 Perşembe

CRM programları, müşterilerle e-Ticaret firması arasında köprü görevi görmektedir.

Devamı

Ödemelerde Kripto Varlıkların (Paraların) Kullanılmamasına Dair Yönetmelik Yayınlandı!

 16 Nisan 2021 Cuma

TCMB tarafından Ödemelerde Kripto Varlıkların Kullanılmamasına Dair Yönetmelik yayınladı

Devamı

e-Defter ve Berat Dosyalarının İkincil Kopyalarının GİB Bilgi İşlem Sistemlerine Yükleme Tarihleri

 15 Nisan 2021 Perşembe

e-Defter ve berat dosyalarının ikincil kopyalarının GİB'in bilgi işlem sistemlerine aktarım tarihleri.

Devamı

CRM Programıyla Pazarlama Bütçe Yönetimi Nasıl Yapılır?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

CRM sistemleriyle, müşteri adaylarını hızlıca ön değerlendirmeden geçirerek nitelikli müşteri adaylarını ayırabilirsiniz.

Devamı

B2B CRM Nedir? B2B CRM Şirketlere Ne Sağlar?

 14 Nisan 2021 Çarşamba

B2B CRM, Kurumsal satış yapan şirketler arası Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamındadır.

Devamı

Sağlık Sektörünün 2021 Yılında e-Defter Uygulamasına Geçiş Yapması Zorunlu Mu?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

e-Fatura mükellefleri aynı zamanda e-Defter uygulamasına da geçiş yapmak zorundalar.

Devamı

Eczanelerde e-Fatura Zorunluluğu 2021? Eczanelerde e-Defter Uygulaması Ne Zaman Başlayacak?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Eczaneler ve ecza depoları da 1 Temmuz 2021 tarihi itibariyle e-Fatura uygulaması zorunlu oldu.

Devamı

Medikal Sektörde e-Fatura Zorunluluğu Nedir? Sağlık Sektöründe e-Fatura Zorunluluğu Ne Zaman Başlıyor?

 10 Nisan 2021 Cumartesi

Sağlık hizmeti sunucuları ile medikal malzeme ve ilaç temin edenlere e-Fatura'ya geçiş zorunluluğu.

Devamı

İade Faturası Nedir? İade Faturası Nasıl Kesilir?

 9 Nisan 2021 Cuma

Müşterinin satın aldığı ürünü iade etmesi durumunda kesilen faturaya iade faturası denir.

Devamı

e-Müstahsil Makbuzu Başvurusu Nasıl Yapılır?

 9 Nisan 2021 Cuma

e-Müstahsil Makbuzu yararlanma yöntemleri nelerdir? e-Müstahsil Makbuzu başvurusu nasıl yapılır?

Devamı

e-Ticaret Entegrasyonlu Ön Muhasebe Programı Nedir? Nasıl Tutulur?

 9 Nisan 2021 Cuma

Ön muhasebe programları e-ticaret yapan işletmelerin muhasebe gereksinimlerine uygun tasarlanmıştır.

Devamı
WhatsApp