CRM Yazılımı Nedir?

CRM yazılımı, mevcut ve potansiyel müşterileri tanımak, gereksinimlerini ve beklentilerini bilmek ve bu doğrultuda ürünler geliştirerek doğru zamanda, müşteriye sunmak için gerekli altyapıyı hazırlayan sistemdir.

Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, süregelen etkileşimlerinizi ve gelecekte müşteri ihtiyaçlarının nasıl bir ivme kazanacağını bilmek CRM'in başlıca görevidir. Ayrıca, müşteri yolculuğunun her aşamasında veriye dayalı ve mükemmel müşteri deneyimleri sağlayarak, müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler geliştirmektir.

CRM yazılımı neden önemlidir?

Pazarlama faaliyetlerini geliştirmek ve satışlarını artırmak isteyen şirketler için CRM yazılımları hayati öneme sahiptir. İyi bir CRM yazılımı; güçlü teknik altyapıyla beraber pazarlama, satış, servis yönetimlerinden oluşur.

CRM, genel olarak Müşteri Yönetimi, Teklif Yönetimi, Sipariş Yönetimi, Sözleşme Yönetimi, İK Yönetim vs. yazılımlarını kapsıyor olsa da özünde bir stratejiler bütünüdür.

CRM yazılımının amacı nedir? 

  • Müşteri ilişkilerinin en sağlıklı biçimde yönetilmesi
  • Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterileri elde tutmak
  • Müşteri sadakati oluşturmak
  • Şirket içi ekip çalışmasını güçlendirmek ve iş verimliliğini artırmak
  • Pazarlama faaliyetlerinin organize edilmesi
  • Müşterilerin ve müşteri adaylarının segmentasyonlara ayrılması
  • Müşteri grupları için karlılık modelleri oluşturmak
  • Müşteri bilgileri için veritabanı oluşturmak ve verilerin anlık olarak güncellenmesi
  • Her bir müşteriye başka bir yaklaşımın benimsenmesi
  • Satış faaliyetlerinin planlanması ve yönetilmesi
  • Satış sürecinde fırsatların takibi ve yönlendirmesini planlamak için etkin bir mekanizma oluşturmak
  • Teklif hazırlamak ve takibini kolaylaştırmak
  • Her müşteriye özel, kişiselleştirilmiş teklifler sunulması
  • Satış ekibinin verimliliğini en üst seviyeye çıkarmak
  • İşletmeyle müşteri arasındaki bağlantı noktalarının izlenmesi
  • Düzenli olarak veri girişini sağlamak
  • Otomatik veri girişi ile iş süreçlerini hızlandırmak
  • Muhtemel sorunlara anında müdahale etme imkanı
  • Müşteri istek ve şikayetlerine hızlı cevap verebilmek için güçlü bir mekanizma oluşturmak
  • Ayrıntılı raporlama sistemiyle kullanıcıların performansını değerlendirmek
  • Verimliliği ve karlılığı artırmak.

CRM YAZILIMLARI NE FAYDA SAĞLAR?

Standart bir CRM yazılımı, müşteri adayları ile kurulan ilk kontaktan, satış sonrası hizmetlere kadar tüm satış süreçlerinin kolay takip edilebilmesi için birçok özellik barındırır.

Yöneticiler, CRM yazılımlarını, satış organizasyonunu yönetmek, satış performanslarını ölçümlemek ve iş süreçlerini geliştirmek için kullanır. Saha ekibi ise teklif ve sipariş hazırlamak, mevcut siparişleri takip etmek, tüm veriyi kayıt altına almak ve gerektiğinde bu bilgilere erişmek için kullanır.

Excel dosyaları, e-postalar veya elle yazılmış notlarda yer alan müşteri bilgileri yerine, tüm bilgiler CRM yazılımlarına kaydedilerek tüm verinin tek merkezde toplanmasını sağlar. Çalışanlar ihtiyaç duyduklarında tüm bilgiye kolaylıkla erişim sağlayabilir.

CRM yazılımı  kullanan bir şirketin müşterisi ofisi telefonla aradığı zaman, telefonu cevaplayan şirket çalışanı, müşteriyi tanımasa dahi, müşteri datasına kolaylıkla ulaşabilir ve hizmeti aksatmadan gerçekleştirebilir. Müşteriyle yaptığı görüşmeyi CRM aracılığıyla kayıt altına alır ve müşterinin herhangi bir talebi, şikayeti varsa ilgili birime anında iletebilir.

Mobil CRM ile işinizi Cep Telefonu yada Tabletlerle Yönetin

Satın alacağınız Crm yazılımının mutlaka Mobil desteği olmalıdır. Mobil CRM sayesinde iş süreçleri hız ve çeviklik kazanır. Konum Takibi özelliği ile satış ekipleri ve müşterileri harita üzerinden izlemenize olanak sağlar.

Mobil CRM Şirketinize Ne Gibi Avantaj Sağlar?

Mysoft'un Mobil ve web tabanlı CRM yazılımını Keşfedin

 

Bulut CRM Nedir?  

Bulut CRM'e web tabanlı crm yada online crm de denmektedir.

Bulut CRM Nasıl Çalışır? Avantajları Neler?

Web Tabanlı (Online) CRM Yazılımı Neden Önemlidir?

Crm yazılımında tutulan bilgilerinize 7/24 her yerden ulaşabilmeniz için mutlaka web tabanlı crm yazılımı kullanmanız önemlidir.

Web tabanlı Crm yazılımlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler?

  1. Crm yazılımının bilgilerinizi Türkiye içinde tutuluyor olmasıönemlidir. Türkiye içinde tutulmayan verilerin kullanılması durumunda bu süreçten haberiniz olmadığı gibi yasal takip de yapılması olanaksızdır.
  2. Crm yazılımları ile Türkiye sınırıları içinde tutulan verilerin ise güvenilir ve güçlü veri merkezlerinde tutulmasına dikkat edilmelidir.
  3. Yurt dışı menşeili bulut tabanlı crm yazılımlarının aylık yada yıllık kullanım ücretlerinin döviz bazlı olmaması önemlidir. Zira döviz kur artışları maliyetinizi artıracaktır. 

CRM Seçiminde Türçe CRM Neden Önemli?

Özellikle yurt dışı menşeili çok sayıda CRM uygulaması arayüzleri orjinal olarak Türkçe tasarlanmadığı için genellikle çeviri programları ile arayüzleri Türkçe'ye çevrilmiş durumdadır. Bu tip çevrimlerde çoğu zaman anlam bozukluğu olduğu için bu uygulamalarını arayüzleri genellikle daha kullanışsız olabilmektedir.

Ayrıca orjinal olarak Türkçe CRM arayüzü olmayan CRM yazılımları genellikle müşteri dataları da yurt dışında tutmaktadır. Bu da ayrıca bir bilgi güvenliği riski taşımaktadır.

İlginizi çekebilecek bazı CRM yazıları

Ücretsiz CRM Yazılım Kullanmak Doğru Mu?

En İyi CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Yazılımı ile Maliyetlerinizi Düşürün

CRM Danışmanlık Hizmeti Almak Gerekli Mi?

Satışları Arttırmak İçin Doğru CRM Yazılımı Nasıl Seçilir?

CRM Kullanmaya Başlamak İçin 15 Neden

CRM Yazılımı ve Veri Analizinin Önemi Nedir?

CRM Seçerken Yapılan Hatalar

 

Sorularınız İçin Sizi Arayalım

CRM Hakkında Dikkatinizi Çekebilecek Tüm Yazılar

2021 Beyanname Vermeme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

GİB'nın açıkladığı bilgilere göre, 2021 beyanname vermeme cezası hakkında bilinmesi gerekenler.

Devamı

Ba Bs Cezası Nedir? Düzeltme Cezası Nedir?

 17 Ocak 2021 Pazar

Ba-Bs bildirimlerinin zamanında veya tam olarak verilmemesi durumunda uygulanacak ceza nedir?

Devamı

2021 e-Arşiv Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Arşiv Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-Fatura Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-Fatura düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

2021 e-İrsaliye Düzenlememe Cezası Nedir?

 16 Ocak 2021 Cumartesi

e-İrsaliye düzenlemeyen mükelleflere yıllık 190 bin TL'ye kadar ceza kesilebilecek.

Devamı

KVKK'dan Veri Sorumlularına Telefon Numarası, e-Posta Duyurusu

 15 Ocak 2021 Cuma

Veri sorumluları tarafından kişilerin telefon numarası, e-posta adresi gibi iletişim kanallarına Kanuna aykırı..  

Devamı

2021 Özel Usulsüzlük Ceza Tutarları Ne Kadar Oldu?

 14 Ocak 2021 Perşembe

2021'de uygulanacak ceza tutarları %9,11 olarak tespit edilen yeniden değerleme oranında artırılarak belirlendi.

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının GİB'e Yüklenme Süresi Uzatıldı!

 09 Ocak 2021 Cumartesi

e-Defterler ile bunlara ilişkin berat dosyaların ikincil kopyalarının GİB'e yüklenme süresi uzatıldı!

Devamı

2021 GSS Primi, Kıdem Tazminatı Tavanı, İşsizlik Maaşı, Asgari Ücret Ne Kadar?

 08 Ocak 2021 Cuma

Asgari ücret zammıyla hangi ücretler yükselecek? Asgari ücret neleri değiştiriyor?

Devamı

2021 Yılında Asgari Ücretin İşverene Maliyeti Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

2021 yılında geçerli olacak asgari ücretin net tutarı ve işverene maliyeti ne kadar oldu?

Devamı

e-Defter ve Beratlarının İkincil Kopyalarının Saklanması Hakkında Duyuru!

 08 Ocak 2021 Cuma

15/01/2021'e kadar e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarını, GİB sistemlerine yüklemeleri gerekmektedir.

Devamı

Damga Vergisi Nedir? 2021 Oranları ve Ücretleri Nedir?

 08 Ocak 2021 Cuma

Damga Vergisi, her türlü sözleşmeden doğan ve devlet tarafından alınan vergidir.

Devamı

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Vatandaşların Kullanımına Açıldı!

 07 Ocak 2021 Perşembe

Vatandaşlar 07.01.2021 itibariyle red/ çıkış haklarını ve şikayet süreçlerini İYS üzerinden yürütebilecekler

Devamı

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 e-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

 07 Ocak 2021 Perşembe

Ocak 2021'de e-Fatura ve e-Arşiv'e Geçen Mükelleflere 5.000-30.000 TL E-Arşiv Fatura Portalı Duyurusu

Devamı
WhatsApp