Müşteri ilişkilerini geliştirmek, müşteri istek ve şikayetlerine gerekli özeni göstermek, müşteri davranışlarındaki eğilimleri belirleyerek başarıyı maksimum seviyeye çıkarmak CRM'in en temel amacıdır.
CRM sistemleri aslında şirketlerin mevcut ve potansiyel müşterilerini tanıma ve iletişim kurmasına katkı sağlayan veri toplama aracıdır. Müşteri ilişkilerini etkili yönetebilen işletmeler, yeni müşteriler kazanırken aynı zamanda mevcut müşterilerini de sadık müşterilere dönüştürebiliyorlar. Müşteri sadakatini kazanmak, satışların, dolayısıyla karlılığın artmasına neden oluyor.
CRM programları sayesinde veri toplama sürecini otomatik hale getiren şirketler, hem zamandan hem de iş yükünden büyük oranda tasarruf sağlıyor. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi farklı departmanlarda çalışanların sahip oldukları bilgiler tek merkezde toplanıyor. Böylece kurum hafızası oluşuyor ve CRM sistemleri sayesinde verimlilik artıyor.
Öncelikle verilecek stratejik kararlar, planlamalar ve iş süreçleri müşteri beklentilerini karşılayacak vasıfları taşımalıdır.
CRM sistemleri sadece teknolojik bir uygulama değildir. O nedenle satış ekibinden müşteri hizmetlerine kadar tüm birimlerin davranış biçimlerini değiştirmesi için istikrar gerekir. CRM sistemlerini kullanmaya başlamada, en kritik nokta tüm şirket yapısının birinci günden itibaren sürece katılmasını sağlamaktır.
Şirket hafızasının oluşturulması, her departmanın kendisi için gerekli olan veriye erişme imkanının olması, departmanların kendi aralarında sağlıklı iletişimi, başarı için hassas noktalardır.
Hedef kitlenin isteklerine, beklentilerine göre kurumsal değişime gidilmelidir. Müşteri odaklı yapıya geçmek isteyen kurumlar, geçiş sürecini çok iyi planlamalı ve geçiş sürecinin tüm evrelerini öngörebilmelidir. Bu süreçteki atılacak her adım, CRM stratejisinin başarısında belirleyici rol oynayacaktır.
Çalışanların CRM programına en kısa zamanda uyum sağlamaları için gerekli eğitimleri almalarına imkan verilmelidir.
Mysoft CRM sistemini hemen inceleyin...