Dijital dönüşüm, değişen iş ve pazar gereksinimlerini karşılamak amacıyla yeni iş süreçlerinde, iş kültüründe ve müşteri deneyimlerinde dijital teknolojileri kullanma sürecidir.
Dijital çağdaki yeniden boyutlandırma olarakda adlandırılabilir.
Dijital dönüşüm, işletmelerin müşteri deneyimini geliştirirken aynı zamanda operasyonel mükemmellik ile daha hızlı ve daha verimli işletmeler olmalarını sağlamaktadır.
Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri gibi geleneksel rolleri aşmaktadır. Bunun yerine, dijital dönüşüm, müşterileriniz hakkındaki düşünceleriniz ve ilişkilerinizle başlar ve biter. Kağıttan elektronik tablolara, işimizi yönetmek için akıllı uygulamalara geçerken, dijital teknolojiyle işimizi nasıl yürüttüğümüzü müşterilerimizi nasıl etkilediğimizi yeniden düşünmeliyiz.
Dijital inovasyon kabiliyeti herhangi bir dönüşüm çabasının merkezinde yer alan özellik haline gelmelidir. Bu yaklaşım, işletmenin vizyonunu ve hedeflerini en iyi karşılayan gelişmekte olan teknolojileri bulmak için iç ve dış kaynakları en iyi şekilde nasıl organize edeceğinizi içermek üzere, neyin satın alınacağının veya nereye yatırım yapılacağının değerlendirilmesinin ötesine geçer.
İşletmeler dijital dönüşüme tek seferlik bir olay olarak değil, devam eden bir strateji olarak bakmaya başladı. Her geçen gün hızla gelişen pazarda işletmeler de tıpkı bir köpek balığı gibi ilerlemeye devam ederek hayatta kalabilirler. Paydaşlar, yeni teknolojilerin benimsenmesi konusunda dikkatli olmalıdırlar. Küresel pazara ayak uydurmak sadece stratejik bir zihniyet değil, aynı zamanda ekonomik gerçeklerin derinlemesine anlaşılmasını gerektirir. Yanlış teknolojilere yapılan yatırımlar bir kuruluş için yıkıcı sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle, paydaşların en son teknolojiyi kullanması ile bilinen sistemlerin kararlılığı arasında bir denge bulması gerekir.
Dijital dönüşüm tek seferlik bir proje olarak görülmemelidir. Kültür değişimi, yeni çalışma biçimleri ve sürekli gelişim olarak her zaman varlığını sürdürmelidir.
Şirket paydaşları dijital dönüşümün organizasyonlarının başarısı için kritik öneme sahip olduğunu benimsemelidirler. Hangi mevcut teknoloji yatırımlarının değişime ihtiyacı olduğunu ve hangi yeni çözümlerin en fazla değeri üreteceğini belirlemelidirler.
Gelişmiş bir dijital stratejiye doğru çalışmanın önündeki en yaygın(büyük veya bilinen) engel bütçedir. Bir kuruluş yeni teknolojiler için uygun bir şekilde araştırma yapmayıp bütçe değerlendirmesi yapmazsa, uygulama aşamasında sorunlarla karşılaşabilir. Örneğin, iç veri merkezini buluta taşımak isteyen bir işletme, hibrit çözümün kesinlikle genel bir buluta kıyasla daha uygun olduğunu fark etmeyebilir. Bütçe kesinleşmeden önce bu gerçeği anlayamamak, projenin tamamını önemli bir noktada yavaşlatabilir.
Dijital dönüşüm, zaman içinde daha da karmaşıklaşacak bir kavramdır. Eski teknolojiler daha yeni çözümlerle yer değiştirdikçe, gelecekteki gelişmeler daha da karmaşıklaşacaktır. Paydaşlar, karmaşık işlevselliğin azami düzeyde etkili olması için düzenli bir kullanıcı deneyimi ile eşleştirilmesi gerektiğini anlamalıdır.
İzlemek için tıklayınız: